Gå til innhold

Hvor mye koster det å flytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra alt fra ryddehjelp, pakkehjelp, megler, flyttevask. Til kjøp og salg, ja alt fra A til Å. Kan ikke gjøre noe selv pga.helse og jeg har ikke familie eller venner. Hvor mye må jeg spare på forhånd? Og hvor mye går fra verdien til den boligen jeg har nå? Jeg må flytte pga. økonomi så det er veldig sårt og vanskelig for meg å klare helt på egenhånd når jeg er syk.

Anonymkode: a79c6...8c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare på spm de for vet ikke hva alt ville kostet. Vil bare ønske deg lykke til og skjønner at det er en sår situasjon å stå i. Håper noen andre kan svare deg på dette! 

Anonymkode: 65ed5...7cd

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva huset ditt går for og slikt. Hvor mye du eier av ting og tang. Hvor stort det er å vaske ned, om det er godt holdt osv. Umulig å svare på.

Anonymkode: d82aa...7f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fra alt fra ryddehjelp, pakkehjelp, megler, flyttevask. Til kjøp og salg, ja alt fra A til Å. Kan ikke gjøre noe selv pga.helse og jeg har ikke familie eller venner. Hvor mye må jeg spare på forhånd? Og hvor mye går fra verdien til den boligen jeg har nå? Jeg må flytte pga. økonomi så det er veldig sårt og vanskelig for meg å klare helt på egenhånd når jeg er syk.

Hvis du eier nåværende bolig, så kan vel et salg av den dekke alle kostnader knyttet til en flytting.  Veldig forenklet så kan man si at du må regne med kostnader rundt 100 000 på hele prosessen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi solgte leilighet for et halvår siden, brukte megler + stylist, ikke ryddehjelp (eller - det gikk 15.000,- til et firma som hentet et lass som skulle på dynga + kanskje 5000,- i egne utgifter til søppelkjøring) eller pakkehjelp. Vi gjorde en stor egeninnsats i å tømme leiligheten. Meglerhonoraret var 70.000,-, stylisten 116.000,- og så påkom det ca. 70-80.000,- til i diverse utgifter som takstmann, avgifter osv. Vi endte på 263.000,-. Megler betalte stylisten, takstmann, fotograf og alt det der og vi fikk samleregning av ham til slutt (- søppelkjøringen). Så du sparer mye på ikke å bruke stylist, men vi tror absolutt det var verdt det for oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...