Gå til innhold

Flere her som lever stusselige liv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er ting som bare finnes i ditt hode.

Anonymkode: 1e405...281

Er det? Hvorfor? Jeg har erfart det i praksis gjennom livet.

Anonymkode: 01710...0e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det? Hvorfor? Jeg har erfart det i praksis gjennom livet.

Og jeg har erfart det motsatte. Mange introverte menn som har gode liv. Kjenner flere introverte menn som ikke er noen av de tingene du lister opp som har både kone, barn, jobb og hobbyer. Du må bare slutte å synes synd på deg selv og heller gå ut og ta de valgene du ønsker for å få det bedre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg har erfart det motsatte. Mange introverte menn som har gode liv. Kjenner flere introverte menn som ikke er noen av de tingene du lister opp som har både kone, barn, jobb og hobbyer. Du må bare slutte å synes synd på deg selv og heller gå ut og ta de valgene du ønsker for å få det bedre.

Jeg har blitt avvist på mange jobbintervjuer, jeg har blitt kalt "beta" av noen andre også. At jeg må bli tøffere, at jeg ikke kan være den jeg er uten å bli behandlet som dritt. Jeg vet ikke, kanskje jeg bare har møtt feil personer. Men det gjør noe med en å høre dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt avvist på mange jobbintervjuer, jeg har blitt kalt "beta" av noen andre også. At jeg må bli tøffere, at jeg ikke kan være den jeg er uten å bli behandlet som dritt. Jeg vet ikke, kanskje jeg bare har møtt feil personer. Men det gjør noe med en å høre dette.

Hvis noen bruker ord som "beta" så er deres meninger automatisk noe man ikke trenger forholde seg til. Slikt er bare piss og de som bryr seg om den type ting er ikke verdt å omgås.

Alle har blitt avvist på jobbintervjuer.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jau jau, hva driver dere som lever stusselig med denne uka?

Absolutt ingenting annet enn å bli fotfulgt av personalet.. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet

Flere som ikke hadde tatt det særlig tungt hvis legen sa du hadde aggressiv kreft og ville dø om 1 år?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Flere som ikke hadde tatt det særlig tungt hvis legen sa du hadde aggressiv kreft og ville dø om 1 år?

Hva er hensikten med disse spørsmålene?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva faen? 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Hva faen? 

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Var det upassende sagt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var det upassende sagt?

Hva er hensikten?

stjernestøv
Skrevet

Var det upassende sagt?

Ja tenk på de som får den beskjeden. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja tenk på de som får den beskjeden. 

Jeg ser at det jeg skrev kanskje kunne oppfattes litt feil, så jeg prøver å formulere det bedre.

Det jeg egentlig lurer på er om mennesker reagerer forskjellig på en så alvorlig beskjed. For de fleste vil det naturligvis være ekstremt tungt å få vite at man har aggressiv kreft og kort tid igjen å leve. Samtidig har jeg en tanke om at noen kanskje kan ha et litt annet forhold til døden enten på grunn av livserfaringer, personlighet eller hvordan de ser på livet generelt.

Så spørsmålet mitt er egentlig: finnes det mennesker som ville reagert mindre sterkt, eller håndtert det annerledes enn det vi vanligvis ser for oss?

Jeg mener ikke å bagatellisere hvor alvorlig dette er, bare å forstå om reaksjoner kan variere mer enn man tror.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg egentlig prøvde å få fram, er at hvis man føler at livet allerede er ganske tomt eller stusselig, så kan man kanskje reagere annerledes på ting enn det “normale”. Ikke nødvendigvis at man ikke bryr seg, men at det kanskje ikke treffer like hardt fordi man ikke føler man har så mye å miste.

Jeg er bare nysgjerrig på om noen kjenner seg igjen i den tanken, eller om folk tenker helt annerledes.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg ser at det jeg skrev kanskje kunne oppfattes litt feil, så jeg prøver å formulere det bedre.

Det jeg egentlig lurer på er om mennesker reagerer forskjellig på en så alvorlig beskjed. For de fleste vil det naturligvis være ekstremt tungt å få vite at man har aggressiv kreft og kort tid igjen å leve. Samtidig har jeg en tanke om at noen kanskje kan ha et litt annet forhold til døden enten på grunn av livserfaringer, personlighet eller hvordan de ser på livet generelt.

Så spørsmålet mitt er egentlig: finnes det mennesker som ville reagert mindre sterkt, eller håndtert det annerledes enn det vi vanligvis ser for oss?

Jeg mener ikke å bagatellisere hvor alvorlig dette er, bare å forstå om reaksjoner kan variere mer enn man tror.

Reaksjonen varierer nok ja...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det jeg egentlig prøvde å få fram, er at hvis man føler at livet allerede er ganske tomt eller stusselig, så kan man kanskje reagere annerledes på ting enn det “normale”. Ikke nødvendigvis at man ikke bryr seg, men at det kanskje ikke treffer like hardt fordi man ikke føler man har så mye å miste.

Jeg er bare nysgjerrig på om noen kjenner seg igjen i den tanken, eller om folk tenker helt annerledes.

Det er jo ganske åpenbart, at reaksjonene vil variere. Og hvis man er så deprimert at man er likegyldig til om man snart dør eller ikke så bør man så absolutt be om hjelp.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 11.48):

Det er jo ganske åpenbart, at reaksjonene vil variere. Og hvis man er så deprimert at man er likegyldig til om man snart dør eller ikke så bør man så absolutt be om hjelp.

Be om hjelp? Hva skal liksom det være? Jeg har vært 10 år i systemet og er dritt lei av å sitte med en sykepleier som spør om man sover, er psykotisk eller suicidal. Folk som ikke har vært i psykiatrien tror det er et godt sted hvor man får hjelp til et bedre liv, men det er feil. Man får ingen hjelp til å endre tankesett eller finne ut av hvorfor man har blitt som man er i det offentlige. De gir deg medisiner og standardiserte samtaler og bare følger maler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Be om hjelp? Hva skal liksom det være? Jeg har vært 10 år i systemet og er dritt lei av å sitte med en sykepleier som spør om man sover, er psykotisk eller suicidal. Folk som ikke har vært i psykiatrien tror det er et godt sted hvor man får hjelp til et bedre liv, men det er feil. Man får ingen hjelp til å endre tankesett eller finne ut av hvorfor man har blitt som man er i det offentlige. De gir deg medisiner og standardiserte samtaler og bare følger maler.

Det var dagens tale.

Anonymkode: b76aa...c9d

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Det var dagens tale.

Ja.

Anonymkode: 3754e...de7

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det var dagens tale.

Når du sier "Det var dagens tale" mener du at det var godt sagt eller er du ironisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...