AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Jeg glemte å spørre behandler så spør her. Han sa at jeg er vanskelig å lese, jeg har asperger kan det være pga det eller er det andre grunner? Jeg har lite kontakt med følelsene mine også. Anonymkode: ca0b4...ec5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Du har ingen plikt til verken å være "lett å lese" eller å ha mye kontakt med følelsene dine, så dette er ikke noe du trenger å tenke på. Men det er behandler som skal svare på slike spørsmål i utgangspunktet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg glemte å spørre behandler så spør her. Han sa at jeg er vanskelig å lese, jeg har asperger kan det være pga det eller er det andre grunner? Jeg har lite kontakt med følelsene mine også. Anonymkode: ca0b4...ec5 Ja, det er veldig vanlig for folk med asperger. En person kan ha samme uttrykk i ansiktet uansett om personen er glad eller trist, toneleie og kroppsholdning likeså. Saga i serien Broen er et slikt eksempel (selv om det ikke er ytret at hun har asperger har hun mange av symptomene). Anonymkode: 3fb6c...0af 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Ja fordi det er et symptom at man har lite eller ingen ansiktsmimikk, lite tonasjon, monoton, lite bevegelse i kroppen, lite øyekontakt osv. Anonymkode: 8af46...e4b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Det er ikke unike symptomer, de beskriver depresjon og f.eks. eh, en bevisstløs person like godt og er ubrukelige for å stille så snever diagnose. Anonymkode: e61e8...825 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april Hvis man har hatt det tungt over lengre tid så lærer man å "håndtere" det ved å distansere seg fra dem, og andre, og unngå triggere som blikkontakt. Det kan like gjerne være lært og trenger ikke være medfødt. Anonymkode: e61e8...825 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april Skrevet 2. april 12 hours ago, psykedeliker said: Du har ingen plikt til verken å være "lett å lese" eller å ha mye kontakt med følelsene dine, så dette er ikke noe du trenger å tenke på. Men det er behandler som skal svare på slike spørsmål i utgangspunktet. Hvorfor såsinna. Anonymkode: 652ec...5c9 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 4. april Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 11.42): Han sa at jeg er vanskelig å lese, jeg har asperger kan det være pga det eller er det andre grunner? Jeg har lite kontakt med følelsene mine også. Anonymkode: ca0b4...ec5 Det er ikke unaturlig at det henger sammen med en AS-diagnose, men det kan ha andre forklaringer. Det at du har lite kontakt med følelsene dine er kjent innen autisme; opplever du at du har lite følelser eller er det vanskelig å finne ord på de følelsene du kjenner på? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. april Skrevet 4. april Eva Sofie skrev (2 timer siden): Det er ikke unaturlig at det henger sammen med en AS-diagnose, men det kan ha andre forklaringer. Det at du har lite kontakt med følelsene dine er kjent innen autisme; opplever du at du har lite følelser eller er det vanskelig å finne ord på de følelsene du kjenner på? Begge deler. Anonymkode: d3125...b92 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.