Gå til innhold

Oppdaga at jeg ikke takler at noen skal fortelle meg hva jeg bør gjøre eller endre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har oppdaget dette med meg selv nå. Jeg har nok alltid likt å forsøke å jobbe med meg selv «i skjul», på egenhånd og prøve bli best mulig (opplevd) før jeg viser meg for andre. Hvis det gir mening. Men nå har jeg gått på en smell og er ganske dårlig. Merker at andres forslag og innspill til ting jeg må gjøre eller tenke annerledes og slikt gjør skikkelig vondt i meg. Det er som at jeg ikke føler jeg er verdt noe eller god nok hvis andre må fortelle meg hva jeg bør endre eller gjøre.

hva kan dette handle om og hvordan kan jeg snu dette?

Anonymkode: bc51c...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan velge se på det som helt vanlige tilbakemeldinger og veiledning, fremfor en personlig rettet kritikk mot deg som menneske. 

Skrevet
XbellaX skrev (11 minutter siden):

Du kan velge se på det som helt vanlige tilbakemeldinger og veiledning, fremfor en personlig rettet kritikk mot deg som menneske. 

Ja er vel det jeg sliter med da😅 jeg tenker og føler automatisk at tilbakemelding og veiledning er kritikk av meg som menneske og at jeg ikke er god nok som klarer å gjøre og finne ut av det på egenhånd 

Skrevet

Hvordan kan man jobbe med de følelsene? Som tydeligvis ligger veldig fast i meg.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja er vel det jeg sliter med da😅 jeg tenker og føler automatisk at tilbakemelding og veiledning er kritikk av meg som menneske og at jeg ikke er god nok som klarer å gjøre og finne ut av det på egenhånd 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan man jobbe med de følelsene? Som tydeligvis ligger veldig fast i meg.. 

Du øver deg bevisst på å tenke slik jeg sier, fremfor å hoppe til automatiske tanker slik du gjør (at du ikke er verdt noe). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...