AnonymBruker Skrevet 6. april Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan funker dette? Anonymkode: 89f3e...329 Man kan ikke ha sex når man har urinveiskateter, er det det du spør om? Anonymkode: e316a...523 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. april Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan funker dette? Anonymkode: 89f3e...329 det går nok ikke nei. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. april Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man kan ikke ha sex når man har urinveiskateter, er det det du spør om? Anonymkode: e316a...523 Min samboer må kansje ha det. Er det helt uaktuelt med sex? De på sykehuset snakket noe om at det funket, men kunne bli en utfordring. Vi er i 50-åra. Anonymkode: 89f3e...329 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. april Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min samboer må kansje ha det. Er det helt uaktuelt med sex? De på sykehuset snakket noe om at det funket, men kunne bli en utfordring. Vi er i 50-åra. Anonymkode: 89f3e...329 Det er jo smertefullt for en mann i hvert fall med kateter å få stå. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 6. april Skrevet 6. april Det går sikkert å være uten kateter en time eller to, men det er vel ubehagelig å ta slangen ut og inn igjen? 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 8. april Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2026 den 15.54): Min samboer må kansje ha det. Er det helt uaktuelt med sex? De på sykehuset snakket noe om at det funket, men kunne bli en utfordring. Vi er i 50-åra. Anonymkode: 89f3e...329 Ofte forsøker man seg på selvkateterisering før fast innlegging av kateter. Jeg antar at det er blitt vurdert? Jeg gikk selv med kateter i et par år, før det ble gjort om til SPK. Uansett løsning, er det klokt å opprettholde blærefunksjonen. Sykehus er mer oppmerksomme i dag på å snakke om endringer rundt seksualitet ved ulike inngrep. Be om en time hos en uroterapeut/sykepleier ved urologisk avdeling. Og, jo, en penis med kateter kan få ereksjon. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. april Skrevet 8. april Eva Sofie skrev (12 minutter siden): Og, jo, en penis med kateter kan få ereksjon. Mannen min sa det var veldig smertefullt. 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 9. april Skrevet 9. april stjernestøv skrev (15 timer siden): Mannen min sa det var veldig smertefullt. Ja, det kan jeg tenke meg. Der har kvinner en fordel, med kortere urinrør. Til TS: Om permanent kateter er ment å være en langvarig løsning (over flere år), kan SPK diskuteres med helsepersonell. Urinblæren liker ikke å ha fremmedelementer inni seg i det lange løp... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.