Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står opp fem minutter før jeg skal gå hjemmefra. I går forsov jeg meg til time på DPS. På 15 minutt hadde jeg ringt og sagt at jeg hadde forsovet meg, stått opp og kjørt de 10 minuttene det tar.

Men.. nå ser jeg enden på det. Når sommerferien starter så skal jeg både slutte med å kjøre sønnen min til og fra skolen og slutte på DPS. Det vil si dagene er helt fri🤩 Jeg tror det vil gjøre meg mye mer stabil.

Men nå sitter jeg og dagdrømmer om å lage meg et fast morgenrituale. Er det andre som har faste ritualer om morgenen? Eller som har tanker om hva de ville gjøre om de hadde tid?

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Jeg står opp fem minutter før jeg skal gå hjemmefra. I går forsov jeg meg til time på DPS. På 15 minutt hadde jeg ringt og sagt at jeg hadde forsovet meg, stått opp og kjørt de 10 minuttene det tar.

Men.. nå ser jeg enden på det. Når sommerferien starter så skal jeg både slutte med å kjøre sønnen min til og fra skolen og slutte på DPS. Det vil si dagene er helt fri🤩 Jeg tror det vil gjøre meg mye mer stabil.

Men nå sitter jeg og dagdrømmer om å lage meg et fast morgenrituale. Er det andre som har faste ritualer om morgenen? Eller som har tanker om hva de ville gjøre om de hadde tid?

Her er det kaffe og røyk og inn på fb og dol :) 

Skrevet

Dette er en god og rolig morgen for meg:

Stå opp, ta morgenmedisiner helt først.

Tisse, dusje ved behov, kle på meg, ta på linser.

Sette ovnen på 170 grader varmluft.

Lufte hunden.

Sette pain au chocolat i ovnen i 20 min.

Sette på kaffe.

Gi hunden mat og vann.

Ta tran, skylle ned med appelsinjuice.

Drikke kaffe og henge på mobilen til ovnen piper.

Spise pain au chocolat, drikke kaffe og appelsinjuice.

Ta med meg en kaffekopp til kontoret.

Pusse tenner når kaffen er drukket opp. 

Lillemus
Skrevet
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg står opp fem minutter før jeg skal gå hjemmefra. 

Jeg står opp kl. 6, går på badet og gjør unna toalettbesøk, vask og påkledning. Lager så en kopp te og tar morgendagen med Femarelle før jeg setter meg i godstolen.  Her sitter jeg og leser i en bok eller surrer på nettet frem til jeg drar i 7-7:30-tiden. Å stå opp 5 min før jeg skal dra klarer jeg ikke, jeg må sitte i ro og fred og drikke tekoppen min og våkne først. 😄

Skrevet

Tar meg en kaffe og ser på god morgen Norge. 

Skrevet

Når jeg skal på kontoret så står jeg opp 05:45. Går på toalettet, går i dusjen, kler og ordner meg og kjører hjemmefra ca 06:10.

påskelilje
Skrevet

Når jeg skal på jobb, ringer klokka 06.50. Jeg går på badet og sitter på do og våkner i ca ti minutter 😄 mens jeg scroller på mobilen 😄 Vasker meg og kler meg ganske seint (er som et dovendyr i bevegelsene de første 20 minuttene om morgenen) 😵, så er jeg klar for dagen: Går ned, finner frem frokost (da er klokka nærmere halv åtte), spiser på fem minutter, går opp igjen på badet og pusser tenner, henger evt opp noe tøy eller andre husting, før jeg går ut av huset ca 7.45.

Når jeg har fri, ligger jeg lenger intervall senga etter at jeg har våknet,  bruker lenger tid på frokosten, inkludert kaffe.

Nicklusheletida
Skrevet

Mine morgener er slik:

Alt jeg gjør skjer i løpet av en halvtime.

Jeg står opp kl 6.30 og gjør meg ferdig på badet til samboer tar over badet kl 6.45. 

Jeg tar deretter med meg tannkost og tannkrem på kjøkkenet.Jeg lager meg en kopp pulverkaffe ( spiser ikke frokost ) og rekker som oftest bare noen super av kaffen før jeg må pusse tenner og få på meg yttertøy . Jeg roper hade til samboer kl 7.00, han låser opp baderomsdøra og gir meg et kyss og så spurter jeg avgårde.

Samboer har funnet tannkosten min inne i oppvaskmaskinen et par ganger. Nei, jeg er ikke dement, men jeg er så trøtt og surrete ofte på morgenen at jeg ikke alltid tenker over hva jeg gjør.

Pga dette legger jeg alt jeg trenger frem kvelden før. Jeg dusjer og vasker håret alltid om kvelden. Jeg går en kjapp tur i dusjen på morgen også, men da kun for å dusje det som et midt på kroppen. 

Det hadde selvfølgelig vært mer fornuftig å stå opp 6.00, men dette B- mennesket,  nytter det ikke å endre 😔

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
påskelilje skrev (38 minutter siden):

Når jeg skal på jobb, ringer klokka 06.50. Jeg går på badet og sitter på do og våkner i ca ti minutter 😄 mens jeg scroller på mobilen 😄 Vasker meg og kler meg ganske seint (er som et dovendyr i bevegelsene de første 20 minuttene om morgenen) 😵, så er jeg klar for dagen: Går ned, finner frem frokost (da er klokka nærmere halv åtte), spiser på fem minutter, går opp igjen på badet og pusser tenner, henger evt opp noe tøy eller andre husting, før jeg går ut av huset ca 7.45.

Når jeg har fri, ligger jeg lenger intervall senga etter at jeg har våknet,  bruker lenger tid på frokosten, inkludert kaffe.

Du er ganske ulik meg, ser jeg :) Jeg sitter ikke på do lenger enn høyst nødvendig og kroppen er i rask bevegelse. Hodet henger ikke alltid med da :)

Scrollinga skjer på t-banen og toget. Jeg må bruke begge deler på vei til jobb.

Endret av Nicklusheletida
Lillemus
Skrevet
påskelilje skrev (47 minutter siden):

Hvordan fungerer en intervall seng? 🤔😂

påskelilje
Skrevet
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Hvordan fungerer en intervall seng? 🤔😂

Haha 😂😂😂 I alle dager! Det skulle jo bare være en i der!

Men altså... en intervallseng (kan jo ikke være særskriving her) må jo enten være en seng som deles av flere personer i husstanden som har ulik søvnturnus... eller sengen til en som har særdeles dårlig søvnrytme, som kun sover i intervaller gjennom natta 😂😵😂?!

påskelilje
Skrevet
Nicklusheletida skrev (33 minutter siden):

Samboer har funnet tannkosten min inne i oppvaskmaskinen et par ganger. Nei, jeg er ikke dement, men jeg er så trøtt og surrete ofte på morgenen at jeg ikke alltid tenker over hva jeg gjør.

Pga dette legger jeg alt jeg trenger frem kvelden før. Jeg dusjer og vasker håret alltid om kvelden. Jeg går en kjapp tur i dusjen på morgen også, men da kun for å dusje det som et midt på kroppen. 

Det hadde selvfølgelig vært mer fornuftig å stå opp 6.00, men dette B- mennesket,  nytter det ikke å endre 😔

Tannbørsten inni oppvaskmaskinen 😂😂😂 Morsomt!

Jeg blir heller aldri noe A-menneske. Sånn som nå, klokka har passert midnatt, og jeg har ikke lyst til å legge meg... men klokka ringer jo 6.50, så jeg burde jo krype til køys!

Men kun 30 min altså, fra du våkner til du går, det er imponerende!

påskelilje
Skrevet
Nicklusheletida skrev (20 minutter siden):

Du er ganske ulik meg, ser jeg :) Jeg sitter ikke på do lenger enn høyst nødvendig og kroppen er i rask bevegelse. Hodet henger ikke alltid med da :)

Scrollinga skjer på t-banen og toget. Jeg må bruke begge deler på vei til jobb.

Jeg kjører bil stort sett. Sykler jo litt når det er varmere. Men det tar ca 15 min å kjøre. 

Skrevet

Nattrutiner sover litt står opp ser på TV leker litt med katten min. Hører på naboen min sin munn diare som aldri tar slutt😄naboen er nattugle han og. 

Skrevet

StåJeg sovner sent, mellom 4 og seks og stor opp 11.  Drikker kaffe og leser nyheter og stikker innom Dol.

Lillemus
Skrevet
påskelilje skrev (7 timer siden):

eller sengen til en som har særdeles dårlig søvnrytme, som kun sover i intervaller gjennom natta 😂😵😂?!

Aha! Da har jeg nok selv en intervallseng etter at jeg ble anbefalt å slutte med hormonplater igjen... 😴

Skrevet
Nicklusheletida skrev (19 timer siden):

Litt artig at du omtaler det å stå opp kl 0630 som B-menneske! ;) 

Nicklusheletida
Skrevet
morsan skrev (1 minutt siden):

Litt artig at du omtaler det å stå opp kl 0630 som B-menneske! ;) 

He he, jeg har tross alt evne til å tilpasse meg samfunnet slik det er . Hadde jeg ikke hatt det, hadde det gått ille med meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...