AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Jeg er sånn helt i slutten av 40 åra. Har brent ut / møtt veggen et par ganger. Tror det skjedde noe med min hjerne etter dette. Klarer ikke lese organisere tanker så godt som tidligere. Men hukommelsen er verst med. Altså jeg vet ikke om det er normalt. Er dette normalt? Nå har jeg lest noe jeg kunne godt tidligere. Men det føles bare som 30% av det var så glemt at det var som om det var første gang jeg har lest det og 30 % var sånn å ja nå husker jeg det. Og resten husket jeg så så. Bare liker ikke at jeg har glemt ting så fort. Er jo bare gått et par år. Anonymkode: 18727...5bf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Overgangsalder. Sjekk hormonverdi hos fastlege. Anonymkode: e7830...fb9 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg er sånn helt i slutten av 40 åra. Har brent ut / møtt veggen et par ganger. Tror det skjedde noe med min hjerne etter dette. Klarer ikke lese organisere tanker så godt som tidligere. Men hukommelsen er verst med. Altså jeg vet ikke om det er normalt. Er dette normalt? Nå har jeg lest noe jeg kunne godt tidligere. Men det føles bare som 30% av det var så glemt at det var som om det var første gang jeg har lest det og 30 % var sånn å ja nå husker jeg det. Og resten husket jeg så så. Bare liker ikke at jeg har glemt ting så fort. Er jo bare gått et par år. Anonymkode: 18727...5bf Ta kontakt med fastlege eller gynekolog, dette er helt vanlig i overgangsalderen. Hormonprøver er ingen vits når du er i slutten av 40-årene, da behandles man etter symptomer. Om fastlegen din ikke har kunnskaper om oa, så be om henvisning til gynekolog, ev gå direkte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars Jo, jeg går på østrogen og progesteron. Ble mye bedre, men fortsatt ikke helt bra. Har hatt ekstreme overgangsalder plager. Anonymkode: 18727...5bf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, jeg går på østrogen og progesteron. Ble mye bedre, men fortsatt ikke helt bra. Har hatt ekstreme overgangsalder plager. Anonymkode: 18727...5bf Hvor gammel var du når du begynte på østrogen og progesteron? Anonymkode: 66079...aff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars Vel første gang var jeg 47, så måtte ta pause fordi måtte få ut hormonspiral 48/49. Så 49 når jeg gikk på trisekvens. Nå byttet til plaster og pille. Livet mitt er adskillig bedre, men sliter fortsatt med sånt som nevnt over. Anonymkode: 18727...5bf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.