Gå til innhold

Noen som har blitt uføretrygdet i hel eller stor prosent og har begynt å jobbe igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 50% og er 50% ufør. Ble innvilget i fjor høst. Jeg er i 40-årene. Bp2 og unnvikende pf. Interessant å høre om noen har jobbet seg ut av sykdom og fått arbeidslivet tilbake?

Anonymkode: 75140...d1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til din uføregrad?

Anonymkode: 5b546...91b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er årsaken til din uføregrad?

Anonymkode: 5b546...91b

Utmattelse og langvarig depresjon/angst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utmattelse og langvarig depresjon/angst.

Åltså at jeg fungerer i max 50%stilling pga dette.

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg studerer nå på deltid, og ser for meg å kunne jobbe ca. samme stillingsprosent når jeg er ferdig. 100% år nå, men håper å kunne redusere. 

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (8 minutter siden):

Jeg studerer nå på deltid, og ser for meg å kunne jobbe ca. samme stillingsprosent når jeg er ferdig. 100% år nå, men håper å kunne redusere. 

Kan jeg spørre hvilken sykdom du har?

Eva Sofie
Skrevet

Jeg jobber selv ca. 20%+, men har ikke redusert graden av uførhet. Justerer istedenfor forventet inntekt hos NAV.

En person som gikk på OTA i mange år, fikk endelig tilbud om fast stilling og om å ta fagbrev. Han jobber nå 100%, men har satt uføretrygden på pause i noen år. Viktig å vite at uføretrygden ikke må sies opp med en gang man ev. ansettes i en fast stilling. NAV vil først stille spørsmål om behov for en uføregrad om du jobber mer enn 85% over tid (om jeg husker riktig).

Jeg kjenner mange som opplever dette. Noen jobber 2 timer en gang i uken i starten og kan ende til sist opp med 60% stilling i løpet av noen år.

FjellOgDalar
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 10.18):

Kan jeg spørre hvilken sykdom du har?

Jeg har flere, men bp2 er nok den mest relevante her mtp. på hva som tippet lasset mot uførhet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, full ufør i tosifret antall år. 

Nå er jeg så frisk at jeg har klart å studere (tatt en bachelor på deltid) og jobber nå i 100 %  :) 

Anonymkode: b88ed...545

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå er jeg så frisk at jeg har klart å studere (tatt en bachelor på deltid) og jobber nå i 100 %  :) 

Så flott! Måtte det mye behandling til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så flott! Måtte det mye behandling til?

Mengder !!

FjellOgDalar
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Off topic, men hvilken % studerer man på da? 50% over seks år? Kunne vært interessant for meg.

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (Akkurat nå):

Off topic, men hvilken % studerer man på da? 50% over seks år? Kunne vært interessant for meg.

Ja :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...