𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Jeg tar all litium i en dose ca kl 20 på kvelden. Når jeg har tatt serumspeil hos fastlegen har jeg alltid tatt det 12 timer etter siste dose. Men nå er jeg innlagt og de mener jeg skal ta serumspeil nå kl 20 på kvelden før jeg tar medisinene mine. Blir det mer rett? 0 Siter
munchin Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (17 minutter siden): Jeg tar all litium i en dose ca kl 20 på kvelden. Når jeg har tatt serumspeil hos fastlegen har jeg alltid tatt det 12 timer etter siste dose. Men nå er jeg innlagt og de mener jeg skal ta serumspeil nå kl 20 på kvelden før jeg tar medisinene mine. Blir det mer rett? Jeg vet ikke, men de er spesialister så jeg ville stolt på dem. 0 Siter
wizwazwoz Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars I følge fürst så skal prøven tas 12 timer etter dose: https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/alfabetisk-analyseliste/litium/ Men det betyr jo ikke at det er fasit, du kan jo vise de fürst-siden og spørre om hvorfor de gjør det på annen måte. 0 Siter
nachnoo Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Hvis dette er laboratoriets standard må å gjøre det på, og de har kalibrert analysene sine etter disse standard målebetingelser, bør dette gå helt bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.