Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har booket privat guiding i Aten. Vi skal til Acropolis og tilhørende museum. Så har vi gode to timer til rådighet.  Hva bør vi få med oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må få med dere Lykavittos, høyeste punktet i Athen,  Det går taubane opp og det er en liten kirke i på toppen og man har utsikt over hele byen.  Ellers er det flott i Plaka om kvelden.

Skrevet
Dorthe skrev (11 minutter siden):

Dere må få med dere Lykavittos, høyeste punktet i Athen,  Det går taubane opp og det er en liten kirke i på toppen og man har utsikt over hele byen.  Ellers er det flott i Plaka om kvelden.

Jeg tror Lykavittos stod som et forslag hos turoperatøren. Er det langt å gå til utsiktspunktet?

Vi er der på dagtid. Planlegger ikke å spise i Athen. Er Plaka likevel verdt turen?

Skrevet
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Jeg tror Lykavittos stod som et forslag hos turoperatøren. Er det langt å gå til utsiktspunktet?

Vi er der på dagtid. Planlegger ikke å spise i Athen. Er Plaka likevel verdt turen?

Det er en evighet siden jeg har vært i Athen, men Plaka ligger under Akropolis med små butikker, barer og spisesteder.  Jeg vet ikke om det er blitt en turistfelle, men i gamle dager var det hyggelig der 😉.  og verdens eldste kirke ligger i nærheten.

jeg likte faktisk Lykavittos bedre enn Akropolis og det er ikke langt å gå fra kabelbanen til kirken som tar 3min til toppen.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...