Gå til innhold

Disse medisinerne, disse medisinerne...


Gjest Dag

Anbefalte innlegg

Huhuu, litt smånervøs er jeg nå. Skal til et møte som er avgjørende for mon "skjebne" de to neste år. Flikker på håret, vurderer ulike klesplagg - hvilket gir "rett" inntrykk... hehe, ...

Skal til et universitetssykehus, treffe noen folk, og utforme et prosjekt der. Skal være med på og vurdere og revidere deler av medisinstudiet...:-))). Ja, disse legene...

Har DU noen (generelle) formeninger om leger? :-))) Jeg har det:

- De er hyggelige folk. :-)))

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Har stort sett bare positive erfaringer, både gjennom jobben, sosial omgang med legevenner og i forbindelse med sjukdom. Mulig det har hendt, men jeg kan ihvertfall ikke huske at jeg ikke har blitt hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger er stort sett ok folk, de. Men jeg har noen meninger om studiet... Mindre pbl, mer smågruppeundervisning. Omlegging av kommunikasjonsundervisningen, slik at det blir mer klinikk i den. Men dette får dere vel med fra midtsemesterevalueringen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leger er da verken hyggeligere eller mindre hyggelige enn andre folk.

Men det hadde vært digg om de lærte litt mer ydmykhet på det derre studiet sitt - det virker som de tror at fordi de har lest akkurat de bøkene og tatt akkurat de kursene og eksamenene kan de svare 100% bastant på alt. Medisinstudenter burde læres at det går an å ta feil, at boklig, teoretisk kunnskap ikke er alt, og så burde de lære noe av serviceyrker: Kunden har alltid rett. (I denne sammenhengen betyr det å ta pasientene på alvor - ikke feks. avvise kreftsyke som parallelt forsøker med alternativ behandling, skrive ut penicillin til syke barn kun for å roe ned foreldrene etc).

Jeg har heldigvis en lege som både er utdannet innen skolemedisin og alternativ medisin. Det gir en helt utrolig kompetanse, både faglig og menneskelig:-)

Men jeg har jo møtt andre leger. Og jeg tror at om jeg som bibliotekar hadde utvist en arroganse tilnærmet den endel leger utviser i sin yrkesutøvelse, hadde jeg skremt mange fra å låne bøker, ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...