AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Jeg har mottatt varsel om at BankID-appen min må fornyes med aktivt pass eller nasjonalt ID-kort. Dessverre har jeg ingen av disse dokumentene tilgjengelig per nå, og Politiet har ikke ledige timer for utstedelse før etter sommeren. Kan jeg ende opp med å bli blokkert ute fra BankID-appen? Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Møt opp hos banken fysisk, de kan godta andre id-muligheter dersom du møter opp. Anonymkode: 3723e...30d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Møt opp hos banken fysisk, de kan godta andre id-muligheter dersom du møter opp. Anonymkode: 3723e...30d Jeg har verken pass eller nasjonalt ID-kort aktiv, og har ikke andre aktive id-muligheter. Har fått time hos politet etter sommeren, men det er lang tid frem i tid. De hadde ikke ledig tidligere Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Du får nok ikke brukt annen legitimasjon men du kan kontakte banken og forklare situasjonen, du får sikkert en utsettelse så du rekker å få godkjent ID-kort. Ellers hender det politiet plutselig får ledige timer pga avbestillinger så det kan være verdt å følge med - evt dra til et annet politidistrikt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Ikkeanonymnok skrev (10 minutter siden): Du får nok ikke brukt annen legitimasjon men du kan kontakte banken og forklare situasjonen, du får sikkert en utsettelse så du rekker å få godkjent ID-kort. Ellers hender det politiet plutselig får ledige timer pga avbestillinger så det kan være verdt å følge med - evt dra til et annet politidistrikt. Ja, får håper du har rett. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har verken pass eller nasjonalt ID-kort aktiv, og har ikke andre aktive id-muligheter. Har fått time hos politet etter sommeren, men det er lang tid frem i tid. De hadde ikke ledig tidligere Anonymkode: 56d2f...40f Det er derfor jeg ber deg møte opp i banken din.... Dette er ikke en ukjent problemstilling for dem. Anonymkode: 3723e...30d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er derfor jeg ber deg møte opp i banken din.... Dette er ikke en ukjent problemstilling for dem. Anonymkode: 3723e...30d Jeg var i kontakt med banken nylig. De viste ikke hvor lang frist jeg hadde og de vet selv heller ikke. Håper og krysser fingerne for at det kan drøyes til etter sommeren. Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var i kontakt med banken nylig. De viste ikke hvor lang frist jeg hadde og de vet selv heller ikke. Håper og krysser fingerne for at det kan drøyes til etter sommeren. Anonymkode: 56d2f...40f Jeg var i samme situasjon og fikk hjelp i banken, men jeg møtte opp og ba om hjelp. Du kan gå under manuell identifisering. Anonymkode: 3723e...30d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har mottatt varsel om at BankID-appen min må fornyes med aktivt pass eller nasjonalt ID-kort. Dessverre har jeg ingen av disse dokumentene tilgjengelig per nå, og Politiet har ikke ledige timer for utstedelse før etter sommeren. Kan jeg ende opp med å bli blokkert ute fra BankID-appen? Anonymkode: 56d2f...40f Får alle beskjed om å fornye dette, eller er det bare noen? Anonymkode: a94a9...348 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får alle beskjed om å fornye dette, eller er det bare noen? Anonymkode: a94a9...348 Alle, men til ulik tid. Anonymkode: 3723e...30d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har mottatt varsel om at BankID-appen min må fornyes med aktivt pass eller nasjonalt ID-kort. Dessverre har jeg ingen av disse dokumentene tilgjengelig per nå, og Politiet har ikke ledige timer for utstedelse før etter sommeren. Kan jeg ende opp med å bli blokkert ute fra BankID-appen? Anonymkode: 56d2f...40f Har du ikke ID-kort i det hele tatt nå? Anonymkode: eb82d...938 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har du ikke ID-kort i det hele tatt nå? Anonymkode: eb82d...938 Nei, kun vanlig bankkort. Pass er det andre jeg har, men gått ut på dato. TS Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Får alle beskjed om å fornye dette, eller er det bare noen? Anonymkode: a94a9...348 Er vist nok nye eu regler eller noe, gjelder nok sikkert alle på sikt. Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Dere kan lese mer her på bank id . no så på Hjem-Hjelp-Bekrefte Identitet Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 10 minutes ago, AnonymBruker said: Nei, kun vanlig bankkort. Pass er det andre jeg har, men gått ut på dato. TS Anonymkode: 56d2f...40f Hvordan får du hentet ut resepter på apotek, pakker som krever leg på posten da? Anonymkode: eb82d...938 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan får du hentet ut resepter på apotek, pakker som krever leg på posten da? Anonymkode: eb82d...938 Bankkort med bilde, men det kan ikke brukes til å fornye BankID. Dette er nye EU regler tror jeg det var som har kommet og ville treffe de allerfleste med BankID blant annet For å fornye BankID må du vanligvis logge inn i nettbanken med eksisterende BankID eller BankID på mobil før den utløper, og følge instruksjonene for fornyelse under innstillinger. Hvis den allerede er utløpt, må du kontakte banken, ofte med krav om gyldig legitimasjon (pass). BankID-appen krever også BankID for aktivering. BankID +4 Slik fornyer du BankID: Før utløp: Logg inn i nettbanken/mobilbanken, gå til innstillinger for BankID og velg "Forny". Etter utløp: Du må identifisere deg på nytt. Dette krever som regel personlig fremmøte i banken med gyldig legitimasjon som pass. BankID på mobil: Fornyes ved å logge inn i nettbanken med BankID og engangskode, og velge fornyelse av BankID på mobil. BankID +1 Krav for BankID: Norsk fødselsnummer. Gyldig legitimasjon (vanligvis pass eller nasjonalt ID-kort). Nettbankavtale og kodebrikke (hvis du ikke kun bruker app). Mobilnummer og e-postadresse. Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Jeg har verken aktiv pass eller nasjonalt ID-kort. TS Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars 12 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har verken aktiv pass eller nasjonalt ID-kort. TS Anonymkode: 56d2f...40f Da må du snakke med banken og si at du ikke får ordnet nytt idkort/pass før etter sommeren? Anonymkode: eb82d...938 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da må du snakke med banken og si at du ikke får ordnet nytt idkort/pass før etter sommeren? Anonymkode: eb82d...938 Jeg gjorde det og spurte om kodebrikke kunne være noe til jeg får ordnet meg med pass. Da svarte hun på chaten at det er ikke en mulighet. Jeg får være heller vente å se om jeg blir blokkert ut og ta det derifra evt. Anonymkode: 56d2f...40f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.