AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars Jeg jobber 50% og er 50% ufør. Ble innvilget i fjor høst. Jeg er i 40-årene. Bp2 og unnvikende pf. Interessant å høre om noen har jobbet seg ut av sykdom og fått arbeidslivet tilbake? Anonymkode: 75140...d1f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars Hva er årsaken til din uføregrad? Anonymkode: 5b546...91b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er årsaken til din uføregrad? Anonymkode: 5b546...91b Utmattelse og langvarig depresjon/angst. Anonymkode: 75140...d1f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Utmattelse og langvarig depresjon/angst. Anonymkode: 75140...d1f Åltså at jeg fungerer i max 50%stilling pga dette. Anonymkode: 75140...d1f 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Jeg studerer nå på deltid, og ser for meg å kunne jobbe ca. samme stillingsprosent når jeg er ferdig. 100% år nå, men håper å kunne redusere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars FjellOgDalar skrev (8 minutter siden): Jeg studerer nå på deltid, og ser for meg å kunne jobbe ca. samme stillingsprosent når jeg er ferdig. 100% år nå, men håper å kunne redusere. Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? Anonymkode: 75140...d1f 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Jeg jobber selv ca. 20%+, men har ikke redusert graden av uførhet. Justerer istedenfor forventet inntekt hos NAV. En person som gikk på OTA i mange år, fikk endelig tilbud om fast stilling og om å ta fagbrev. Han jobber nå 100%, men har satt uføretrygden på pause i noen år. Viktig å vite at uføretrygden ikke må sies opp med en gang man ev. ansettes i en fast stilling. NAV vil først stille spørsmål om behov for en uføregrad om du jobber mer enn 85% over tid (om jeg husker riktig). Jeg kjenner mange som opplever dette. Noen jobber 2 timer en gang i uken i starten og kan ende til sist opp med 60% stilling i løpet av noen år. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 10.18): Kan jeg spørre hvilken sykdom du har? Anonymkode: 75140...d1f Jeg har flere, men bp2 er nok den mest relevante her mtp. på hva som tippet lasset mot uførhet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars Ja, full ufør i tosifret antall år. Nå er jeg så frisk at jeg har klart å studere (tatt en bachelor på deltid) og jobber nå i 100 % Anonymkode: b88ed...545 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, full ufør i tosifret antall år. Nå er jeg så frisk at jeg har klart å studere (tatt en bachelor på deltid) og jobber nå i 100 % Anonymkode: b88ed...545 Så flott! Måtte det mye behandling til? Anonymkode: 75140...d1f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så flott! Måtte det mye behandling til? Anonymkode: 75140...d1f Mengder !! Anonymkode: b88ed...545 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, full ufør i tosifret antall år. Nå er jeg så frisk at jeg har klart å studere (tatt en bachelor på deltid) og jobber nå i 100 % Anonymkode: b88ed...545 Off topic, men hvilken % studerer man på da? 50% over seks år? Kunne vært interessant for meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars FjellOgDalar skrev (Akkurat nå): Off topic, men hvilken % studerer man på da? 50% over seks år? Kunne vært interessant for meg. Ja Anonymkode: b88ed...545 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.