Gå til innhold

Skal leder har fortrinn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ansatt har jobbet lenge. Leder kommer inn og snur om på turnus til sin fordel på dag tid. Rett? 

Anonymkode: 54a9f...937

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

En ansatt har jobbet lenge. Leder kommer inn og snur om på turnus til sin fordel på dag tid. Rett? 

Da må du sjekke kontrakten din og se hva som står der i forhold til hva slags turnus du er forventet å få samt de endringer du eventuelt kan medberegne.

Anonymkode: cebec...316

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da må du sjekke kontrakten din og se hva som står der i forhold til hva slags turnus du er forventet å få samt de endringer du eventuelt kan medberegne.

Står ikke noe spesifikt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Står ikke noe spesifikt. 

Hvis ikke det står noe spesifikt så kan du da bli satt på 100% kveld da?

Det er vanligvis langt viktigere for en ledere å være tilgjengelig på dagtid enn andre (spes helsesektor osv), akkurat det er jo ikke så vanskelig å skjønne.

Nicklusheletida
Skrevet

Takk for den! Da kan de egentlig gjøre som de ønsker da. 

Nei, det kan de jo ikke. Du skal ha 14 dagers varsel, men så finnes det noen unntak som kan gi kortere varsel.

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Nei, det kan de jo ikke. Du skal ha 14 dagers varsel, men så finnes det noen unntak som kan gi kortere varsel.

De har sagt at sånn blir det og har gitt beskjed. Men ikke hørt på meg. 

Nicklusheletida
Skrevet

De har sagt at sånn blir det og har gitt beskjed. Men ikke hørt på meg. 

Hvis du har fått kortere tid en 14 dagers varsel, så skal det begrunnes. Hvis du har planlagt noe viktig, bestilt deg flybilletter, skal i brylupp e.l, så hadde jeg tatt det opp eller prøvd å endre vakt med kollegaer. Jeg jobber turnus selv og det har som regel løst seg. 

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Hvis du har fått kortere tid en 14 dagers varsel, så skal det begrunnes. Hvis du har planlagt noe viktig, bestilt deg flybilletter, skal i brylupp e.l, så hadde jeg tatt det opp eller prøvd å endre vakt med kollegaer. Jeg jobber turnus selv og det har som regel løst seg. 

Det er snakk om en fast vakt som de skal/vil endre fra dag til kveld. 

Nicklusheletida
Skrevet

Det er snakk om en fast vakt som de skal/vil endre fra dag til kveld. 

Det mener jeg ligger innenfor leders styringsrett. 

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Det mener jeg ligger innenfor leders styringsrett. 

Det er det det argumenteres med. Men jeg ønsker ikke ekstra kveldsvakt. 

Nicklusheletida
Skrevet

Du finner ut av dette hvis du bruker AI og søker på " Leders styringsrett og turnus " 

Nicklusheletida
Skrevet

Det er det det argumenteres med. Men jeg ønsker ikke ekstra kveldsvakt. 

Nei skjønner, men det er dessverre ikke et argument som holder. Hva hvis alle hadde sagt det samme ?

Jeg ønsker ikke lørdagsvakt , men det får jeg ikke gjort så mye med :)

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

Nei skjønner, men det er dessverre ikke et argument som holder. Hva hvis alle hadde sagt det samme ?

Jeg ønsker ikke lørdagsvakt , men det får jeg ikke gjort så mye med :)

Frustrasjonen er at jeg har hatt den vakten lenge og får ikke kompensasjon for den en annen dagvakt. Så går masse kveld og føler meg overkjørt her. Jeg og jobber mye helg. Det skjønner jeg du ikke vil 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...