AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april 1. mai er arbeidernes internasjonale kampdag, og har vært en lovfestet offentlig høytidsdag siden 1947. – 1. mai er en viktig dag for Norge og arbeiderbevegelsen. Det er viktig å ha med, men spørsmålet er om det skal være en offentlig fridag som koster oss tre milliarder kroner, sier Hovland til Nettavisen. https://www.nettavisen.no/nyheter/krfu-lederen-vil-avskaffe-1-mai-som-offentlig-fridag-tre-milliarder-kroner/s/5-95-2982538 Bør vi avskaffe 1 mai? Anonymkode: d85ee...2af 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april Nei, definitivt ikke. Arbeidernes dag! 🇳🇴 Anonymkode: 7f35b...4ae 1 Siter
slabbedask Skrevet 20. april Skrevet 20. april 33 minutes ago, AnonymBruker said: 1. mai er arbeidernes internasjonale kampdag, og har vært en lovfestet offentlig høytidsdag siden 1947. – 1. mai er en viktig dag for Norge og arbeiderbevegelsen. Det er viktig å ha med, men spørsmålet er om det skal være en offentlig fridag som koster oss tre milliarder kroner, sier Hovland til Nettavisen. https://www.nettavisen.no/nyheter/krfu-lederen-vil-avskaffe-1-mai-som-offentlig-fridag-tre-milliarder-kroner/s/5-95-2982538 Bør vi avskaffe 1 mai? Anonymkode: d85ee...2af Vi kan eventuelt begynne med å avskaffe skjærtorsdag, 2. påskedag, himmelspretten eller 2. pinsedag som offentlig fridag. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april slabbedask skrev (4 minutter siden): Vi kan eventuelt begynne med å avskaffe skjærtorsdag, 2. påskedag, himmelspretten eller 2. pinsedag som offentlig fridag. Nei, hvorfor? Anonymkode: 7f35b...4ae 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 20. april Skrevet 20. april (endret) koster oss milliarder???? vi har jo betalt selv om vi ikke er på jobb denne dagen. det blir feil å si «oss». Det er den «rike» staten som synes dette er dyrt. Verdens styggeste nybygg derimot har de råd til masse av. Endret 20. april av UtakknemligDiva 0 Siter
Vendi Skrevet 20. april Skrevet 20. april (endret) Ja, jeg synes det er en fridag som kan avskaffes. Som lederen i KrFU sier så er det ikke særlig fokus igjen på vanlige arbeideres "agendaer", men er mer og mer blitt overtatt av Palestina-aktivister og transaktivister. Endret 20. april av Vendi 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. april Skrevet 21. april 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei, hvorfor? Anonymkode: 7f35b...4ae Hvorfor ikke? 0 Siter
Grendel Skrevet 21. april Skrevet 21. april Vi kunne kanskje ha ryddet litt opp i fridagene, men beholdt antallet. Det er litt mye tilfeldig spredt rundt på våren. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april slabbedask skrev (5 timer siden): Hvorfor ikke? Er de ikke fine å ha da? Trenger dem! Anonymkode: 7f35b...4ae 0 Siter
laban Skrevet 21. april Skrevet 21. april Med Norges hyttekultur, årstider/vær og arbeidsliv tror jeg det det er like greit at vårens fridager og langhelger ligger i kalenderen. Folk ville tatt mye fri uansett, så produktiviteten ville ikke automatisk økt nevneverdig. Jeg tror det er bedre at mange avspaserer fredag etter Kristi Himmelfart og har fri mandag 2. pinsedag enn at det spres tilfeldig utover hele mai/juni. Når det gjelder akkurat 1. mai, kan det være en dag for å feire demokratiet og ytringsfriheten. Så får de forskjellige bevegelsene og aktivistene definere sitt eget innhold og hvordan de vil markere sine saker. Hvis antall fridager skal reduseres, er det etter min mening litt historieløst å starte med akkurat den. 0 Siter
nachnoo Skrevet 21. april Skrevet 21. april Ja. Jeg feirer ikke sammen med Putin, Rød-Larsen, Jagland og Bergstø. Jeg synes både 1. mai og Kr.Himmelfart kan avskaffes og erstattes veg to valgfrie fridager. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.