Gå til innhold

Psykologer og psykiatere under utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forstått det slik at de må gå i obligatorisk terapi. Jeg lurer på hvem som gir terapien og hvor ofte/lenge de må gå? 

Anonymkode: 31f85...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har forstått det slik at de må gå i obligatorisk terapi. Jeg lurer på hvem som gir terapien og hvor ofte/lenge de må gå? 

Er det gruppe terapi? 

Skrevet
Sakura skrev (19 minutter siden):

Er det gruppe terapi? 

Det vet jeg faktisk ikke?

Skrevet

Har også hørt det. Er vel i de to spesialiseringsårene. Psykoterapi. Behandler anbefalte det til meg før jeg sluttet grunnet null retning og struktur i timene 😂 Forstå dette den som kan 🤣 

Skrevet
krøll9 skrev (Akkurat nå):

Har også hørt det. Er vel i de to spesialiseringsårene. Psykoterapi. Behandler anbefalte det til meg før jeg sluttet grunnet null retning og struktur i timene 😂 Forstå dette den som kan 🤣 

Anbefalte behandler deg terapi imens du gikk i terapi? Skjønte ikke helt 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anbefalte behandler deg terapi imens du gikk i terapi? Skjønte ikke helt 😅

Ja. Du leste riktig. Vi var på en måte enige i at samtalene vi hadde ikke var noe vits i. Hun sa at jeg burde prøve psykoterapi en gang, at det var verdt det 🙃🙃🙃🙃🙃 dauer 

Til behandlers forsvar var det aktuelt å bytte behandler som alternativ til å slutte. Men gadd ikke ny runde nå fra scratch. It is okay men synes fortsatt det er morsomt og kilde til en god latter når det av og til trengs, være seg i bilen, imens jeg støvsuger, imens jeg bærer ut søpla. Fint å ha noe å le av. 

Skrevet
krøll9 skrev (Akkurat nå):

Ja. Du leste riktig. Vi var på en måte enige i at samtalene vi hadde ikke var noe vits i. Hun sa at jeg burde prøve psykoterapi en gang, at det var verdt det 🙃🙃🙃🙃🙃 dauer 

Til behandlers forsvar var det aktuelt å bytte behandler som alternativ til å slutte. Men gadd ikke ny runde nå fra scratch. It is okay men synes fortsatt det er morsomt og kilde til en god latter når det av og til trengs, være seg i bilen, imens jeg støvsuger, imens jeg bærer ut søpla. Fint å ha noe å le av. 

Hvorfor var ikke samtalene noe vits i? Du var allerede frisk?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor var ikke samtalene noe vits i? Du var allerede frisk?

Hvilke nytte har man av å gå en gang i uken, en gang hver fjortende dag og over perioder en gang månedlig for å rapportere hvordan det går. Og that's it? Noen ganger fortalte man meg fakta jeg visste fra før. Det var sikkert psykoedukasjon. Hurra.  Og vedkommende som sitter der oppfatter det som sin oppgave å "containe" hva jeg forteller bare. Dette sier hun var oppdraget slik hun så det, etter halvannet år med at jeg etterspør behandlingsplan. Til slutt leverte jeg en skriftlig uttalelse, dvs. jeg viste henne en skriftlig oppsummering på min PC skjerm av hvordan jeg oppfattet situasjonen. Og vi var liksom bare enige om det. 

Hun ga meg for ikke lang tid tilbake et skjema med spørsmål som utreder for ulike personlighetsforstyrrelser. Det står ikke på, men det er åpenbart eksakt hvilke spørsmål som vil gi score på hvilke forstyrrelser 😆 Jeg svarte ærlig og leverte da, for jeg synes det kan være ok å gjøre det klart at jeg ikke har eupf slik en eller annet fjottnikk valgte å oppfatte det da jeg var en tur innom DPS for noen få år siden. Sikkert derfor hun drev å bare "holdt ut følelsene mine", i praksis altså virkelig liksom bare satt der som en vegg og ikke reagerte på noe av det jeg sa.  Et annet gullkorn jeg har omtalt her tidligere var: "Dersom jeg skulle tatt alt det du har fortalt meg her gjennom det siste året bokstavelig, så hadde det ført til bekymring, alarmklokker" (noe i den duren). Need I say more? 🫠 

Jeg tok opp med henne siste gang jeg så henne at jeg ikke forstår hvorfor eupf overtas i epikrise som tentativ diagnose, etter denne enkeltnotisen for 6 år tilbake, at jeg lurer på hva grunnlaget for den mistanken er. Begrunnelsen hennes var at han legen som skrev det er "ekspert". Punktum. Kan jeg bare få bemerke, uten onde hensikter, at dette var en mann i 50 årene med bollesveis? Og vi hadde både lite og litt trøblete kommunikasjon. Jeg forstår utmerket godt svensk, men dere vet hvordan det står til motsatt vei... 

Endret av krøll9
Tillegg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...