Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håper noen har gode råd til meg!

Jenta mi på 2 år har astma og bruker daglig Bricanyl og Pulmicort.

Allikevel har hun nå hatt 3 "astma anfall" på få mnd.

Hun hoster til hun spyr ,surkler og piper hele tiden!

Sover selvsagt lite om natten også .

Det virker ikke som om medesinen virker skikkelig , selv om dosen er øket til det legen sa!

Hun skal til kontroll på sykehuset i midten av mai , men det er jo en stund til!

Har dere noen andre gode råd!????

Kaldt på rommet om natten , eller?

Hilsen ei som håper på noen råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49987-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang%C3%A5ende-astma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er å få henne til legen når hun har anfall. Det eneste som hjelper er riktig medisinering der og da, men det er ikke alltid man får administrert dette hjemme, heller.

Hun må også utredes for evt anfallsutløsende irritanter, og dere må skoleres slik at dere slipper å lure på dette hver eneste gang det skjer.

Lykke til!

:o)

Wenke Lunde, Sykepleier

Det er lenge til midten av mai, så jeg er enig med Poetica at dere bør prøve å få henne til lege når hun er dårligst. Ta henne med til legevakten der dere bor eller til sykehuset, om det finnes en poliklinikk der for lungesyke. Barneavdelinger kan selvsagt være det beste.

Det er utgitt en del bøker om barneastma. bl a en om Ane og Bronky- i farta. "Barn som har pustebesvær" tror jeg ville passe best, den får dere tak i ved å henvende dere tlf 22 93 37 30 NAAF. Den er gratis, og meget viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...