AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Ville det være dumt? Får det det noen meldekonsekvonsekvenser i form av førekort eller andre ting? Inndragning av medisiner jeg står på? Noe som helst? Har barn om det har noe å si… Ellers helt «ryddige kår» om man kan si det slik. I mitt tilfelle ville det vært med trygge mennesker rundt meg, samt at det ville vært for terapautisk hensikt. Jeg ønsker jo å være så åpen som mulig, men vil selvsagt ikke at det skal straffe seg. Mulig jeg overtenker det hele 🫣 Anonymkode: b16bf...ddc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg har en venninne som gjør dette og hun har også omsorg for barn. Dette er et ulovlig rusmiddel, og jeg er svært bekymret. Anonymkode: 3b35c...7e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ville det være dumt? Får det det noen meldekonsekvonsekvenser i form av førekort eller andre ting? Inndragning av medisiner jeg står på? Noe som helst? Har barn om det har noe å si… Ellers helt «ryddige kår» om man kan si det slik. I mitt tilfelle ville det vært med trygge mennesker rundt meg, samt at det ville vært for terapautisk hensikt. Jeg ønsker jo å være så åpen som mulig, men vil selvsagt ikke at det skal straffe seg. Mulig jeg overtenker det hele 🫣 Anonymkode: b16bf...ddc Du vil bli sterkt frarådet? Anonymkode: 063ee...80e 0 Siter
nachnoo Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg ville sterkt frarådet det. Samtidig ville jeg sett på det som et alvorlig tegn på umodenhet, og varsel til barnevernet ville skjedd om du gjennomførte det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg gikk en gang til en terapeut som fortalte at da han var ung røyka de hasj i gruppeterapi ledet av en psykolog. Det var nok noe omstridt. Jeg ville først sjekket litt holdninger til vedkommende rundt bruk av psykedelica. Anonymkode: e0800...94a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Jeg skjønner. Tror nok min behandler er noe mer åpen enn det høres ut som du kanskje er @nachnoo Men hvem vet. Kanskje best å ikke bringe dette på banen da om jeg i det hele tatt skulle bestemmer meg for å forsøke dette overhodet. Er noe jeg har tenkt på gjennom flere år med alvorlig angstproblematikk og depresjoner men blir nok bare med tanken. Angsten gjør seg nok gjeldene her også. Var litt optimistisk med tanke på at det kunne bli tilbudt i behandlingsøyemed men virker som det i såfall kommer til å ta år og dag. Umoden er vel kanskje det siste jeg tenker om meg selv. Ei heller impulsiv. Desperat er vel heller noe jeg kunne kjent meg igjen i. Har aldri rørt annet enn alkohol. Sistnevnte i moderate mengder og helt avholds i dag. Kritisk er mellomnavnet. Men jeg vet jo at det er ulovlig og risikabelt. Derfor jeg er så ambivalent og skeptisk. Spesielt skeptisk er jeg med tanke på at jeg er redd for risikoen for psykose og jeg vet at dette er en potensiell fare for ved bruk av slike stoffer. Skulle bare ønske man var litt med åpen i helsevesenet i dag og at man faktisk kunne forsøke slikt når alt annet var prøvd, men da i trygge omgivelser og med tilhørende terapi. Vet det gjøres studier i London på bruk av psilocybin. I tillegg til andre kontroversielle stoffer som MDMA og ketamin (sistnevnte som nå også er tilgjengelig i Norges DPS-er). Tenker jo at psilocybin er potensielt mindre skadelig enn begge disse. Men det er jo bare min tanke da. Hva er ditt syn på at man nå har åpnet for ketamin på DPS @nachnoo? Anonymkode: b16bf...ddc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville det være dumt? Får det det noen meldekonsekvonsekvenser i form av førekort eller andre ting? Inndragning av medisiner jeg står på? Noe som helst? Har barn om det har noe å si… Ellers helt «ryddige kår» om man kan si det slik. I mitt tilfelle ville det vært med trygge mennesker rundt meg, samt at det ville vært for terapautisk hensikt. Jeg ønsker jo å være så åpen som mulig, men vil selvsagt ikke at det skal straffe seg. Mulig jeg overtenker det hele 🫣 Anonymkode: b16bf...ddc Det er helt sykt at du vurderer dette når du har unger . Anonymkode: ea13f...b73 1 Siter
Drømmeautomat Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Psilocybin tilbys allerede som behandling mot depresjon i Australia, Tsjekkia og New Zealand. Statene Oregon og Colorado i USA gjør det samme. Mange nye land vil utvilsomt komme til. Flere studier av psilocybin er i fase tre, steget før det kan søkes om godkjenning, med lovende resultater (bedre og raskere effekt enn tradisjonelle antidepressiva). Dette til tross er mitt råd: Vær forsiktig med å ta dette opp med behandler, som du allerede ser i svarene kan det føre til sanksjoner mot deg. Kunnskapen om psykedelika er dessverre fortsatt lav i den norske befolkningen generelt, inkludert mange behandlere. Jeg har selv positiv erfaring med psilocybin og har snakket med behandlere om det, men dette var private behandlere jeg stolte på. Det kan være nyttig å integrere opplevelsene man har i psilocybin-påvirka tilstand sammen med behandler, men det forutsetter selvsagt at man samarbeider med en behandler som er åpen for dette. Lykke til! 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars nachnoo skrev (1 time siden): Samtidig ville jeg sett på det som et alvorlig tegn på umodenhet, og varsel til barnevernet ville skjedd om du gjennomførte det. Det er kunnskapsløse og moraliserende holdninger som dette som gjør at mange ikke stoler på leger og psykiatere, men heller går til undergrunnsmiljøene for råd og hjelp. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars (endret) De hadde forsøk med LSD på Modum bad og netvesanatorium før i tiden. Det opplegget ble skrotet. Skal du ta det ville jeg hatt tom mage og benzo tilgjengelig var jeg deg. Jeg ville som en med angst aldri tatt psykedeliske stoffer. Det kan i verste fall gå skikkelig ille. Syd Barret, GGAllin er jo to skjebner som forandret seg etter å ha tatt syre, kjent fra populærkulturen. Kanskje ender du opp som punk vokalist som gjør fra seg på scenen. Sistnevntes claim to fame. Endret 11. mars av Worrisome_plenty 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Worrisome_plenty skrev (6 minutter siden): Syd Barret, GGAllins er jo to skjebner som forandret seg etter å ha tatt syre, kjent fra populærkulturen. Graver du litt dypere enn populærkulturen finner du mange eksempler på positive forandringer etter bruk av psykedelia på riktig måte. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars psykedeliker skrev (Akkurat nå): Graver du litt dypere enn populærkulturen finner du mange eksempler på positive forandringer etter bruk av psykedelia på riktig måte. Nevn noen da! 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Worrisome_plenty skrev (1 minutt siden): Nevn noen da! Meg selv! 😜 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars psykedeliker skrev (Akkurat nå): Meg selv! 😜 Hehe👍 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Forøvrig vil jeg anbefale TS å ikke snakke med behandler om andre ting enn det som er relevant for problemstillingen som skal behandles. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars Drømmeautomat skrev (1 time siden): Psilocybin tilbys allerede som behandling mot depresjon i Australia, Tsjekkia og New Zealand. Statene Oregon og Colorado i USA gjør det samme. Mange nye land vil utvilsomt komme til. Flere studier av psilocybin er i fase tre, steget før det kan søkes om godkjenning, med lovende resultater (bedre og raskere effekt enn tradisjonelle antidepressiva). Dette til tross er mitt råd: Vær forsiktig med å ta dette opp med behandler, som du allerede ser i svarene kan det føre til sanksjoner mot deg. Kunnskapen om psykedelika er dessverre fortsatt lav i den norske befolkningen generelt, inkludert mange behandlere. Jeg har selv positiv erfaring med psilocybin og har snakket med behandlere om det, men dette var private behandlere jeg stolte på. Det kan være nyttig å integrere opplevelsene man har i psilocybin-påvirka tilstand sammen med behandler, men det forutsetter selvsagt at man samarbeider med en behandler som er åpen for dette. Lykke til! Støtter dette. Har også hatt positiv effekt av psilocybin og støttende og klargjørende samtaler med privat behandler i etterkant. Synd det er så mye fordommer, men samtidig skal man ha respekt for det potente middelet det er. Vi er etter hvert mange som har valgt denne veien etter mye annet er prøvd. Effekt og erfaringer varierer, men jeg er dypt takknemlig over den innsikten og utviklingen mine turer har bidratt med. Anonymkode: 9be15...527 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mars Skrevet 11. mars @nachnoo Ville varsel til barnevernet skjedd uansett om du kjente pasienten din gjennom flere år i behandling, dere hadde en god relasjon og du visste at barna var svært godt ivaretatt av både mor og far? Eller ville det talt som omsorgssvikt og automatisk utløst varsel? At man ikke har har noe annet valg enn å varsle sånn juridisk sett? Anonymkode: b16bf...ddc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt sykt at du vurderer dette når du har unger . Anonymkode: ea13f...b73 Syk er det hvertfall ingen tvil om at jeg er! Anonymkode: b16bf...ddc 0 Siter
nachnoo Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er ditt syn på at man nå har åpnet for ketamin på DPS @nachnoo? Det synes jeg er meget positivt. På den klinikken jeg arbeider nå, tilbyr vi dette. Når jeg er positiv, skyldes det kombinasjonen av et stoff som er meget godt utprøvd og settingen det brukes i - kontrollerte former, utprøvde doser, utføres av helsepersonell som følger opp både under påvirkningen og etterpå. Jeg har sett nok av personer som har tatt ketamin alene eller med andre rusmisbrukere i settinger der ingen er til stede for dem om de skulle få negativ virkning og i verste fall utsette seg for fare. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.