Gå til innhold

Kan Brintelix være et godt alternativ for meg, tro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger å få et lite løft i humøret pga depressivitet, men medisiner som Wellbutrin og Venlafaksin tåler jeg ikke så godt pga for høy aktivering. Har også prøvd Cipralex, men mener jeg etterhvert følte meg litt flat på dem. 

Har hatt "dialog" med ChatGPT om det, og den foreslår Brintelix eller Zoloft, hvor den trekker fram Brintelix som det beste alternativet. Tenkte å høre med deg @nachnoo om hva din mening er. Hva gir et lite løft? Akkurat nok til å få meg ut av nåværende tilstand? 

Anonymkode: 96b68...163

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er diagnosen? Er du deprimert pga depresjon og har den diagnosen eller er det bp?

Anonymkode: 689c2...8e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er diagnosen? Er du deprimert pga depresjon og har den diagnosen eller er det bp?

Ønsker ikke akkurat nå å si diagnosen, for er redd for å bli gjenkjent her. Alle her inne trenger ikke å vite hva jeg til enhver tid tenker på. Vet at om jeg forteller diagnosen, så vil det snevre meg inn da jeg har vært åpen om den før her inne. 

Føler meg deprimert ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker ikke akkurat nå å si diagnosen, for er redd for å bli gjenkjent her. Alle her inne trenger ikke å vite hva jeg til enhver tid tenker på. Vet at om jeg forteller diagnosen, så vil det snevre meg inn da jeg har vært åpen om den før her inne. 

Føler meg deprimert ja. 

Du skriver jo ikke med nick? Spiller vel ikke noen rolle om noen kjenner deg igjen, å få hjelp må jo være det viktigste? spør om diagnose fordi det er forskjell på medikamentene og kan ha noe å si om du har andre diagnoser og om du svinger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skriver jo ikke med nick? Spiller vel ikke noen rolle om noen kjenner deg igjen, å få hjelp må jo være det viktigste? spør om diagnose fordi det er forskjell på medikamentene og kan ha noe å si om du har andre diagnoser og om du svinger. 

Jeg er egentlig bare ute etter et AD som liksom er en mellomting av Wellbutrin og Cipralex. Ikke for aktiverende og ikke for avflatende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er egentlig bare ute etter et AD som liksom er en mellomting av Wellbutrin og Cipralex. Ikke for aktiverende og ikke for avflatende. 

Har du prøvd Lamictal?

Anonymkode: 40960...8f4

Skrevet

Jeg ble svært hypoman, på grensen til manisk av Brintellix. Så om du har bipolar er det noe å være obs på. 

Skrevet
Glitter skrev (16 minutter siden):

Jeg ble svært hypoman, på grensen til manisk av Brintellix. Så om du har bipolar er det noe å være obs på. 

Da kan jeg nok ikke bruke den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da kan jeg nok ikke bruke den.

Jeg bruker den nå i kombinasjon med Abilify og Xeplion. Da går det bra. Men uten antipsykotisk så blir jeg hypoman. 

Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker den nå i kombinasjon med Abilify og Xeplion. Da går det bra. Men uten antipsykotisk så blir jeg hypoman. 

Skjønner. Jeg bruker AP også. Må snakke med fastlegen om dette - hvis han er kompetent nok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner. Jeg bruker AP også. Må snakke med fastlegen om dette - hvis han er kompetent nok. 

Ja snakk med legen om det. Han kan konferere med en psykiater. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...