AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april Hvilket navn synes du er finest? Anonymkode: 66fb3...85b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april Hmmm, mange å velge, men liker Olivia og Julie på jente. Og gutt Nathaniel og Sander. Anonymkode: 67537...2d2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilket navn synes du er finest? Anonymkode: 66fb3...85b Du da? Anonymkode: 67537...2d2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du da? Anonymkode: 67537...2d2 Jeg liker alle navn jeg ikke forbinder med folk jeg har kjent før. Så må snevre inn veldig mange navn. Dere andre her da? Trenger masse inspirasjon. Anonymkode: 66fb3...85b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg liker alle navn jeg ikke forbinder med folk jeg har kjent før. Så må snevre inn veldig mange navn. Dere andre her da? Trenger masse inspirasjon. Anonymkode: 66fb3...85b Alle du har kjent? Eller gode eller dårlige? Anonymkode: 67537...2d2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dere andre her da? Trenger masse inspirasjon. Anonymkode: 66fb3...85b Hvorfor trenger du inspirasjon? Er du gravid? Anonymkode: cf455...2c2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle du har kjent? Eller gode eller dårlige? Anonymkode: 67537...2d2 Alle. Hvilke navn liker dere andre da? Sofie er fint. Anonymkode: 66fb3...85b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle. Hvilke navn liker dere andre da? Sofie er fint. Anonymkode: 66fb3...85b Du skal ha et navn du aldri har kjent noen som heter? Anonymkode: 67537...2d2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skal ha et navn du aldri har kjent noen som heter? Anonymkode: 67537...2d2 Du likte ikke de jeg sa 🙈 Anonymkode: 67537...2d2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hmmm, mange å velge, men liker Olivia og Julie på jente. Og gutt Nathaniel og Sander. Anonymkode: 67537...2d2 Liker Olivia og Julie. Anonymkode: 66fb3...85b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du likte ikke de jeg sa 🙈 Anonymkode: 67537...2d2 Jo var bare litt treg Anonymkode: 66fb3...85b 0 Siter
Sakura Skrevet 20. april Skrevet 20. april Fine jente navn: Selma, Andrea, Agnes, Ingrid, Alva, Kristina, Sofie, Sølvi, Sara, Ida, Alma, Maria, Eva, Rose, Lillja, Thea, Loise, Alida. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo var bare litt treg Anonymkode: 66fb3...85b Bare spøkte litt her 😉 Anonymkode: 67537...2d2 0 Siter
laban Skrevet 20. april Skrevet 20. april Jeg liker korte, relativt enkle navn uten all verdens varianter når det gjelder stavemåte. Vår yngste ville antakelig hett Tone hvis han hadde vært jente. Nå som "alle" får begge foreldrenes etternavn, synes jeg man skal begrense lengden og "vanskelighetsgraden" på fornavnet. Med datteren vår var Eirin høyt oppe på lista, men vi valgte til slutt noe annet. Hadde vi kalt henne Eirin, ville lillebroren kanskje fått navnet Geir. Noen andre guttenavn jeg liker: Harald/Håvard/Hallvard, Eivind/Øyvind, Ivar, Jørgen og Jone (i landsdeler der det bare brukes som guttenavn og ikke er "rart"). Håpløst gammeldags, altså. Jentenavn: Maja, Lone/Line/Live (eller Lina/Liva, det bør testes mot etternavnet), Tove/Ton(j)e, Torill, Svanhild - Marita, Margareth og Ingeborg hvis det skal være litt flere stavelser. Jeg synes også Juni er nydelig - og nå har kanskje folk sluttet å forbinde det med Hotel Cæsar? Maja har vært ganske høyt oppe på SSB-lista de siste årene, så det er kanskje lurt å unngå det akkurat nå. Generelt anbefaler jeg å sjekke de sidene før man velger navn til nyfødte. https://www.ssb.no/befolkning/navn/statistikk/navn/artikler 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april Lene Emilie, ville jeg kaldt datteren min om jeg hadde hatt ei. Anonymkode: 99eca...4de 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. april Skrevet 20. april Ingeborg og Margrethe er to av mine favoritter, men min datter fikk to helt andre navn. Når det gjelder guttenavn har jeg ingen spesielle favoritter, men det er definitivt en del navn jeg aldri ville kalt min sønn... Johannes liker jeg godt da. 0 Siter
Sakura Skrevet 20. april Skrevet 20. april (endret) Sakura skrev (1 time siden): Fine jente navn: Selma, Andrea, Agnes, Ingrid, Alva, Kristina, Sofie, Sølvi, Sara, Ida, Alma, Maria, Eva, Rose, Lillja, Thea, Loise, Alida. Tiana er et fint navn. Endret 20. april av Sakura 0 Siter
Sakura Skrevet 20. april Skrevet 20. april I min slekt som går genarasjoner bak i tid begynnere alle første føde jenter på bokstaven A. 0 Siter
Glitter Skrevet 21. april Skrevet 21. april Liker Mia og Eirill. Også liker jeg navnene til sønnene mine, men de nevner jeg jo ikke her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.