Gå til innhold

Vil det kunne gå greit å blande Litium, Lamictal og Imovane med feks 4 enheter alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En sjelden gang. Diagnose: bp2-depresjon+angst. @nachnoo?

Anonymkode: dec07...819

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En sjelden gang. Diagnose: bp2-depresjon+angst. @nachnoo?

Blande tabletter med alkohol står ofte på pakningsvedlegg (ark) om dette går. 

Anonymkode: fc0b8...a5d

Skrevet

Jeg kan bare snakke for hva jeg selv ville gjort, og dette er ingen anbefaling.

Selv kombinerer jeg ikke sederende medisiner med alkohol. Hvis jeg tar sederende medisin (f.eks. Zonat) for søvn, avstår jeg fra denne medisinen hvis jeg drikker alkohol. Sederende medisin man eventuelt bruker fast (f.eks. Seroquel eller Remeron), har man en tendens til å venne seg til den sederende effekten, men også her bør man være forsiktig og ikke drikke mye hvis man bruker slik medisin.

Jeg ville ikke under noen omstendighet blandet alkohol og Imovane. Jeg går ut fra at du bruker den ved behov for søvn, så da ville jeg valgt enten den eller alkohol. 

Synes for øvrig at 4 enheter er en del når du bruker Litium. Ikke ment som noen pekefinger og jeg kjenner ikke alkoholtoleransen din, men det er uansett lurt å prøve seg litt fram.

Skrevet

Er kun kjent med Imovane og da jeg brukte 7,5mg for søvn halverte jeg bare dosen om jeg hadde drukket. Samme gjelder andre «sovemedisiner» som f eks kvetiapin osv. 

Men det er et spm du burde ta med legen din eventuelt sjekke interaksjoner på felleskatalogen etc. 

Skrevet

Ikke at du skal følge mitt eksempel, men jeg drikker mye og tar alle medisiner uansett jeg. Skal sies jeg drikker betydelig sjeldnere enn før. Men selv 70 halvlitere i uka så tok jeg alle medisiner. 

Men som sagt ikke følg mitt eksempel.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 timer siden):

Ikke at du skal følge mitt eksempel, men jeg drikker mye og tar alle medisiner uansett jeg. Skal sies jeg drikker betydelig sjeldnere enn før. Men selv 70 halvlitere i uka så tok jeg alle medisiner. 

Men som sagt ikke følg mitt eksempel.

Brukte du Litium også da?

Skrevet
Glitter skrev (6 timer siden):

Men selv 70 halvlitere i uka

Jeg synes det i seg selv er ambisiøst å drikke 35 liter væske i løpet av en uke. Men 70 halvlitere.. hva ville Jesus sagt til dette?

Bra du tar det penere nå! Det tror jeg er lurt både for lommebok, psyke, lever og vekt.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brukte du Litium også da?

Ja. 

ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det i seg selv er ambisiøst å drikke 35 liter væske i løpet av en uke. Men 70 halvlitere.. hva ville Jesus sagt til dette?

Bra du tar det penere nå! Det tror jeg er lurt både for lommebok, psyke, lever og vekt.

Ja, Jesus var nok ikke spesielt fornøyd da nei. 

Det er nok lurt Ja. :)

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...