AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:21 Skrevet søndag kl 21:21 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har ikke vært på sommerferie siden 1990. Helt greit det. Anonymkode: 92af2...860 Alt blir en vane, tenker jeg. Anonymkode: 046ba...ef6 0 Siter
Sakura Skrevet søndag kl 21:50 Skrevet søndag kl 21:50 Kan ikke huske sist jeg reiste på sommerferie. 0 Siter
Glitter Skrevet mandag kl 03:52 Skrevet mandag kl 03:52 Har vært tre langhelger i Trondheim. Ellers ikkr ferie siden 2014. Pga psyke, folk å dra med og økonomi. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:09 Skrevet mandag kl 09:09 Glitter skrev (5 timer siden): Har vært tre langhelger i Trondheim. Ellers ikkr ferie siden 2014. Pga psyke, folk å dra med og økonomi. Kunne du dratt med ungene? Anonymkode: 046ba...ef6 0 Siter
Glitter Skrevet mandag kl 09:18 Skrevet mandag kl 09:18 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kunne du dratt med ungene? Anonymkode: 046ba...ef6 Nei tørr ikke reise alene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:23 Skrevet mandag kl 09:23 Glitter skrev (5 minutter siden): Nei tørr ikke reise alene. Jeg er heller ikke glad i det. Uansett ferie er ikke så viktig for meg. Anonymkode: 046ba...ef6 0 Siter
ISW Skrevet mandag kl 09:32 Skrevet mandag kl 09:32 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og pga de prioriteringene har du vip tilgang til innleggelser ? Anonymkode: 37c87...bb1 Jeg synes at om @Fru2020 iblant trenger en innleggelse etter å ha vært på ferie med sønnen sin og vært en god mor for han (og det er ikke en gang sikkert at innleggelsen kommer av ferien) så er det en akseptabel bruk av helsevesenets ressurser. Vi her inne vet ikke så mye om situasjonen hennes, så jeg synes det blir litt galt med et såpass spydig svar som dette til henne. 6 Siter
ISW Skrevet mandag kl 09:34 Skrevet mandag kl 09:34 On topic, så droppet jeg en gang 70-årsdagen til tanta mi (dette er 15 år siden) pga. angst for å fly. Dette var da jeg fortsatt hadde flyskrekk. Ellers tror jeg ikke at jeg har avstått fra ferier pga psykisk helse. Men jeg har gruet meg i forkant "tenk om ditt og datt skjer". Prøver å tenke at jeg ikke ønsker å ligge i sengen som en gammel mann og tenke "I have had a lot of problems in my life. Most of which never happened". 2 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:50 Skrevet mandag kl 09:50 ISW skrev (14 minutter siden): On topic, så droppet jeg en gang 70-årsdagen til tanta mi (dette er 15 år siden) pga. angst for å fly. Dette var da jeg fortsatt hadde flyskrekk. Ellers tror jeg ikke at jeg har avstått fra ferier pga psykisk helse. Men jeg har gruet meg i forkant "tenk om ditt og datt skjer". Prøver å tenke at jeg ikke ønsker å ligge i sengen som en gammel mann og tenke "I have had a lot of problems in my life. Most of which never happened". Skjønner at du ikke lar være om det er angst du har. Nå vet jeg ikke hvor kraftig angst du har og om du får panikkanfall. Har hørt at det er forferdelig vondt. Anonymkode: 046ba...ef6 0 Siter
ISW Skrevet mandag kl 09:57 Skrevet mandag kl 09:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner at du ikke lar være om det er angst du har. Nå vet jeg ikke hvor kraftig angst du har og om du får panikkanfall. Har hørt at det er forferdelig vondt. Anonymkode: 046ba...ef6 Hei, I perioder kan det være tøft, men heldigvis får jeg, og har jeg fått, god behandling både medikamentelt og psykologisk. Jeg tenker på en måte at jo mer jeg unngår pga angst, jo mer sårbar blir jeg for konsekvenser av angsten (som depresjon, eventuelt) og at grunnen til at jeg ikke har hatt en depresjon nettopp er at jeg prøver å ivareta funksjonen min. Samtidig har jeg respekt for at hvis angsten er sterk nok, så er dette mye vanskeligere. Så jeg er kanskje ganske heldig sånn sett. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet onsdag kl 12:33 Skrevet onsdag kl 12:33 Om sommerferie er utenlandstur - nei takk. Men samboer drar årlig til Rodos med en kameratgjeng. Det er for varmt på Rodos... Men noen dagers familiebesøk jul og sommer på samboers side går greit. Det går i riktig retning. Jeg henter meg inn raskere etter anstrengelser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:03 Skrevet onsdag kl 13:03 Eva Sofie skrev (29 minutter siden): Om sommerferie er utenlandstur - nei takk. Men samboer drar årlig til Rodos med en kameratgjeng. Det er for varmt på Rodos... Men noen dagers familiebesøk jul og sommer på samboers side går greit. Det går i riktig retning. Jeg henter meg inn raskere etter anstrengelser. Kan jeg spørre hvilken sykdom/utfordring du har? Bra at du kan bli med på noe. Ts Anonymkode: 046ba...ef6 0 Siter
krøll9 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Ja. Absolutt. Er i farta nå men kjenner at jeg kun er i farta profesjonelt sett! Hadde nok taklet en ferietur dårlig. Dro på ferier sommeren i fjor og i forfjor. I forfjor var jeg fortsatt like glad og motivert som da jeg bestilte bare noen uker i forveien - vellykka og fin tur for alle, men i fjor var turen et eget lite helvete for meg! Er allikevel "glad" jeg gjennomførte for barnas skyld. 0 Siter
krøll9 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden ISW skrev (På 6.4.2026 den 11.34): On topic, så droppet jeg en gang 70-årsdagen til tanta mi (dette er 15 år siden) pga. angst for å fly. Dette var da jeg fortsatt hadde flyskrekk. Ellers tror jeg ikke at jeg har avstått fra ferier pga psykisk helse. Men jeg har gruet meg i forkant "tenk om ditt og datt skjer". Prøver å tenke at jeg ikke ønsker å ligge i sengen som en gammel mann og tenke "I have had a lot of problems in my life. Most of which never happened". Jeg henger meg bare opp i at du sier "gammel mann" her. I mitt hode er du en gråblond dame i 50åra med ullsokker og stripete strikkegenser liksom. 0 Siter
ISW Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden krøll9 skrev (8 timer siden): Jeg henger meg bare opp i at du sier "gammel mann" her. I mitt hode er du en gråblond dame i 50åra med ullsokker og stripete strikkegenser liksom. Hehe, hvordan har jeg gitt det inntrykket? Jeg er vel ikke eldgammel nå (jeg er midt i 40-årene) men poenget er at jeg ikke vil se tilbake på livet når jeg blir gammel og tenke på alt jeg ikke gjorde fordi jeg var redd. 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.4.2026 den 15.03): Kan jeg spørre hvilken sykdom/utfordring du har? Anonymkode: 046ba...ef6 Jeg har en kompleks traumelidelse med dissosiativ problematikk. Mindre behov for dissosiasjon nå enn tidligere, og det er målet. Livet i dag er et betydelig mer stabilt og fungerende liv mtp. psykisk helse enn for 10 og 20 år siden. Jeg har også (hatt?) en tilbakevendende depressiv lidelse som kom hvert 3. år, men som nå har holdt seg stabil lengre enn jeg noen gang hadde turt å håpe på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.4.2026 den 20.47): Det dreier seg om depresjon og utmattelse her. Blir ingen sommertur i år. Anonymkode: 046ba...ef6 Dropper ikke ferie pga dårlig helse, dropper å dra bort fordi jeg liker meg best hjemme på sommeren Anonymkode: e22c1...f8e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dropper ikke ferie pga dårlig helse, dropper å dra bort fordi jeg liker meg best hjemme på sommeren Anonymkode: e22c1...f8e Så reiser du litt på andre tidspunkt i året? Anonymkode: 046ba...ef6 0 Siter
emilie321 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Slik helsa nylig har vært og er, så tør jeg ikke å dra på lange turer som feks til syden, men skal om ikke lenge en liten tur med Color line til Kiel og tilbake igjen. Det blir det lengste jeg drar nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.