Gå til innhold

Noen som har blitt uføretrygdet i hel eller stor prosent og har begynt å jobbe igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 50% og er 50% ufør. Ble innvilget i fjor høst. Jeg er i 40-årene. Bp2 og unnvikende pf. Interessant å høre om noen har jobbet seg ut av sykdom og fått arbeidslivet tilbake?

Anonymkode: 75140...d1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til din uføregrad?

Anonymkode: 5b546...91b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er årsaken til din uføregrad?

Anonymkode: 5b546...91b

Utmattelse og langvarig depresjon/angst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utmattelse og langvarig depresjon/angst.

Åltså at jeg fungerer i max 50%stilling pga dette.

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg studerer nå på deltid, og ser for meg å kunne jobbe ca. samme stillingsprosent når jeg er ferdig. 100% år nå, men håper å kunne redusere. 

AnonymBruker
Skrevet
FjellOgDalar skrev (8 minutter siden):

Jeg studerer nå på deltid, og ser for meg å kunne jobbe ca. samme stillingsprosent når jeg er ferdig. 100% år nå, men håper å kunne redusere. 

Kan jeg spørre hvilken sykdom du har?

Eva Sofie
Skrevet

Jeg jobber selv ca. 20%+, men har ikke redusert graden av uførhet. Justerer istedenfor forventet inntekt hos NAV.

En person som gikk på OTA i mange år, fikk endelig tilbud om fast stilling og om å ta fagbrev. Han jobber nå 100%, men har satt uføretrygden på pause i noen år. Viktig å vite at uføretrygden ikke må sies opp med en gang man ev. ansettes i en fast stilling. NAV vil først stille spørsmål om behov for en uføregrad om du jobber mer enn 85% over tid (om jeg husker riktig).

Jeg kjenner mange som opplever dette. Noen jobber 2 timer en gang i uken i starten og kan ende til sist opp med 60% stilling i løpet av noen år.

FjellOgDalar
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 10.18):

Kan jeg spørre hvilken sykdom du har?