Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Jeg svarer generelt. Blander meg ikke opp i Glitter sin behandling med mindre hun selv etterspør det.

Ok. Trodde bare psykiatrien her til lands hjalp folk å få det bedre. Men respekterer jo det du skriver her. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Trodde bare psykiatrien her til lands hjalp folk å få det bedre. Men respekterer jo det du skriver her. 

De aller fleste i helsevesenet prøver nok å gjøre en så god jobb som mulig. 

Anonymkode: 8fa6d...fac

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De aller fleste i helsevesenet prøver nok å gjøre en så god jobb som mulig. 

Begynner jo å lure når jeg leser om noen tilfeller her inne og lar folk lide unødig, det er veldig frustrerende å lese om. 

Skrevet
1 hour ago, nachnoo said:

Alt jeg skriver på dette forum mener jeg seriøst. Ja, ECT virker på psykoser - særlig depressive psykoser og psykoser ved schizoaffektiv lidelse. Det vanlige er 8-12 behandlinger.

Det virker kanskje i et par måneder opp til 1år og så er det tilbake til det samme gamle mønsteret. Det ser vi her på alle som har tatt ect. Det har ikke hjulpet dem noen ting på lang sikt. Hvorfor grille hjernen hver uke i noen måneder bare for å bli bedre i 6mnd så er alt som før?  Ect kan gi permanente skader. 

Anonymkode: d9471...295

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det virker kanskje i et par måneder opp til 1år og så er det tilbake til det samme gamle mønsteret. Det ser vi her på alle som har tatt ect. Det har ikke hjulpet dem noen ting på lang sikt. Hvorfor grille hjernen hver uke i noen måneder bare for å bli bedre i 6mnd så er alt som før?  Ect kan gi permanente skader. 

Kanskje for å forhindre selvmord?

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Begynner jo å lure når jeg leser om noen tilfeller her inne og lar folk lide unødig, det er veldig frustrerende å lese om. 

Antallet her inne utgjør en ekstremt liten del av psykiatriske pasienter i Norge. 
Også er det ofte sånn i alle settinger at de som «skriker» høyest er de man legger merke til. Tenk på hvor mange som er innom her som har et helt greit forhold til psykiatrien. Tenk på alle de som faktisk får hjelp generelt sett. Tenk på alle som er friske fra sine diagnoser. Dette utgjør helt klart flertallet. Og da blir det feil å komme med kommentarer som at «trodde psykiatrien her til lands hjalp folk å få det bedre». 

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Kanskje for å forhindre selvmord?

Det forhindrer ikke selvmord å grille hjernen. Det gjør folk bare mer avhengig av psykiatrien og innleggelser. 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Antallet her inne utgjør en ekstremt liten del av psykiatriske pasienter i Norge. 
Også er det ofte sånn i alle settinger at de som «skriker» høyest er de man legger merke til. Tenk på hvor mange som er innom her som har et helt greit forhold til psykiatrien. Tenk på alle de som faktisk får hjelp generelt sett. Tenk på alle som er friske fra sine diagnoser. Dette utgjør helt klart flertallet. Og da blir det feil å komme med kommentarer som at «trodde psykiatrien her til lands hjalp folk å få det bedre». 

Jo du har vel rett i det, må vel slutte å henge meg opp i enkeltsaker og lære meg å se det større bildet. 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (5 minutter siden):

Jeg skriker ikke høyt lenger, er ganske stille og vegrer meg for å be om hjelp, men får hjelp likevel. Mer enn jeg vil ha til tider. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det forhindrer ikke selvmord å grille hjernen. Det gjør folk bare mer avhengig av psykiatrien og innleggelser. 

@nachnoo. Stemmer det ikke at ECT kan forhindre selvmord? Og at siste setning er sprøyt?

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg skriker ikke høyt lenger, er ganske stille og vegrer meg for å be om hjelp, men får hjelp likevel. Mer enn jeg vil ha til tider. 

Ja nå siktet jeg ikke til deg spesifikt og synes på ingen måte at du skriker - bare så det er sagt. 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Ja nå siktet jeg ikke til deg spesifikt og synes på ingen måte at du skriker - bare så det er sagt. 

Neida, det var bare en kommentar til at man skulle ikke trenge å skrike høyt. Men klart jeg får mindre "oppmerksomhet" av de ansatte her bortsett fra når jeg har hatt fotfølge, fordi det er pasienter som tar mer plass. Jeg satt sikkert i to timer med hodet i hendene og vugget fram og tilbake, men de ansatte gikk bare forbi hele tiden. En pasient klarte å mote meg opp til å be om en samtale. 

Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Neida, det var bare en kommentar til at man skulle ikke trenge å skrike høyt. Men klart jeg får mindre "oppmerksomhet" av de ansatte her bortsett fra når jeg har hatt fotfølge, fordi det er pasienter som tar mer plass. Jeg satt sikkert i to timer med hodet i hendene og vugget fram og tilbake, men de ansatte gikk bare forbi hele tiden. En pasient klarte å mote meg opp til å be om en samtale. 

Så lenge du er der du er synes jeg det er bra at du «tar plass» og ber om samtale eller oppfordrer til kontakt med personale. Kanskje det er nettopp det som gjør at du klarer å kjempe deg tilbake til virkeligheten igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...