Seroxat Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Hei. Jeg seponerte Brintellix på lørdag som var. Mens jeg har gått på den har jeg hatt null matlyst og har vært helt følelsesflat. Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar før det kommer tilbake ❤️? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars Seroxat skrev (1 time siden): Hei. Jeg seponerte Brintellix på lørdag som var. Mens jeg har gått på den har jeg hatt null matlyst og har vært helt følelsesflat. Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar før det kommer tilbake ❤️? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️ Er du frisk fra depresjonen nå? Anonymkode: 49495...95a 0 Siter
wizwazwoz Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars 5 hours ago, Seroxat said: Hei. Jeg seponerte Brintellix på lørdag som var. Mens jeg har gått på den har jeg hatt null matlyst og har vært helt følelsesflat. Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar før det kommer tilbake ❤️? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️ Noen uker til måneder kan du forvente at det tar. 0 Siter
Seroxat Skrevet 26. mars Forfatter Skrevet 26. mars wizwazwoz skrev (På 25.3.2026 den 20.08): Noen uker til måneder kan du forvente at det tar. Jeg forstår. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Vet du hvor lenge søvnproblemer varer i forbindelse med seponering❤️? Jeg tar 2.5 mg Olianzapine og 2 mg Melatonin for søvn, men jeg sover allikevel dårlig. Sliter med å sovne, våkner flere ganger ila natta og har merkelige drømmer og mareritt. Takk for tilbakemelding ❤️ 0 Siter
wizwazwoz Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 1 hour ago, Seroxat said: Jeg forstår. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Vet du hvor lenge søvnproblemer varer i forbindelse med seponering❤️? Jeg tar 2.5 mg Olianzapine og 2 mg Melatonin for søvn, men jeg sover allikevel dårlig. Sliter med å sovne, våkner flere ganger ila natta og har merkelige drømmer og mareritt. Takk for tilbakemelding ❤️ Det er ikke noe fast tid men min erfaring med medisiner er at veldig mye stabiliserer seg etter 3 måneder. 0 Siter
Seroxat Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars (endret) wizwazwoz skrev (På 26.3.2026 den 23.10): Det er ikke noe fast tid men min erfaring med medisiner er at veldig mye stabiliserer seg etter 3 måneder. Jeg forstår ❤️ wizwazwoz skrev (På 25.3.2026 den 20.08): Noen uker til måneder kan du forvente at det tar. Jeg forstår ❤️ Brintellix bruker 14 dager på å gå ut av kroppen. Takk for tilbakemelding ❤️ Endret 31. mars av Seroxat 0 Siter
wizwazwoz Skrevet 31. mars Skrevet 31. mars 1 hour ago, Seroxat said: Jeg forstår ❤️ Jeg forstår ❤️ Brintellix bruker 14 dager på å gå ut av kroppen. Takk for tilbakemelding ❤️ Det kommer også an på hvor lenge du har gått på den. Selv om den er ute av kroppen på 14 dager rent fysisk så må hjernen og nervesystemet lage nye spor og vaner som tar lang tid etter en stund på medisin. Det viktigste i denne fasen er at du tar godt vare på deg selv på de "enkle" stabiliserende tingene som søvn, mat, bevegelse, ingen rus osv... 0 Siter
Seroxat Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars wizwazwoz skrev (2 timer siden): Det kommer også an på hvor lenge du har gått på den. Selv om den er ute av kroppen på 14 dager rent fysisk så må hjernen og nervesystemet lage nye spor og vaner som tar lang tid etter en stund på medisin. Det viktigste i denne fasen er at du tar godt vare på deg selv på de "enkle" stabiliserende tingene som søvn, mat, bevegelse, ingen rus osv... Jeg forstår ❤️ Jeg har gått på Brintellix siden desember. 0 Siter
wizwazwoz Skrevet 31. mars Skrevet 31. mars 50 minutes ago, Seroxat said: Jeg forstår ❤️ Jeg har gått på Brintellix siden desember. Det er jo ikke så lenge så det taler til din fordel. 0 Siter
Seroxat Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars wizwazwoz skrev (4 timer siden): Det er jo ikke så lenge så det taler til din fordel. Det er nettopp det. Takk for tilbakemelding ❤️ 0 Siter
Seroxat Skrevet 24. april Forfatter Skrevet 24. april (endret) Jeg er nå inne i uke 5 på seponering av Brintellix. Jeg merker fortsatt ikke noe til følelser 😏 Jeg trapper også ned på Olianzepine ( gikk på 2.5 mg. Har nå trappa ned med 1/4 tablett). Kan den dosen jeg går på med Olianzepine hindre at følelsene kommer tilbake, eller er det bare rett og slett for tidlig? Jeg har ikke blitt deprimert etter at jeg seponerte Brintellix. Jeg begynner å bli utålmodig. Setter pris på tilbakemeldinger ❤️ Endret 24. april av Seroxat 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 24. april Skrevet 24. april Seroxat skrev (På 26.3.2026 den 21.58): Jeg tar 2.5 mg Olianzapine og 2 mg Melatonin for søvn, men jeg sover allikevel dårlig. Sliter med å sovne, våkner flere ganger ila natta og har merkelige drømmer og mareritt Hvordan er søvnen din nå? Det er ikke sikkert at dette gjelder for deg, men det er uansett greit å være vite om: at tilskudd av melatonin kan øke drømmeaktivitet. Jeg har selv gått på høy dose Zyprexa+Truxal uten at det har hatt noen innvirkning på depresjon i en eller annen retning. Antipsykotisk medisinering virket ikke i det hele, men så var også utgangspunktet for medisineringen i sin tid feil. 0 Siter
Seroxat Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april Eva Sofie skrev (På 24.4.2026 den 18.42): Hvordan er søvnen din nå? Det er ikke sikkert at dette gjelder for deg, men det er uansett greit å være vite om: at tilskudd av melatonin kan øke drømmeaktivitet. Jeg har selv gått på høy dose Zyprexa+Truxal uten at det har hatt noen innvirkning på depresjon i en eller annen retning. Antipsykotisk medisinering virket ikke i det hele, men så var også utgangspunktet for medisineringen i sin tid feil. Søvnen er så der. Den blir alltid dårligere under nedtrapping av Olanzepine. Jeg ser så utrolig fram imot å bli ferdig med Olanzapine, kan nesten ikke vente. Det er en tålmodighetsprøve når jeg trapper ned med 1/4 tablett hver 14 dag. Neste nedtrapping er nå på tirsdag og da er det 1 måned til jeg er ferdig 🙏🙏 Øker Melatonin drømmeaktiviteten ja, det visste jeg ikke. Takk for tilbakemelding ❤️ 0 Siter
Vendi Skrevet 26. april Skrevet 26. april (endret) Seroxat skrev (19 minutter siden): Søvnen er så der. Den blir alltid dårligere under nedtrapping av Olanzepine. Jeg ser så utrolig fram imot å bli ferdig med Olanzapine, kan nesten ikke vente. Det er en tålmodighetsprøve når jeg trapper ned med 1/4 tablett hver 14 dag. Neste nedtrapping er nå på tirsdag og da er det 1 måned til jeg er ferdig 🙏🙏 Øker Melatonin drømmeaktiviteten ja, det visste jeg ikke. Takk for tilbakemelding ❤️ Kan jeg spørre hvorfor du trapper så sakte ned på Olanzapin? 2,5 mg er vel veldig lite i utgangspunktet? Endret 26. april av Vendi 1 Siter
Seroxat Skrevet 27. april Forfatter Skrevet 27. april Vendi skrev (14 timer siden): Kan jeg spørre hvorfor du trapper så sakte ned på Olanzapin? 2,5 mg er vel veldig lite i utgangspunktet? Jeg trapper ned så sakte for å slippe flest mulig nedtrappingssymptomer. Det er ofte de siste milligrammene av Olanzepine som er de vanskeligste. Forrige gang jeg prøvde å seponere kutta jeg ut 2.5 mg uten nedtrapping og det gikk ikke. Derfor ønsker jeg å gjøre det på en mer skånsom måte. Jeg krysser både fingre og tær for at det går bra denne gangen 🙏🙏 0 Siter
Vendi Skrevet 27. april Skrevet 27. april Seroxat skrev (5 timer siden): Jeg trapper ned så sakte for å slippe flest mulig nedtrappingssymptomer. Det er ofte de siste milligrammene av Olanzepine som er de vanskeligste. Forrige gang jeg prøvde å seponere kutta jeg ut 2.5 mg uten nedtrapping og det gikk ikke. Derfor ønsker jeg å gjøre det på en mer skånsom måte. Jeg krysser både fingre og tær for at det går bra denne gangen 🙏🙏 Skjønner. Jeg har bråsluttet på 15 mg uten de store problemene, men folk er jo forskjellige 0 Siter
Seroxat Skrevet 27. april Forfatter Skrevet 27. april Vendi skrev (1 time siden): Skjønner. Jeg har bråsluttet på 15 mg uten de store problemene, men folk er jo forskjellige Forstår. Så bra da❤️ Fikk du ingen nedtrappingssymptomer? Det er en skikkelig tålmodighetsprøve med en så langsom nedtrapping, men jeg krysser fingre og tær for at det vil gå bra denne gangen 🙏🙏 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.