Gå til innhold

Fikk du utslett av Lamictal? Bør jeg seponere medisinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 100 mg Lamictal. Har økt opp dosen sakte i samråd med fastlegen. Jeg har nå fått en rødt, kløende utslett på brystet. Det klør. Kan utslett hele ved bruk av fuktighetskrem eller bør jeg seponere? (Depresjon).

@nachnoo?

Anonymkode: 10acd...ada

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Du bør få time hos legen raskt (innen en dag eller to) sånn at han kan vurdere utslettet. Si at du lurer på om det kommer av Lamictal. Jeg måtte slutte på Lamictal pga. utslett.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (29 minutter siden):

Du bør få time hos legen raskt (innen en dag eller to) sånn at han kan vurdere utslettet. Si at du lurer på om det kommer av Lamictal. Jeg måtte slutte på Lamictal pga. utslett.

Sier du det? Kan fuktighetskrem hjelpe mot utslettet?

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sier du det? Kan fuktighetskrem hjelpe mot utslettet?

Hvis det skyldes Lamictal kan det hjelpe å ta allergimedisin, som Zyrtec, fordi det er en form for allergisk reaksjon. Utslett pga. Lamictal kan gi både uskyldige utslett (oftest) eller alvorlige utslett som krever at du slutter på medisinen. Derfor er det viktig at lege vurderer utslettet.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (26 minutter siden):

Hvis det skyldes Lamictal kan det hjelpe å ta allergimedisin, som Zyrtec, fordi det er en form for allergisk reaksjon. Utslett pga. Lamictal kan gi både uskyldige utslett (oftest) eller alvorlige utslett som krever at du slutter på medisinen. Derfor er det viktig at lege vurderer utslettet.

Jeg bruker Aerius fast om det har noe å si. Takk, jeg skal be om en legetime.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...