Fru2020 Skrevet 7. april Skrevet 7. april Jeg snakket med en psykiater idag. Vi kommer inn på at jeg går på Truxal for søvn. Hun sa at jeg burde trappe ned på det siden det bare er for søvn. Vi blir bare eldre sa hun og kroppene blir mer sensitive. Hvilke langtidseffekter er det hun er bekymret for? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april Skrevet 7. april Jeg visste ikke at kroppene blir mere sensitive. Er det ikke viktig at du får nok søvn da? Anonymkode: d2c84...5ab 1 Siter
Fru2020 Skrevet 7. april Forfatter Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg visste ikke at kroppene blir mere sensitive. Er det ikke viktig at du får nok søvn da? Anonymkode: d2c84...5ab Ikke jeg heller. Hun virket veldig opptatt av at jeg skulle slutte med den. Utgangspunktet var at jeg har veldig dårlig søvnkvalitet så hun mente det kunne hjelpe å slutte på truxal. Men jeg skulle bruke opp mot et år for å få det til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april Skrevet 7. april Vet ikke hva psykiateren er bekymret for, men Truxal er jo en forferdelig medisin. Husker jeg gikk på den for mange år siden og var helt zombie. Kan ikke forstå at noen ønsker å ta den! Synes også det er rart at du får en me diagnose når du går på en slik type medisin. Men du hadde kanskje me symptomer før du var medisinert også? Man føler seg jo me syk når man har den medisinen innabords. Uansett, kan ikke forstå annet enn at Truxal gjør både me og depresjon verre for deg. Sorry, det var ikke det du spurte om, men har så fæl opplevelse med den medisinen. Prøver å forstå at andre kan oppleve det annerledes, men det er vanskelig. Anonymkode: eebcb...da5 0 Siter
Glitter Skrevet 7. april Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vet ikke hva psykiateren er bekymret for, men Truxal er jo en forferdelig medisin. Husker jeg gikk på den for mange år siden og var helt zombie. Kan ikke forstå at noen ønsker å ta den! Synes også det er rart at du får en me diagnose når du går på en slik type medisin. Men du hadde kanskje me symptomer før du var medisinert også? Man føler seg jo me syk når man har den medisinen innabords. Uansett, kan ikke forstå annet enn at Truxal gjør både me og depresjon verre for deg. Sorry, det var ikke det du spurte om, men har så fæl opplevelse med den medisinen. Prøver å forstå at andre kan oppleve det annerledes, men det er vanskelig. Anonymkode: eebcb...da5 Jeg tar 75 mg Truxal hver kveld og har null bivirkninger. I starten var jeg zombie, men så ble jeg vant til den. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april Skrevet 7. april Glitter skrev (55 minutter siden): Jeg tar 75 mg Truxal hver kveld og har null bivirkninger. I starten var jeg zombie, men så ble jeg vant til den. Ok, man blir kanskje vant med den. Jeg tok den bare eventuelt. Anonymkode: eebcb...da5 0 Siter
Fru2020 Skrevet 7. april Forfatter Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke hva psykiateren er bekymret for, men Truxal er jo en forferdelig medisin. Husker jeg gikk på den for mange år siden og var helt zombie. Kan ikke forstå at noen ønsker å ta den! Synes også det er rart at du får en me diagnose når du går på en slik type medisin. Men du hadde kanskje me symptomer før du var medisinert også? Man føler seg jo me syk når man har den medisinen innabords. Uansett, kan ikke forstå annet enn at Truxal gjør både me og depresjon verre for deg. Sorry, det var ikke det du spurte om, men har så fæl opplevelse med den medisinen. Prøver å forstå at andre kan oppleve det annerledes, men det er vanskelig. Anonymkode: eebcb...da5 Jeg fikk nok me før jeg ble psykisk sykdom ja. Hvis jeg tar de faste truxalene så merker jeg ikke så stor forskjell. Men hvis jeg tar på dagtid blir jeg veldig trøtt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. april Skrevet 7. april Fru2020 skrev (7 minutter siden): Jeg fikk nok me før jeg ble psykisk sykdom ja. Hvis jeg tar de faste truxalene så merker jeg ikke så stor forskjell. Men hvis jeg tar på dagtid blir jeg veldig trøtt. Det må være vanskelig å skulle behandle både me og psykisk sykdom. Håper du og behandlerne dine finner ut av hva som skal til for at du skal få det bedre. Anonymkode: eebcb...da5 0 Siter
Fru2020 Skrevet 7. april Forfatter Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det må være vanskelig å skulle behandle både me og psykisk sykdom. Håper du og behandlerne dine finner ut av hva som skal til for at du skal få det bedre. Anonymkode: eebcb...da5 Ja, det er med på å gjøre det veldig komplisert. Behandlingen for de to sykdommene står i mot hverandre. Og så er det usikkert hva som fører til hva, og da er det ikke lett å vite hvilken behandling en skal prioritere. Tror det er jeg som må finne ut av det selv utifra hva de forskjellige legene sier 0 Siter
nachnoo Skrevet 8. april Skrevet 8. april Ut fra det du skriver, antar jeg at du bruker Truxal for søvn og ikke mot psykose med dertil hørende doser dvs < 100mg om kvelden. Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å la deg bruke det resten av livet hvis det var nødvendig for god søvn. 1 Siter
Trinity80 Skrevet 8. april Skrevet 8. april nachnoo skrev (8 timer siden): Ut fra det du skriver, antar jeg at du bruker Truxal for søvn og ikke mot psykose med dertil hørende doser dvs < 100mg om kvelden. Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å la deg bruke det resten av livet hvis det var nødvendig for god søvn. Denne er jeg ikke enig i. Når én sliter med utmattelse er ikke Truxal en god idé. Den gir kraftig histamin-blokkering og har dermed kraftig utmattelse som bivirkning. 0 Siter
nachnoo Skrevet 8. april Skrevet 8. april (endret) Trinity80 skrev (6 minutter siden): Denne er jeg ikke enig i. Når én sliter med utmattelse er ikke Truxal en god idé. Den gir kraftig histamin-blokkering og har dermed kraftig utmattelse som bivirkning. Så det er bedre å ikke sove? Men her er det to problemstillinger ut fra TS sitt startinnlegg. 1. Er det generelt noen farer med å bruke Truxal over tid? Det er dette jeg svarer på. 2. Er Truxal den beste medisin for at TS skal få sove? Det er det trolig ikke. Det bør være mulig å finne bedre alternativ. Endret 8. april av nachnoo 0 Siter
Trinity80 Skrevet 8. april Skrevet 8. april nachnoo skrev (Akkurat nå): Så det er bedre å ikke sove? Selvfølgelig ikke. Men mye annet enn Truxal kan brukes. Den er altfor ‘heavy’. 0 Siter
Trinity80 Skrevet 8. april Skrevet 8. april nachnoo skrev (4 minutter siden): Så det er bedre å ikke sove? Men her er det to problemstillinger ut fra TS sitt startinnlegg. 1. Er det generelt noen farer med å bruke Truxal over tid? Det er dette jeg svarer på. 2. Er Truxal den beste medisin for at TS skal få sove? Det er det trolig ikke. Det bør være mulig å finne bedre alternativ. Flott da er jeg med. Søvn er helt essensielt her, så er enig med denne fremstillingen. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 8. april Forfatter Skrevet 8. april nachnoo skrev (2 timer siden): Så det er bedre å ikke sove? Men her er det to problemstillinger ut fra TS sitt startinnlegg. 1. Er det generelt noen farer med å bruke Truxal over tid? Det er dette jeg svarer på. 2. Er Truxal den beste medisin for at TS skal få sove? Det er det trolig ikke. Det bør være mulig å finne bedre alternativ. Hva anbefaler du da? Jeg har me og sover 12-15 timer hver natt. Går på melatonin, truxal og innimellom imovane. Hvis jeg ikke tar sovemedisin er jeg somregel våken i to-tre døgn uten søvn. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 8. april Forfatter Skrevet 8. april Trinity80 skrev (2 timer siden): Denne er jeg ikke enig i. Når én sliter med utmattelse er ikke Truxal en god idé. Den gir kraftig histamin-blokkering og har dermed kraftig utmattelse som bivirkning. Mulig det påvirker min me da og at det er derfor jeg bør slutte. 0 Siter
nachnoo Skrevet 8. april Skrevet 8. april Du burde sove 7-8 timer. Har du prøvd Seroquel 25mg? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. april Skrevet 8. april Fru2020 skrev (50 minutter siden): Hva anbefaler du da? Jeg har me og sover 12-15 timer hver natt. Går på melatonin, truxal og innimellom imovane. Hvis jeg ikke tar sovemedisin er jeg somregel våken i to-tre døgn uten søvn. 15 timer er fryktelig mye. Det blir en uvane å sove så mye. Hvordan føler du deg når du står opp? Anonymkode: d2c84...5ab 0 Siter
Fru2020 Skrevet 8. april Forfatter Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (1 time siden): 15 timer er fryktelig mye. Det blir en uvane å sove så mye. Hvordan føler du deg når du står opp? Anonymkode: d2c84...5ab Hvis jeg sover tolv til 15 timer så føler jeg meg sånn noenlunde opplagt og klarer å få gjort noe i løpet av dagen. Sover jeg kortere så er jeg veldig døsig og sovner gjerne på ettermiddagen. Sover jeg ingenting er jeg veldig høy og produktiv. 0 Siter
Sokk Skrevet 8. april Skrevet 8. april Fru2020 skrev (1 minutt siden): Hvis jeg sover tolv til 15 timer så føler jeg meg sånn noenlunde opplagt og klarer å få gjort noe i løpet av dagen. Sover jeg kortere så er jeg veldig døsig og sovner gjerne på ettermiddagen. Sover jeg ingenting er jeg veldig høy og produktiv. Jeg tenker stadig vekk at du burde hatt en ny sjekk av mulig søvnapné. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.