AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:53 Skrevet lørdag kl 07:53 Altså, føler meg ikke deprimert og nede, men bare sånn at livet ikke lenger inneholder mye glede. Altså da tenker jeg på den følelsen når du er barn og noe gøy og spennende skjedde eller man tulle og hadde gøy med venner. Istedet har jeg panikk angst. Er det sånn voksenlivet skal være? Uten glede og fult av panikkangst og kanskje med sex som kompensasjon for manglende dopamin. Jeg vet hvorfor det er slik for meg,ensomhet, økonomiske bekymringer, angst på grunn av ptsd. Det at i Norge kan man ikke slappe av eller skille seg ut. Kan ikke være en selv.Jeg er nå stortsett meg selv da, men folk syntes ofte jeg er litt rar. Har begynt å drite mer i det da og blir stadig glad når jeg møter folk jeg kan slå av en prat med, som tør å være seg selv. Liker litt humor i hverdagen. Men altså hadde jeg hatt nok penger ville jeg sikkert ha følt mer glede, fordi da kunne jeg ha slappet av dratt en tur til Syden,eller kjøpt nye klær uten bekymringer. Så har gjentatt prøving og feiling ført til at jeg konstant frykter det neste " smellet" både på dating og arbeids fronten.Nå gidder jeg rett og slett ikke dating noe mer, elsker jobben men den gir meg angst. Fordi det er mange ting å huske på og jeg har ocd. Trippel sjekker ting og glemmer andre ting, fordi det ikke er tid til trippelsjekking av de første tingene. Og går med en stadig " hva hvis jeg gjør feil følelse". Hva om jeg ikke er god nok. Jeg glemmer også ting jeg egentlig kan. Altså jeg vet jeg kan det, men for en eller annen grunn er informasjonen ikke lett tilgjengelig. Min ex mann engstelig seg over alt. Trodde han skulle miste jobben hele tiden, og hans paranoide angst har også gjort meg engstelig for ting jeg ikke hadde angst for tidligere, som å eie egen bolig. Når følte du sist glede? Deg glad og lykkelig? For meg er det flere år siden. Anonymkode: c634f...3b2 0 Siter
Glitter Skrevet lørdag kl 09:03 Skrevet lørdag kl 09:03 Lenge siden jeg også følte på glede. Men satt ute i sola i stad og det var godt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:38 Skrevet lørdag kl 10:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, føler meg ikke deprimert og nede, men bare sånn at livet ikke lenger inneholder mye glede. Altså da tenker jeg på den følelsen når du er barn og noe gøy og spennende skjedde eller man tulle og hadde gøy med venner. Istedet har jeg panikk angst. Er det sånn voksenlivet skal være? Uten glede og fult av panikkangst og kanskje med sex som kompensasjon for manglende dopamin. Jeg vet hvorfor det er slik for meg,ensomhet, økonomiske bekymringer, angst på grunn av ptsd. Det at i Norge kan man ikke slappe av eller skille seg ut. Kan ikke være en selv.Jeg er nå stortsett meg selv da, men folk syntes ofte jeg er litt rar. Har begynt å drite mer i det da og blir stadig glad når jeg møter folk jeg kan slå av en prat med, som tør å være seg selv. Liker litt humor i hverdagen. Men altså hadde jeg hatt nok penger ville jeg sikkert ha følt mer glede, fordi da kunne jeg ha slappet av dratt en tur til Syden,eller kjøpt nye klær uten bekymringer. Så har gjentatt prøving og feiling ført til at jeg konstant frykter det neste " smellet" både på dating og arbeids fronten.Nå gidder jeg rett og slett ikke dating noe mer, elsker jobben men den gir meg angst. Fordi det er mange ting å huske på og jeg har ocd. Trippel sjekker ting og glemmer andre ting, fordi det ikke er tid til trippelsjekking av de første tingene. Og går med en stadig " hva hvis jeg gjør feil følelse". Hva om jeg ikke er god nok. Jeg glemmer også ting jeg egentlig kan. Altså jeg vet jeg kan det, men for en eller annen grunn er informasjonen ikke lett tilgjengelig. Min ex mann engstelig seg over alt. Trodde han skulle miste jobben hele tiden, og hans paranoide angst har også gjort meg engstelig for ting jeg ikke hadde angst for tidligere, som å eie egen bolig. Når følte du sist glede? Deg glad og lykkelig? For meg er det flere år siden. Anonymkode: c634f...3b2 Du kan være deg selv i Norge? Hvorfor skulle du ikke kunne det? Hvem hindrer deg? Skjønner at økonomi kan være en bekymring. Kanskje du trenger litt positivt tilskudd i livet ditt, noe hyggelig. Har du noen ok hobbyer? Anonymkode: eb522...6e1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.