AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Er det ikke egentlig en utrolig god følelse å vite at man har full trygghet i bunnen? Når man mottar 100 % uføretrygd, slipper man endelig det evige stresset med stillingsprosenter, tilrettelegging og frykten for ikke å strekke til i en krevende jobb. Tenk så deilig det er å kunne eie sin egen tid og vite at økonomien er forutsigbar og trygg, uansett hva dagen bringer? Det å slippe å være avhengig av arbeidsmarkedets svingninger gir en helt egen ro – en frihet til å fokusere på helsen og det som gir livet mening, uten den økonomiske bekymringen hengende over seg. Hvilke grep har dere tatt for å skape en trygg økonomisk hverdag? Finnes det små grep som har gitt dere større økonomisk handlingsrom enn man skulle tro? Anonymkode: 8b5dc...6ff 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det ikke egentlig en utrolig god følelse å vite at man har full trygghet i bunnen? Når man mottar 100 % uføretrygd, slipper man endelig det evige stresset med stillingsprosenter, tilrettelegging og frykten for ikke å strekke til i en krevende jobb. Tenk så deilig det er å kunne eie sin egen tid og vite at økonomien er forutsigbar og trygg, uansett hva dagen bringer? Det å slippe å være avhengig av arbeidsmarkedets svingninger gir en helt egen ro – en frihet til å fokusere på helsen og det som gir livet mening, uten den økonomiske bekymringen hengende over seg. Hvilke grep har dere tatt for å skape en trygg økonomisk hverdag? Finnes det små grep som har gitt dere større økonomisk handlingsrom enn man skulle tro? Anonymkode: 8b5dc...6ff Ja husker psykologen jeg gikk til sa at nå hadde jeg økonomisk trygghet for resten av livet, så det var jo en lettelse å bli ufør sånn sett. Klarte ikke utdannelse eller jobb så det var nok det beste, jobbet litt i ISS men måtte gi opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 16 minutes ago, AnonymBruker said: Hvilke grep har dere tatt for å skape en trygg økonomisk hverdag? Finnes det små grep som har gitt dere større økonomisk handlingsrom enn man skulle tro? Anonymkode: 8b5dc...6ff Betale ned lån, og investere. Anonymkode: a5a67...665 0 Siter
Fru2020 Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden Ja, det er godt å føle seg trygg. Ihvertfall om man sammenligner det med aap. Men sammenlignet med jobb er det ikke så positivt. I jobb kunne jeg steget i gradene og fått både flere utfordringer og høyere lønn. Mitt beste tips er å sette av penger til det meste første dag trygden kommer. Jeg har kontoer til det meste, alt fra jul, bil og ferie til konto for uteplanter. Da sparer jeg jevnt og trutt hele året. 0 Siter
emilie321 Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden Fru2020 skrev (2 minutter siden): Ja, det er godt å føle seg trygg. Ihvertfall om man sammenligner det med aap. Men sammenlignet med jobb er det ikke så positivt. I jobb kunne jeg steget i gradene og fått både flere utfordringer og høyere lønn. Mitt beste tips er å sette av penger til det meste første dag trygden kommer. Jeg har kontoer til det meste, alt fra jul, bil og ferie til konto for uteplanter. Da sparer jeg jevnt og trutt hele året. Da er du flink! Jeg er ikke så flink, men jeg får alltid betalt regningene mine da. Iallefall hittil. Nå stiger husleia mi med over 2100kr i måneden og det kommer jeg til å merke godt. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden emilie321 skrev (8 minutter siden): Da er du flink! Jeg er ikke så flink, men jeg får alltid betalt regningene mine da. Iallefall hittil. Nå stiger husleia mi med over 2100kr i måneden og det kommer jeg til å merke godt. Hvis du alltid får betalt regningene dine så er du flink du også. Det er jo det som er det viktigste. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.