Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun kunne jobbet litt, og det er mange udekte oppgaver i det offentlige som uføre med restarbeidsevne kunne utført, men det må jo legges til rette for.

Anonymkode: 7be11...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Viktig at uføre holder seg i form som andre som ikke er uføre🙂

Endret av Sakura
Skrevet
Sliten Snegle skrev (4 timer siden):

Har du ei link til artikkelen?

Nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med uføre som yter regelmessig i en eller annen fast aktivitet, skulle de jobbet? 

Anonymkode: e6bc3...be3

Jeg har som mål å begynne å jobbe frivillig for en organisasjon noen timer annenhver uke.  Det er målet jeg jobber mot. Hadde det vært mulig å få betalt arbeid med den ordningen så hadde jo det vært supert. Men det er utopi. Så da blir det frivillig (forhåpentligvis snart)

Skrevet
Everybody skrev (4 timer siden):

Hvordan mener du dette skal gjøres i praksis i samfunnet for at uføre skal kunne utnytte sin restarbeidsevne?

Jeg kan umulig nevne alle muligheter, men her kommer noen eksempler på svært forsiktig arbeid:

- Ringe gamle fru Hansen en gang i uka, notere handlelista hennes, går innom Rema og kjøpe dette, ta det med til fru Hansen og drikk kaffe med henne en time eller to. Gå en tur sammen om det er mulig.

- Ha ansvar for blomsterbedene i en park.

- En ufør sykepleier jeg kjenner kunne klart en senvakt i uka på det lokale sykehjemmet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...