Fru2020 Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Er det noen som har lesebrett? Jeg vurderer å kjøpe. Forstår at det er greit med et brett som snakker med feks norske bibliotek og da er ikke kindle et alternativ. Jeg har sett på Pocketbook. Usikker på om jeg trenger med farge. Noen som har noen anbefalinger 0 Siter
Ekstra Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars (endret) Jeg har hatt Kindle i mange år, og liker det veldig godt. I mellom plundrer jeg ved nedlasting av bøker, men funker stort sett ok. Det viktigste for meg er at Kindle er veldig behagelig å lese på; i motsetning til f.eks. iPad kjennes det for øynene som å lese papirbok. Liker også at den er så liten og lett og kan has med i vesken hvor som helst, og også er lett i hånden når jeg leser på sengen. Har stort sett alltid et lite utvalg uleste bøker på Kindlen, slik at jeg har med flere bøker når jeg f.eks. skal på ferie. Men kan jo uansett fylle på underveis. Har foreløpig ikke vurdert alternativer, ser rett og slett ingen grunn til det. Endret 18. mars av Ekstra 0 Siter
Fru2020 Skrevet 18. mars Forfatter Skrevet 18. mars Ekstra skrev (1 time siden): Jeg har hatt Kindle i mange år, og liker det veldig godt. I mellom plundrer jeg ved nedlasting av bøker, men funker stort sett ok. Det viktigste for meg er at Kindle er veldig behagelig å lese på; i motsetning til f.eks. iPad kjennes det for øynene som å lese papirbok. Liker også at den er så liten og lett og kan has med i vesken hvor som helst, og også er lett i hånden når jeg leser på sengen. Har stort sett alltid et lite utvalg uleste bøker på Kindlen, slik at jeg har med flere bøker når jeg f.eks. skal på ferie. Men kan jo uansett fylle på underveis. Har foreløpig ikke vurdert alternativer, ser rett og slett ingen grunn til det. Har du fargeskjerm? Er usikker på om jeg vil betale ekstra for farger 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Fru2020 skrev (2 timer siden): Er det noen som har lesebrett? Jeg vurderer å kjøpe. Forstår at det er greit med et brett som snakker med feks norske bibliotek og da er ikke kindle et alternativ. Jeg har sett på Pocketbook. Usikker på om jeg trenger med farge. Noen som har noen anbefalinger Ekstra skrev (2 timer siden): Jeg har hatt Kindle i mange år, og liker det veldig godt. I mellom plundrer jeg ved nedlasting av bøker, men funker stort sett ok. Har du prøvd å bruke det opp mot biblioteket? Har inntrykk av at det er ganske plundrete, men har ikke lesebrett selv så jeg har aldri prøvd. 0 Siter
Ekstra Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Lillemus skrev (14 minutter siden): Har du prøvd å bruke det opp mot biblioteket? Har inntrykk av at det er ganske plundrete, men har ikke lesebrett selv så jeg har aldri prøvd. Nei, visste ikke at det var en mulighet. 0 Siter
Ekstra Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Fru2020 skrev (56 minutter siden): Har du fargeskjerm? Er usikker på om jeg vil betale ekstra for farger Nei, det ser jeg ikke behov for. Jeg bruker det bare til å lese bøker uten illustrasjoner. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 18. mars Forfatter Skrevet 18. mars Ekstra skrev (11 minutter siden): Nei, visste ikke at det var en mulighet. Det skal visst være vanskelig å bruke kindle mot bibliotek i Norge. Det er derfor jeg vurderer pocketbook. Den snakker med bibliotekenes formater. Ekstra skrev (11 minutter siden): Nei, det ser jeg ikke behov for. Jeg bruker det bare til å lese bøker uten illustrasjoner. Det hender jeg leser bøker med fargebilder. Samtidig er det 1000 kr ekstra i pris så jeg vet ikke helt. 1 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Fru2020 skrev (28 minutter siden): Det skal visst være vanskelig å bruke kindle mot bibliotek i Norge. Det er derfor jeg vurderer pocketbook. Den snakker med bibliotekenes formater. Det hender jeg leser bøker med fargebilder. Samtidig er det 1000 kr ekstra i pris så jeg vet ikke helt. Det er ikke et alternativ med vanlig nettbrett? Da kan du jo bruke alle strømmetjenestene for både bok og lydbok, men jeg er klar over at selve skjermen er annerledes på et lesebrett altså. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 18. mars Forfatter Skrevet 18. mars Lillemus skrev (4 timer siden): Det er ikke et alternativ med vanlig nettbrett? Da kan du jo bruke alle strømmetjenestene for både bok og lydbok, men jeg er klar over at selve skjermen er annerledes på et lesebrett altså. Jeg leser på nettbrett nå, men det fungerer ikke helt. Den hopper i sidene. Har prøvd litt forskjellig, men det blir ikke bra. Så er det det med lyset også som ikke er så behagelig. Jeg leser egentlig ingenting for tiden. Har ikke konsentrasjon. Og så har jeg gjort vondt verre med å se mye på tik tok. Men har tenkt at jeg kan prøve å jobbe opp leseevnen litt med strukturert opptrening. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.