Gå til innhold

Etter at jeg ble syk med bipolar depresjon kjenner jeg meg så gammel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er mellom 40 og 50 år men kjenner meg som en 90-åring. Triste greier.

Anonymkode: 8f149...8a9

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er mellom 40 og 50 år men kjenner meg som en 90-åring. Triste greier.

Kjente meg som en 90 åring i 20 årene. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Kjente meg som en 90 åring i 20 årene. 

Huff ja, vi er nok flere i samme båt.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Huff ja, vi er nok flere i samme båt.

Ja er nok det oldingene...

Skrevet

Jeg føler meg ung fordi jeg trenger så mye hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (59 minutter siden):

Ung som i lite selvstendig mener du?

Skrevet

Hate to break the news to you, men du er også snart halvveis til 100. Det er ganske gammelt. Men samme her. Slik går det nå... 

Men ja. Er jo en kjent sak det, at en kan føle seg gammel og eksepsjonelt uattraktiv som deprimert. Vet ikke med deg, men tipper jeg ER og SER ganske gammel ut som deprimert også. Har hørt rykter om at kropp og sinn behøver væske, næringsrik mat, følelse av trygghet og tilhørighet og en viss grad av velvære for å fungere skikkelig. Ikke bare bare det alltid. 

Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Ung som i umoden kanskje? Tenker da umoden fungering og ikke nødvendigvis varig tilbake... det er jo et sånt fenomen det og. Særlig hvis du er innlagt over lenger tid og FAKTISK IKKE lever et voksenliv med tilhørende ansvar og tilsvarende mestringsmuligheter. 

Begynn å utøve voksenrollen igjen, så blir du igjen mer moden. Er det ikke mulig ennå, så får du kanskje godta støtten du trenger en stund til. Hm. Kanskje dette høres frekt ut, men er faktisk oppriktig ment 😄 Men mer som i "dette kan gå seg til igjen" heller enn "men så bare vær voksen da!" for slik er det ikke ment. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ung som i lite selvstendig mener du?

Ja lite selvstendig. I tillegg til helsevesenet så får jeg mye hjelp av min mor. Hun har for eksempel tatt seg av alt av boligsalget, mens jeg bare har hjulpet til med rydding og vasking. 

krøll9 skrev (7 timer siden):

Ung som i umoden kanskje? Tenker da umoden fungering og ikke nødvendigvis varig tilbake... det er jo et sånt fenomen det og. Særlig hvis du er innlagt over lenger tid og FAKTISK IKKE lever et voksenliv med tilhørende ansvar og tilsvarende mestringsmuligheter. 

Begynn å utøve voksenrollen igjen, så blir du igjen mer moden. Er det ikke mulig ennå, så får du kanskje godta støtten du trenger en stund til. Hm. Kanskje dette høres frekt ut, men er faktisk oppriktig ment 😄 Men mer som i "dette kan gå seg til igjen" heller enn "men så bare vær voksen da!" for slik er det ikke ment. 

Umoden blir ikke helt riktig ord. Jeg får høre jeg er reflektert og sånt, og det reaksjonsmønsteret jeg hadde før ds jeg hadde borderline har jeg ikke lenger. Reagerer ganske adekvat på ting. Men uselvstendig er nok ordet jeg er ute etter. Men ellers enig i at det må kunne gjøres noe med. Akkurat nå er jeg ikke i posisjon til det, men. 

Klarer meg ikke uten mamma. Som 35-åring. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...