AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har angst i form av at jeg aldri klarer å tenke ting vil gå bra. Hadde flyskrekk for eksempel og båt skrekk og lynskrekk/ storm skrekk, den typen ting. Tenkte mye at hvis det skjer noen, så må det skje meg. Klarer ikke dra på " evenyr" i skogen fordi jeg sikkert møter bjørn, faller ned i en sprekk, eller annet. I syden er jeg redd for hai og maneter, og å tørste i hjel om jeg er på lengere biltur. Nå er jeg ganske kurert for flyskrekk, lynskrekk og stormskrekk, har blitt mye bedre på skrekk for hverdagsfenomener. Faktisk gleder meg litt over stormer, kan si jeg elsker stormer og flyreiser og syns lyn er litt kult. Fortsatt redd fyrverkeri. Nå forøvrig handler angsten om alt jeg gjør feil mht jobb og tenker katastrofetanker om hvor dålig alt vil gå, hva folk tenker om meg jobbmessig. Angsten kan være lammende. Så er det vanskelig fordi man aldri er egentlig glad, fordi man er jo bare redd hele tiden. Denne angsten er som oftest ikke synlig for andre. Har vært engstelig hele livet, Det bare synes i at jeg begynner å surre. Ikke klarer å ta tak i ting noen ganger, men slik som forrige uke ble jeg handlingslammet i en time og klarte ikke gjøre det jeg skulle. Tankene forsvant fra hodet, og stemmen forsvant. Men det hele virker som det kommer fra i bunn og grunn troen på at ingenting vil gå bra. Hvorfor må jeg tenke sånn? Er det min ptsd? Hvorfor kan jeg ikke heller være optimist? Samtidig er eneste gangene noe har gått bra for meg, se hvor jeg har vært kjempestresset og har tvunget meg selv til å gjøre ting ordentlig. Føler jeg slurver hvis jeg slapper av. Men jeg orker jo ikke gå gjennom livet sånn med angst for alt. Så slapper av og alt går til h. Noen som kjenner seg igjen? Har råd? Anonymkode: af3e9...55c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.