Gå til innhold

Bør åpent forum være et sted for pludring om dagliglivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Undrer. Hva skal det brukes til? Og hvilke tråder liksom ikke greit? Synes det bør hoppes over om du ikke er interessert. Inkluderende sammfunn er fin! 

Anonymkode: ab125...cad

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare lurer hva folk her mener. Jeg synes det er en uting. 

Anonymkode: 24223...e70

Ja, all pludring er velkomment, så lenge den er positiv. Mest mulig av det.  Selv om den er uviktig også, slik at man kan få kompensert litt for alt negativt som det er aller mest av. Jeg prøver innimellom å kompensere litt når jeg svarer, bare fordi jeg synes trådstarter har fått mange surmulende svar.

Det som lenge har irritert meg på åpent, er hvis noen starter en tråd som er ment positivt, så skal den overstrømmes av negative svar som passer best på psykiatri. Har man et problem med jul, påske og alle andre høytider og attpåtil alle årstider, så kan man lage egen sytetråd på psykiatri. 

Endret av Nicklusheletida
påskelilje
Skrevet

Ja! Ubetinget ja! Åpent er stedet for små og store betydelige og ubetydelige ting i hverdagen. Ting du kunne ha snakket om med en bekjent på butikken, i familieselskap, med ei venninne, på tur i skogen med en venn, eller i lunsjen på jobb - altså en sosial arena der en utveksler erfaringer og meninger og kanskje får utvidet sin horisont.

Jeg synes God Påske - tråden var kjempefin, og har tenkt å svare der, men det skjedde noe som gjorde at påsken ikke ble helt slik vi tenkte, så jeg går og grunner på hva jeg skal skrive i tråden din, @Vendi

påskelilje
Skrevet
Vendi skrev (3 timer siden):

Jeg føler meg litt truffet her. Jeg lagde en tråd i går der jeg ønsket folk en god påske. Da ble det litt småprat. Men dere får virkelig unnskylde at jeg ledet folk ut på galeien slik. Jeg var nok heller ikke rette personen til å gjøre det. Hadde det vært noen mer "etablerte" brukere som hadde laget en slik tråd, så hadde det nok gått finfint. 

Alle kan lage slike tråder 🩷

påskelilje
Skrevet

Og en ting til: Avsporinger er jo det som gjør DOL unik! Ja, til flere avsporinger og digresjoner 😄 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutes ago, Nicklusheletida said:

Har man et problem med jul, påske og alle andre høytider og attpåtil alle årstider, så kan man lage egen sytetråd på psykiatri. 

Er man psykisk syk om en ikke liker høytider?

Anonymkode: aa942...4fe

påskelilje
Skrevet
frosken skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke så godt «oppsamlingstråder» - så fremt det ikke er snakk om at flere tråder om samme tema blir startet samtidig. I lange oppsamlingstråder tar det altfor lang tid å lese gjennom alt, og når man svarer uten å ha lest alt risikerer man jo å komme med synspunkter som allerede har blitt sagt ørten ganger tidligere i samme tråd. 

Enig med deg!

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Ja, all pludring er velkomment, så lenge den er positiv. Mest mulig av det.  Selv om den er uviktig også, slik at man kan få kompensert litt for alt negativt som det er aller mest av. Jeg prøver innimellom å kompensere litt når jeg svarer, bare fordi jeg synes trådstarter har fått mange surmulende svar.

Det som lenge har irritert meg på åpent, er hvis noen starter en tråd som er ment positivt, så skal den overstrømmes av negative svar som passer best på psykiatri. Har man et problem med jul, påske og alle andre høytider og attpåtil alle årstider, så kan man lage egen sytetråd på psykiatri. 

Så det er bare gir dem som synes jul/påske osv er en fin tid. Greit å vite. Og de skal på psykiatri. Ikke dømmende der nei. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det er bare gir dem som synes jul/påske osv er en fin tid. Greit å vite. Og de skal på psykiatri. Ikke dømmende der nei. 

Ja reagerte litt på det. 

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er man psykisk syk om en ikke liker høytider?

Anonymkode: aa942...4fe

Hvis man har noe negativt å si om alle høytider og også alle årstider og ikke klarer å hoste opp noe positivt, ja så virker ikke det helt frisk i hvert fall. 

Men poenget var bare å si at åpent forum burde få lov til å være et hyggeligere forum iom at vi har både psykiatriforumet og dagbokforumet som kan brukes.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Hvis man har noe negativt å si om alle høytider og også alle årstider og ikke klarer å hoste opp noe positivt, ja så virker ikke det helt frisk i hvert fall. 

Men poenget var bare å si at åpent forum burde få lov til å være et hyggeligere forum iom at vi har både psykiatriforumet og dagbokforumet som kan brukes.

Folk må da få lov til å uttrykke det de mener i en tråd som omhandler f.eks høytider. Nå syns jeg du må gi deg.  Man trenger absolutt ikke bare være positiv på åpent forum, enten det gjelder det ene eller det andre.  Mener du virkelig at alt som ikke er positivt hører hjemme på psykiatriforum?

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Ser hvilke holdninger du har om andre! Sette den i bås. 

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser problemet. DoL er et lite forum, det er ikke snakk om så mange ulike tråder. Det har jo så mange ganger her inne blitt klaget på at det er for lite som skjer og for få innlegg. Og når forumet nå for en gangs skyld er aktivt så blir det klaget da også.

Hvis man ser tråder man synes er uinteressante så er det bare å ignorere dem. 

Skrevet (endret)
Nicklusheletida skrev (50 minutter siden):

En vanlig grunn til at mange ikke liker høytider er at de ikke har noen å feire dem med. Å være helt alene til hverdags kan gå greit, men når det virker som om alle andre har planer, venner og familie å være sammen med  i høytider og ferier blir det ekstra sårt å ikke ha noen rundt seg. Da gruer man seg til disse høytidene og forbinder dem ikke med noe positivt. Det er ikke det minste psykt å føle det slik.

Endret av Babette
AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (3 minutter siden):

En vanlig grunn til at mange ikke liker høytider er at de ikke har noen å feire dem med. Å være helt alene til hverdags kan gå greit, men når det virker som om alle andre har planer, venner og familie å være sammen med  i høytider og ferier blir det ekstra sårt å ikke ha noen rundt seg. Da gruer man seg til disse høytidene og forbinder dem ikke med noe positivt. Det er ikke det minste psykt å føle det slik.

Godt sagt! Samme med sommerferie. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke saus ville dere tatt til kalkun? Viltsaus, peppersaus, saus til stek eller fløtesaus? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilke saus ville dere tatt til kalkun? Viltsaus, peppersaus, saus til stek eller fløtesaus? 

Den skulle ikke her 🙀🙀

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fløtesaus. Gjerne med appelsin. Kjøttet er såpass magert at litt kremet saus passer bra.

AnonymBruker
Skrevet

Fylle påskeegget, hva gjøre i påsken, god påske, Pepsi Max, Pepsi eller Cola zero, klokken, mummikopp samlere, oppbevare nøkler etc. etc. Rekk opp hånda alle som synes disse er fullverdige diskusjonstråder. Eller forresten, don't. Her er det nok best å holde seg til mainstreamen.

Anonymkode: dda89...752

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (11 minutter siden):

Fløtesaus. Gjerne med appelsin. Kjøttet er såpass magert at litt kremet saus passer bra.

Takk takk 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...