Gå til innhold

Få dekket slankemedisin ved tvangsbruk av Zyphadera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på posten sier de at jeg vil få Ozempic hvis jeg blir medisinert med Zyphadera mot min vilje. 

Men ChatGPT sier at det er ikke tilfellet, kun i sjeldne tilfeller og ved over 40 BMI (jeg har 34. Gått fra 19-38 i bmi pga Leponex, men jeg byttet medisin og har gått ned noen kg). 

Hva kan være alternativ for Leponex og Zyphadera som ikke gir så kraftig vektøkning? Jeg klarer ikke kontrollere meg selv på slike medisiner. Går nå på Abilify og Xeplion (tvang), men har sterke plager likevel. 

Er ute etter å komme med et alternativ til behandler for jeg kommer til å  bli tvangsmedisinert da jeg mener det ikke er psykose og at medisinene bare skader meg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitter skrev (39 minutter siden):

Her på posten sier de at jeg vil få Ozempic hvis jeg blir medisinert med Zyphadera mot min vilje. 

Men ChatGPT sier at det er ikke tilfellet, kun i sjeldne tilfeller og ved over 40 BMI (jeg har 34. Gått fra 19-38 i bmi pga Leponex, men jeg byttet medisin og har gått ned noen kg). 

Hva kan være alternativ for Leponex og Zyphadera som ikke gir så kraftig vektøkning? Jeg klarer ikke kontrollere meg selv på slike medisiner. Går nå på Abilify og Xeplion (tvang), men har sterke plager likevel. 

Er ute etter å komme med et alternativ til behandler for jeg kommer til å  bli tvangsmedisinert da jeg mener det ikke er psykose og at medisinene bare skader meg. 

Stol på det de på posten sier? Slankesprøyte vil nok hjelpe deg mye.

Anonymkode: 4cb37...4c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stol på det de på posten sier? Slankesprøyte vil nok hjelpe deg mye.

Ja får undersøke det mer nøye. 

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ja får undersøke det mer nøye. 

Tenk så bra om du fort kunne blitt bedre nå🙌

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenk så bra om du fort kunne blitt bedre nå🙌

Har ikke så mye tro på AP jeg. Men lov å håpe. 

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt i flere uker på hvorvidt jeg skal skrive det jeg skriver nå. Har landet på at jeg gjør det, men ikke tolk det jeg skriver som en fasit eller gjør endringer som følge av det.

Men jeg ser ikke helt hva Abilify har å gjøre i behandlingen din. Dessuten ble du verre da den ble lagt på. 

Min teori: Abilify i lav dose (med stimulerende effekt) fortrenger Xeplion fra reseptorene fordi den binder sterkere og får en motsatt effekt. Denne effekten kan forverre psykosen din. 

Min teori støttes jo igrunn av hvordan sykdommen din har forløpt. Jeg tror det er bedre å gjøre det som har fungert tidligere - og ikke gitt deg vektøkning.

Endret av ISW
Skrevet
ISW skrev (5 minutter siden):

Jeg har tenkt i flere uker på hvorvidt jeg skal skrive det jeg skriver nå. Har landet på at jeg gjør det, men ikke tolk det jeg skriver som en fasit eller gjør endringer som følge av det.

Men jeg ser ikke helt hva Abilify har å gjøre i behandlingen din. Dessuten ble du verre da den ble lagt på. 

Min teori: Abilify i lav dose (med stimulerende effekt) fortrenger Xeplion fra reseptorene fordi den binder sterkere og får en motsatt effekt. Denne effekten kan forverre psykosen din. 

Min teori støttes jo igrunn av hvordan sykdommen din har forløpt. Jeg tror det er bedre å gjøre det som har fungert tidligere - og ikke gitt deg vektøkning.

Vet ikke psykiaterne på sengepost dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...