AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Akkurat nå snakker vi endel om barn-ungdomstid. (Jeg er deprimert/angst). Kjenner at jeg fort blir veldig selvkritisk og irriterer meg/skammer meg over valg jeg tok da osv. Hvordan har du det etter terapitimene? Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Glitter skrev (13 minutter siden): Skammer meg lite. Selv om jeg har gjort MYE dumt. Bra! Kan det ha sammenheng med at jeg er veldig sjenert? Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
Glitter Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bra! Kan det ha sammenheng med at jeg er veldig sjenert? Anonymkode: 75c3a...4c9 Vet ikke. Jeg er også sjenert. Men jeg har vært pasient i 9,5 år og er veldig terpet på å snakke. Men da jeg fortalte om et alvorlig lovbrudd så slet jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Glitter skrev (6 minutter siden): Vet ikke. Jeg er også sjenert. Men jeg har vært pasient i 9,5 år og er veldig terpet på å snakke. Men da jeg fortalte om et alvorlig lovbrudd så slet jeg. Jeg forstår. Bra for deg at du prater fritt og slipper tankekjøret etterpå. Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Kanskje jeg er en av dem som ikke tåler terapi så godt... Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 7.42): Akkurat nå snakker vi endel om barn-ungdomstid. (Jeg er deprimert/angst). Kjenner at jeg fort blir veldig selvkritisk og irriterer meg/skammer meg over valg jeg tok da osv. AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 9.19): Kanskje jeg er en av dem som ikke tåler terapi så godt... Anonymkode: 75c3a...4c9 Kanskje det er viktig å fortelle behandler at du strever med disse tankene? Det som skjedde oss og de valg vi gjorde i barndom/oppvekst, kan vi ikke gjøre så mye med i dag. Ikke annet enn å velge hvordan vi forholder oss til egen fortid. Dette kan du få hjelp til i terapi. Det vi kan gjøre noe med i dag, er hvordan vi vil forholde osss og tenke om nåtid og egen fremtid. Det må i mange tilfeller øves på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars Takk for svar. Ja, jeg fortelle han om reaksjonen min. Jeg må øve meg på å forholde meg nøytralt til egen oppvekst. Behandler bruker endel tid på å spørre om barne-og ungdomstid. Sikkert for å finne mønster osv. Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Ja, jeg fortelle han om reaksjonen min. Jeg må øve meg på å forholde meg nøytralt til egen oppvekst. Behandler bruker endel tid på å spørre om barne-og ungdomstid. Sikkert for å finne mønster osv. Anonymkode: 75c3a...4c9 Nja. Du skal heller øve deg på å romme ubehagelige følelser og samtidig spørre deg selv om du kanskje kan være for kritisk til deg selv og de valgene du gjorde når du var ung. Det er forøvrig normalt å få reaksjoner etter terapi. Snakk om dem, ikke bare at du får reaksjoner men hva de konkret inneholdt. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars Takk. Jeg er veldig kritisk til alt jeg gjør og sier. Fint tips å snakke om følelsene. Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
wizwazwoz Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars Ville snakket med behandleren din om denne rekasjonen og hva hen tror om det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars wizwazwoz skrev (6 minutter siden): Ville snakket med behandleren din om denne rekasjonen og hva hen tror om det Ja, det skal jeg gjøre. Det er vel følelsene som forteller meg noe. Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Jeg sliter med det samme, og timene har vært så utfordrende at jeg har skadet meg etter, eller i stedet for å gå, noen ganger. Fungerte inntil jeg kom i terapi og bare fått borderline stemplet bare fordi jeg gråter på timen når jeg prøver å fortelle om oppvekst. Anonymkode: e2a6b...75c 0 Siter
Vendi Skrevet 2. april Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fungerte inntil jeg kom i terapi og bare fått borderline stemplet bare fordi jeg gråter på timen når jeg prøver å fortelle om oppvekst. Man får ikke Borderline-diagnose av å gråte i timen når en prøver å fortelle om oppveksten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april 3 minutes ago, Vendi said: Man får ikke Borderline-diagnose av å gråte i timen når en prøver å fortelle om oppveksten. Eh, jo, man blir regnet som ustabil og alvorlig personlighetsforstyrrelse om man ikke mestrer timene over tid, selv om man er stabil ellers i livet og ikke har ustabile relasjoner, bare mangel på dem pga. skam og lav selvtillit. Anonymkode: e2a6b...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sliter med det samme, og timene har vært så utfordrende at jeg har skadet meg etter, eller i stedet for å gå, noen ganger. Fungerte inntil jeg kom i terapi og bare fått borderline stemplet bare fordi jeg gråter på timen når jeg prøver å fortelle om oppvekst. Anonymkode: e2a6b...75c Går du ennå til terapi? Er det blitt bedre? Anonymkode: 75c3a...4c9 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.