AnonymBruker Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Hva med av et giftig hjemmemiljø (uten vold)? Anonymkode: 81184...edc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Hva med vedvarende/langvarig stress ved feks sykt barn? Anonymkode: 81184...edc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Traumer kan skapes av alt som skaper negative/vonde/ tanker/følelser som sitter seg i ditt sinn. Det sitter seg i din kropp også, for kropp og sjel hører sammen. Jeg går i gjennom traumene mine og må kjenne på smertene/følelsene og de er både i kropp og sinnet mitt. Men jeg kjemper ikke i mot og lar det gå igjennom, for det heler traumene hos meg. Anonymkode: e3faf...819 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Traumer kan skapes av alt som skaper negative/vonde/ tanker/følelser som sitter seg i ditt sinn. Det sitter seg i din kropp også, for kropp og sjel hører sammen. Jeg går i gjennom traumene mine og må kjenne på smertene/følelsene og de er både i kropp og sinnet mitt. Men jeg kjemper ikke i mot og lar det gå igjennom, for det heler traumene hos meg. Anonymkode: e3faf...819 Men skal det ikke være alvorlige hendelser som skaper traumene? Ellers er det ikke et traume, mer et sår? Anonymkode: 81184...edc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars Traumebegrepet begynner å bli svært utvannet, dessverre. Ikke alt som er negativt og fælt er traumer. Anonymkode: 9a63d...bb6 2 Siter
psykedeliker Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men skal det ikke være alvorlige hendelser som skaper traumene? Ellers er det ikke et traume, mer et sår? Hvilken kilde har du på dette? 0 Siter
nachnoo Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars psykedeliker skrev (6 minutter siden): Hvilken kilde har du på dette? I ICD-10 og DSM-5 er det krav til en viss styrke på traumet for å stille diagnosen PTSD. Det kan være derfra vedkommende har snappet det opp. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars nachnoo skrev (1 time siden): I ICD-10 og DSM-5 er det krav til en viss styrke på traumet for å stille diagnosen PTSD. Det kan være derfra vedkommende har snappet det opp. Jeg synes at hvermannsen kaster om seg med traume-begrepet. Jeg bare mener at jeg trodde det skulle noe veldig alvorlig til. Kan man få traumer av å ha foreldre som krangler "hele tiden"? Anonymkode: 81184...edc 0 Siter
nachnoo Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan man få traumer av å ha foreldre som krangler "hele tiden"? Ja. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars nachnoo skrev (4 minutter siden): Ja. Ok. Hva med etter å ha fulgt opp barn med psykisk lidelse i mange år med veldig høyt stressnivå og lite søvn? Anonymkode: 81184...edc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ok. Hva med etter å ha fulgt opp barn med psykisk lidelse i mange år med veldig høyt stressnivå og lite søvn? Anonymkode: 81184...edc Det er i hvert fall en vond og trist opplevelse. Anonymkode: ffa8c...279 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er i hvert fall en vond og trist opplevelse. Anonymkode: ffa8c...279 Ja, det er det. Jeg ble veldig stresset i etterkant og det pep i ørene mine. Jeg "dukket ned" av høye lyder. Anonymkode: 81184...edc 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars Vold og overgrep trenger ikke være fysisk. Jeg er rimelig sikker på at også alvorlige krenkelser, verbale trusler og spill på samvittighet kan være særdeles traumatiserende. Omsorgssvikt like så. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.