Anonymos Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Grov forenkling. Ved mange somatiske sykdommer er opptrening/aktivisering vel så viktig som hvile, og ved flere psykiatriske diagnoser er mye hvile viktig som forebygging. 0 Siter
frosken Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars Etter min mening er dette i hovedsak ikke sant. Det er få pasientgrupper som i mer enn korte perioder oppfordres til å bli liggende i senga. De fleste med langvarig sykdom forventes å yte en betydelig innsats selv, for å oppnå bedring. 2 Siter
stjernestøv Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars Anonymos skrev (4 timer siden): Grov forenkling. Ved mange somatiske sykdommer er opptrening/aktivisering vel så viktig som hvile, og ved flere psykiatriske diagnoser er mye hvile viktig som forebygging. Ok hvis du sier det så. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars frosken skrev (3 timer siden): Etter min mening er dette i hovedsak ikke sant. Det er få pasientgrupper som i mer enn korte perioder oppfordres til å bli liggende i senga. De fleste med langvarig sykdom forventes å yte en betydelig innsats selv, for å oppnå bedring. Hvis du sier det så. 0 Siter
ISW Skrevet 31. mars Skrevet 31. mars Jeg kan bare snakke for meg selv, men de gangene jeg har hatt fysiske sykdommer/smerter, så har jeg fått treningsopplegg hos fysioterapeut, mens for psykisk sykdom har jeg blitt oppfordret til å jobbe mindre, kutte frivillig arbeid, evt sykmelding en periode og ta mer vare på meg selv. Så dette stemmer i alle fall ikke for meg 0 Siter
Ftss Skrevet 31. mars Skrevet 31. mars Å bli frisk er jo en prosess som ofte krever rehabilitering/trening og hvile/restitusjon. Litt samme med psyken (til en vis grad), man må legge ned arbeid men også ta seg tid til å hente seg inn og reflektere over arbeidet man har lagt ned. Så ser man om man trenger justeringer underveis. Tenker nå jeg da. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars ISW skrev (4 minutter siden): Jeg kan bare snakke for meg selv, men de gangene jeg har hatt fysiske sykdommer/smerter, så har jeg fått treningsopplegg hos fysioterapeut, mens for psykisk sykdom har jeg blitt oppfordret til å jobbe mindre, kutte frivillig arbeid, evt sykmelding en periode og ta mer vare på meg selv. Så dette stemmer i alle fall ikke for meg Nei det var vel en gammeldags måte å tenke på da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars Ftss skrev (2 minutter siden): Å bli frisk er jo en prosess som ofte krever rehabilitering/trening og hvile/restitusjon. Litt samme med psyken (til en vis grad), man må legge ned arbeid men også ta seg tid til å hente seg inn og reflektere over arbeidet man har lagt ned. Så ser man om man trenger justeringer underveis. Tenker nå jeg da. Jo... 0 Siter
Vhanja Skrevet 31. mars Skrevet 31. mars Som andre sier, dette stemmer ikke lenger. Selv etter åpen hjertekirurgi så skulle jeg opp av sengen og gå hver dag, startet fra dagen etter jeg våknet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars Vhanja skrev (52 minutter siden): Som andre sier, dette stemmer ikke lenger. Selv etter åpen hjertekirurgi så skulle jeg opp av sengen og gå hver dag, startet fra dagen etter jeg våknet. Ja sant det. 0 Siter
Glitter Skrevet 31. mars Skrevet 31. mars Vhanja skrev (2 timer siden): Som andre sier, dette stemmer ikke lenger. Selv etter åpen hjertekirurgi så skulle jeg opp av sengen og gå hver dag, startet fra dagen etter jeg våknet. Samme her. Dagen etter operasjon av knekt rygg måtte jeg opp og sitte på sengekanten. Da var de tre stk som hjalp meg å sette meg opp og sitte der. Dagen etter det satt jeg i en stol. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars Glitter skrev (2 timer siden): Samme her. Dagen etter operasjon av knekt rygg måtte jeg opp og sitte på sengekanten. Da var de tre stk som hjalp meg å sette meg opp og sitte der. Dagen etter det satt jeg i en stol. og jeg måtte gå på foten rett etter å ha operert ut skruer og plater, det var veldig vondt og jeg ville ha krykker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.