Gå til innhold

Hvor raskt merkes effekt av Risperidon?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ble satt opp i dose på Xeplion fra 100 til 150 mg. Men han la også til Risperidon midlertidig for å få raskere effekt. Har gått på det i noen dager nå uten å merke noe til det. Når kan jeg forvente effekt? 

Eller vil jeg ikke få effekt, nettopp fordi det er ikke psykose, men helt reelt? 

Går på Abilify injeksjon i tillegg. 

@nachnoo 

Endret av Glitter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg ble satt opp i dose på Xeplion fra 100 til 150 mg. Men han la også til Risperidon midlertidig for å få raskere effekt. Har gått på det i noen dager nå uten å merke noe til det. Når kan jeg forvente effekt? 

Eller vil jeg ikke få effekt, nettopp fordi det er ikke psykose, men helt reelt? 

@nachnoo 

Når jeg gikk på det fra før og økte virket det raskt på meg, tror det var snakk om dager men det kan vel variere fra person til person. 

Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

@nachnoo 

Når man øker dose og i tillegg bruker en annen medisin fra før, er det svært vanskelig å si noe om når evt effekt kommer. For risperidon tabletter tar det ca en uke å komme opp i steady state, og det er lite sannsynlig at virkningen kommer tidligere enn det. Mest sannsynlig vil det komme en langsomt innsettende effekt fra om ca 10 dager og økende de neste ukene.

Skrevet
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Når jeg gikk på det fra før og økte virket det raskt på meg, tror det var snakk om dager men det kan vel variere fra person til person. 

Okei. Ja kan sikkert variere. 

Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Når man øker dose og i tillegg bruker en annen medisin fra før, er det svært vanskelig å si noe om når evt effekt kommer. For risperidon tabletter tar det ca en uke å komme opp i steady state, og det er lite sannsynlig at virkningen kommer tidligere enn det. Mest sannsynlig vil det komme en langsomt innsettende effekt fra om ca 10 dager og økende de neste ukene.

Ok. Får være mer tålmodig da.

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Okei. Ja kan sikkert variere. 

Men husker sykepleieren sa når du går på det virker det raskere enn om du ikke tar noe. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Men husker sykepleieren sa når du går på det virker det raskere enn om du ikke tar noe. 

Åja. Får se hva som skjer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...