krøll9 Skrevet mandag kl 22:25 Skrevet mandag kl 22:25 (endret) Hadde siste ordinære time på DPS i januar. Skulle ha en avsluttende time i februar, men droppet det fordi det var en høflighetsgreie jeg bestemte meg for å la være. Avlyste i god tid og ble ringt opp av behandler i etterkant. Vi avklarte situasjonen, trodde jeg. Noen uker senere forelå ennå ingen epikrise. FL venter på hva slags anbefaling behandler kommer med ang. videre behandling medikamentelt. Jeg gikk tom for ett av to preparater jeg bruker fast som FL ikke ville fornye pga manglende epikrise og anbefaling. Jeg tok kontakt med DPS og hadde altså en time i midten av mars allikevel da, siden behandler visst trengte det. Vi ble enige om å fortsette begge preparater og dose på disse. Vi leste gjennom en epikrise som jeg synes var ok - der sto ikke bp2 lenger, kun tilbakevendende depresjon. Helt ok for meg, så lenge jeg fikk den fordømte resepten bare. Men dagene går etter det også. Ser at jeg går tom for preparatet jeg ba FL fornye to uker tidligere. Tenker det løser seg raskt da epikrise nå er klar. Men trodde egentlig behandler skulle fikse resepten nå først, hvis ikke epikrisen ble sendt med en gang. Mulig jeg misforsto en detalj der. Jeg ringte DPS da jeg hadde 2 dagsdoser igjen. De skulle legge igjen beskjed til behandler. Tok så bare halv dose de neste dagene for å komme meg gjennom en helg uten å seponere. Så kom den neste uken. Fikk ingen tlf tilbake, ingen elektronisk resept er fornyet, og ser ennå ikke noen epikrise på Helsenorge. Det er nå en måned siden vi tok den siste timen allikevel for å avklare. Og det er tre måneder siden jeg hadde siste ordinære behandlings-/prategreie, som uansett ikke var så nyttig. Var flere grunner til at jeg bestemte meg for å slutte. Hva skal jeg tenke nå? Har ikke hørt noe mer og gikk tom for AD. Har hatt en periode med en del svingninger og unødige problemer grunnet dette, men har nå bare kjørt på videre da. Jeg har flere jobber, unger, studier og greier å fokusere på. Skal jeg drive og ringe fortsatt og mase? Epikrisen kom uansett ikke i tide til å la FL fornye resepten jeg trengte. Er nå et par tre uker siden jeg gikk tom. Jeg jobber hardt på mange måter. Er opptatt av å holde meg stabil og i form til å opprettholde det kjøret jeg står i med det livet jeg har satt opp for meg her nå. Med målløse pratetimer er jeg ferdig - jeg hadde kanskje kunne trengt noe terapi - men at noen sitter der og "tåler, container" hva jeg sier og whatnot - det gir meg pent lite. Så hva er greia med å holde tilbake resept vi har blitt enige om? Det er snakk om et ssri og ikke heroin liksom. Nevnte det med epikrisen her en tid tilbake. Enige med folk at det trolig var glemsel og som sommel - fair enough. Skal ikke være så grinete, men nå skal jeg drive med å måtte ringe dem ukentlig? Kanskje likegyldig nå grunnet at jeg uansett har seponert og bare ber til høyere makter om at dette kjemihelvetet jeg har i hjernen ikke kjører meg rett ned i depresjon igjen. Forrige gang jeg slutta på cipralex ble symptomene gradvis igjen forverret over de neste månedene, så nei takk. Klar for å være der for andre for fullt nå, men føler jeg vil være "ute av systemet" nå, ikke "i behandling" som status på HN, for det er flere måneder siden. Trenger bare epikrise og resept. Takk. Hvorfor er det så jævlig for meget?? 🤔🤔🤔 Endret mandag kl 22:26 av krøll9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:43 Skrevet mandag kl 22:43 Jeg har aldri hørt maken! Og i tillegg må jo fastlegen kunne skrive ut resept til deg ASAP!! Anonymkode: e02f2...b58 1 Siter
stjernestøv Skrevet mandag kl 23:52 Skrevet mandag kl 23:52 Dette var for jævlig ja, du må vel bare ringe igjen for du må jo ha medisinene dine men fastlegen burde stolt på det du sa. 0 Siter
Sokk Skrevet tirsdag kl 07:09 Skrevet tirsdag kl 07:09 Du må mase! På fastlegen og DPS. De kan ikke la deg gå uten resept fordi de er sløve. Fastlegen kan ikke bare nekte å skrive ut resept på en medisin som du allerede går på, som har seponeringsbivirkninger og som kan destabilisere deg hvis du slutter. Hvis fastlegen er usikker får hen ringe til DPS. Her må du fortsette å følge opp til ting er i orden. Ta gjerne en vanlig time med fastlegen, ikke bare trykk forny resept på Helsenorge. 2 Siter
frosken Skrevet tirsdag kl 07:42 Skrevet tirsdag kl 07:42 krøll9 skrev (9 timer siden): Hadde siste ordinære time på DPS i januar. Skulle ha en avsluttende time i februar, men droppet det fordi det var en høflighetsgreie jeg bestemte meg for å la være. Avlyste i god tid og ble ringt opp av behandler i etterkant. Vi avklarte situasjonen, trodde jeg. Noen uker senere forelå ennå ingen epikrise. FL venter på hva slags anbefaling behandler kommer med ang. videre behandling medikamentelt. Jeg gikk tom for ett av to preparater jeg bruker fast som FL ikke ville fornye pga manglende epikrise og anbefaling. Jeg tok kontakt med DPS og hadde altså en time i midten av mars allikevel da, siden behandler visst trengte det. Vi ble enige om å fortsette begge preparater og dose på disse. Vi leste gjennom en epikrise som jeg synes var ok - der sto ikke bp2 lenger, kun tilbakevendende depresjon. Helt ok for meg, så lenge jeg fikk den fordømte resepten bare. Men dagene går etter det også. Ser at jeg går tom for preparatet jeg ba FL fornye to uker tidligere. Tenker det løser seg raskt da epikrise nå er klar. Men trodde egentlig behandler skulle fikse resepten nå først, hvis ikke epikrisen ble sendt med en gang. Mulig jeg misforsto en detalj der. Jeg ringte DPS da jeg hadde 2 dagsdoser igjen. De skulle legge igjen beskjed til behandler. Tok så bare halv dose de neste dagene for å komme meg gjennom en helg uten å seponere. Så kom den neste uken. Fikk ingen tlf tilbake, ingen elektronisk resept er fornyet, og ser ennå ikke noen epikrise på Helsenorge. Det er nå en måned siden vi tok den siste timen allikevel for å avklare. Og det er tre måneder siden jeg hadde siste ordinære behandlings-/prategreie, som uansett ikke var så nyttig. Var flere grunner til at jeg bestemte meg for å slutte. Hva skal jeg tenke nå? Har ikke hørt noe mer og gikk tom for AD. Har hatt en periode med en del svingninger og unødige problemer grunnet dette, men har nå bare kjørt på videre da. Jeg har flere jobber, unger, studier og greier å fokusere på. Skal jeg drive og ringe fortsatt og mase? Epikrisen kom uansett ikke i tide til å la FL fornye resepten jeg trengte. Er nå et par tre uker siden jeg gikk tom. Jeg jobber hardt på mange måter. Er opptatt av å holde meg stabil og i form til å opprettholde det kjøret jeg står i med det livet jeg har satt opp for meg her nå. Med målløse pratetimer er jeg ferdig - jeg hadde kanskje kunne trengt noe terapi - men at noen sitter der og "tåler, container" hva jeg sier og whatnot - det gir meg pent lite. Så hva er greia med å holde tilbake resept vi har blitt enige om? Det er snakk om et ssri og ikke heroin liksom. Nevnte det med epikrisen her en tid tilbake. Enige med folk at det trolig var glemsel og som sommel - fair enough. Skal ikke være så grinete, men nå skal jeg drive med å måtte ringe dem ukentlig? Kanskje likegyldig nå grunnet at jeg uansett har seponert og bare ber til høyere makter om at dette kjemihelvetet jeg har i hjernen ikke kjører meg rett ned i depresjon igjen. Forrige gang jeg slutta på cipralex ble symptomene gradvis igjen forverret over de neste månedene, så nei takk. Klar for å være der for andre for fullt nå, men føler jeg vil være "ute av systemet" nå, ikke "i behandling" som status på HN, for det er flere måneder siden. Trenger bare epikrise og resept. Takk. Hvorfor er det så jævlig for meget?? 🤔🤔🤔 Bestill en time hos fastlegen. Hvis det ikke ligger tilgjengelige timer på nett denne uka, så bør du ringe resepsjonen og si at det er viktig at du får snakket med fastlegen. 0 Siter
nachnoo Skrevet tirsdag kl 07:42 Skrevet tirsdag kl 07:42 Noe av det elendigste jeg har hørt om fra helsetjenesten. Du må fortsette å mase. Legg inn en setning om at du vurderer å be Statsforvalteren om hjelp. 1 Siter
Trinity80 Skrevet tirsdag kl 19:08 Skrevet tirsdag kl 19:08 Dette skjedde meg også faktisk. Fastlegen ville ikke skrive medisiner i dosene som jeg var anbefalt av DPS. H*n mente de var for høye. Byttet like så greit fastlege, med spesialisering innen psykiatri. Først da dette rotet ordnet seg. 1 Siter
Trinity80 Skrevet tirsdag kl 19:09 Skrevet tirsdag kl 19:09 Ps. Ring DPS og forklar situasjonen. De har psykiatere som kan skrive nødresept til deg. Viktig at du forblir stabil 🌹 0 Siter
krøll9 Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden Takk for tilbakemeldinger. "Fint" å høre at det ikke bare er jeg som synes dette er rart. Har ofte litt problemer med å vite om hva jeg føler og mener er riktig, overdrevet eller passe. Jeg lar dette fare. Ikke fordi jeg ikke er enig med meg selv/dere i at dette er dårlig men fordi jeg er så opptatt og ikke orker. FL stoler nok ikke på hva jeg sier fordi jeg har drevet med dosejusteringer selv- noe jeg gjør relativt ofte fordi jeg føler jeg vet best - så er nok derfor. Nå om dagen kjenner jeg meg "frakoblet" og ikke i kontakt med egen identitet på en måte, men jeg er så velfungerende og grei på alle andre måter, så det er ellers lite å klage på. Trenger ikke ha noe med den cipralexen/fraværet av den å gjøre heller. Hvem vet. 0 Siter
krøll9 Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden nachnoo skrev (På 14.4.2026 den 9.42): Noe av det elendigste jeg har hørt om fra helsetjenesten. Du må fortsette å mase. Legg inn en setning om at du vurderer å be Statsforvalteren om hjelp. Det ville jeg ikke gjort mot min tidligere behandler. Hun er allerede nervøs nok fordi hverken diagnose er i havn, hun ikke har en faktisk behandlingsplan å oppsummere og ingenting for en epikrise. Slik vurderte jeg henne i alle fall de siste gangene. Hun ønsker å ha orden på det formelle. Slik er det ikke - Men gidder ikke gjøre det verre heller. 0 Siter
nachnoo Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Ok. Du er pasienten og bestemmer selvsagt dette selv. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.