Gå til innhold

Be om innleggelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Jo. Nå har jeg to grupper og en individualtime i uken så det er nok ikke mulighet for mer. 

Nå er jo tanken at jeg skal ha flere innleggelser. Så ja nå er det det som er løsningen. Det er jo ikke jeg som har funnet dette opp. Det er et tilbud som er gitt meg fordi de synes det er et godt tilbud for meg. Grunnen til at jeg spurte her er jo fordi jeg egentlig selv synes det er litt rart.

Bruk tilbudet, tenker jeg. Kanskje du slipper unna de alvorligste depresjonene på denne måten. 

Anonymkode: 4356f...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruk tilbudet, tenker jeg. Kanskje du slipper unna de alvorligste depresjonene på denne måten. 

Det er jo det som er tanken at skal skje. Men jeg tviler liksom på at det er mulig. Jeg føler at depresjonen tar over kroppen og hodet og det er ingenting noen kan gjøre. Det bare spiser meg opp, og binder meg fast i det vonde.

Men jeg diskuterer det med sykepleier i morgen. Så får vi se. Det er så ensomt å være innlagt. Jeg savner veldig samboer, spesielt når jeg legger meg. Så jeg vil jo ikke. Men jeg vil jo heller ikke bli alvorlig deprimert. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Det er jo det som er tanken at skal skje. Men jeg tviler liksom på at det er mulig. Jeg føler at depresjonen tar over kroppen og hodet og det er ingenting noen kan gjøre. Det bare spiser meg opp, og binder meg fast i det vonde.

Men jeg diskuterer det med sykepleier i morgen. Så får vi se. Det er så ensomt å være innlagt. Jeg savner veldig samboer, spesielt når jeg legger meg. Så jeg vil jo ikke. Men jeg vil jo heller ikke bli alvorlig deprimert. 

Godt at du får diskutere med helsepersonell. Ta til deg rådene du får. Det er bedre å være ensom enn alvorlig deprimert, ikke?

Skrevet
Fru2020 skrev (8 minutter siden):

Jo. Nå har jeg to grupper og en individualtime i uken så det er nok ikke mulighet for mer. 

Nå er jo tanken at jeg skal ha flere innleggelser. Så ja nå er det det som er løsningen. Det er jo ikke jeg som har funnet dette opp. Det er et tilbud som er gitt meg fordi de synes det er et godt tilbud for meg. Grunnen til at jeg spurte her er jo fordi jeg egentlig selv synes det er litt rart.

Skjønner. Grunnen til at jeg selv ønsker meg færrest mulig innleggelser er at det er en belastning for mine nærmeste. Så jeg tenkte at det kanskje var bedre for mann og barn om du fikk støtte til å stå I depresjonene uten innleggelser. For selv om det gjør fryktelig vondt til tider, så vet du jo innerst inne at det går over! Og det er mulig å ta en beslutning om å ikke forsøke å skade seg selv av hensyn til de pårørende.  

Håper du snart blir bedre!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt at du får diskutere med helsepersonell. Ta til deg rådene du får. Det er bedre å være ensom enn alvorlig deprimert, ikke?

Det er jo det. Spent på hva det blir til. Og så er jeg jo spent på opplegget. De begynte med det i februar så de har ikke så mye erfaring. Og så kommer det jo veldig på kontaktpersonen

motiva2 skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Grunnen til at jeg selv ønsker meg færrest mulig innleggelser er at det er en belastning for mine nærmeste. Så jeg tenkte at det kanskje var bedre for mann og barn om du fikk støtte til å stå I depresjonene uten innleggelser. For selv om det gjør fryktelig vondt til tider, så vet du jo innerst inne at det går over! Og det er mulig å ta en beslutning om å ikke forsøke å skade seg selv av hensyn til de pårørende.  

Håper du snart blir bedre!!

Takk❤️ Ja det er en belastning for de nærmeste når jeg er innlagt. Men det er også en belastning for dem når jeg er alvorlig deprimert og jeg er hjemme. Spesielt for samboer som vet hvor gale det er. 

Jeg har ikke tatt en overdose på fem år så jeg tror egentlig at jeg er ferdig med det. Det formidler jeg også til helsevesenet. Men så er det vel helhetsbildet som gjør at de anbefaler innleggelse likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du blitt hjulpet frem til nå under innleggelse? Hos meg har det vært oppstart av nye medisiner, samtale med behandler og kontaktperson, ro og hvile.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan har du blitt hjulpet frem til nå under innleggelse? Hos meg har det vært oppstart av nye medisiner, samtale med behandler og kontaktperson, ro og hvile.

Ja, det har vært likt for meg. Jeg har hatt stor nytte av samtaler med behandler spesielt. Og så har jeg en tendens til å få stort funksjonsfall ved alvorlige depresjon så det har også handlet om å spise, drikke og dusje. Og så å komme seg ut av isolasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...