Gå til innhold

Om rykter og sannhet.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Føler det er litt krise nå, dette er en liten plass og det går rykter om mine brødre og jeg vet det har gått rykter om meg. Noen om meg er ikke sant i det hele tatt, det er jo sånn at en fjær blir til fem høns. Og nå lurer jeg på hva de tror om meg på sykehjemmet og fordommer lenge leve, jeg har jo hatt nerve trøbbel hele livet som de kaller det og ja jeg har vært innlagt ikke bare en men flere ganger. Og hvem vet hva annet det er? Ikke sikkert jeg får vite det i det hele tatt? Tror ikke de tar det jeg sier om min far på alvor og jeg har jo sagt at mine brødre lyver, tror de at jeg lyver og? Det gikk opp et lys for meg i dag, de tar meg ikke på alvor og jeg er nærmeste pårørende. 

Ingen av oss er vel skikket til det men de er mine foreldre og jeg ønsker dem det beste, men hva tror de om meg? De sier nok ikke det til min sønn som jobber der, han skryter de av på hele denne plassen hvor en snur seg. Det er vel synd på han da som har meg som mor? Og tenk at han ble så god og dyktig som han ble tenker de med den oppveksten, egentlig vet de ingenting om hvem jeg er. 

Er bare lei meg nå og vet ikke hva jeg skal gjøre, tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som noe du burde ta opp med behandleren du har. 

stjernestøv
Skrevet
wizwazwoz skrev (1 minutt siden):

Dette høres ut som noe du burde ta opp med behandleren du har. 

Ja det skal jeg ta opp og høre hva hun mener jeg bør gjøre, men trodde skammens tid for psykiske lidelser var over men det er det ikke. Det er jo derfor de ikke tar meg seriøst, selvfølgelig og det burde jeg ha skjønt før. 

Skrevet

Hvordan kan du være så sikker på at de ikke tar deg seriøst?

stjernestøv
Skrevet
wizwazwoz skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du være så sikker på at de ikke tar deg seriøst?

Jeg har sagt det samme om og om igjen men de gjør ikke noe med det, sa det på det første sykehjemmet de var på og og det var i slutten av sommeren. Lurer på hva de tror, om de tror jeg projiserer. Da tar de vel meg ikke seriøst? Men hvis min far ikke snakker til dem så, da hører de det jo ikke selv. 

Skrevet

Det beste er om min sønn snakker med sykepleieren for han vet jo hvordan det står til og har hørt det selv, kan ikke forstå hvorfor han ikke har sagt det men han er jo på jobb og opptatt med sitt. 

Skrevet
16 minutes ago, stjernestøv said:

Jeg har sagt det samme om og om igjen men de gjør ikke noe med det, sa det på det første sykehjemmet de var på og og det var i slutten av sommeren. Lurer på hva de tror, om de tror jeg projiserer. Da tar de vel meg ikke seriøst? Men hvis min far ikke snakker til dem så, da hører de det jo ikke selv. 

Du kan jo spørre de direkte hvorfor de ikke gjør noe med det, få en begrunnelse. Bedre å spørre å få et svar enn å gå å lage egne teorier

Skrevet
wizwazwoz skrev (Akkurat nå):

Du kan jo spørre de direkte hvorfor de ikke gjør noe med det, få en begrunnelse. Bedre å spørre å få et svar enn å gå å lage egne teorier

Ja skal gjøre det, sist var det jo at legen ville få bukt med depresjonen først men det forstår jeg nå ingenting av. Kan utrede han for demens fordi og det har vart veldig lenge nå, tenker at det er ikke bra. Og vi skulle rapportere om han har vrangforestillinger og hallusinasjoner når vi er på besøk, og hvor lenge skal det pågå? Både min far og min mor lider under dette her men kanskje det er sånn og bli gammel. 

Skrevet

Nei vil ha slettet denne tråden, om de ser det får de enda mer å henge seg opp i. 

Skrevet

Jeg tenker at de kanskje vil gjøre sine egne observasjoner og konklusjoner, uavhengig av hva pårørende sier. Demens og psykose (jeg har forstått det som at du mener dette feiler din far) er jo alvorlige diagnoser, og må nok utredes. De tenker nok at det ikke holder å stille diagnoser kun utifra hva pårørende sier. Men klart synes jeg at de jo må lytte til hva dere pårørende har observert. Men at selve diagnosen(e) må stilles av sykehjemslegen. 

Skrevet
Vendi skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at de kanskje vil gjøre sine egne observasjoner og konklusjoner, uavhengig av hva pårørende sier. Demens og psykose (jeg har forstått det som at du mener dette feiler din far) er jo alvorlige diagnoser, og må nok utredes. De tenker nok at det ikke holder å stille diagnoser kun utifra hva pårørende sier. Men klart synes jeg at de jo må lytte til hva dere pårørende har observert. Men at selve diagnosen(e) må stilles av sykehjemslegen. 

Ja det er jo det jeg maser om at legen må komme på banen og at han må utredes. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...