Gå til innhold

Er jeg kjip om jeg ikke blir med mannen for å besøke hans gamle foreldre i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (1 time siden):

Du skriver at dine svigerforeldre er gamle og snille. Samtidig kommenterer de vekten din, dette er jo ikke særlig snilt. Er det en skrivefeil i innlegget, skal det være gamle og senile

I så fall synes jeg ikke taktløse kommentarer er noe å bry seg om. 

For øvrig er jeg enig med Lillemus.

Men hva mener mannen din, har du snakket med ham om dette?

De er langt fra senile. De er varme mennesker, men de blander seg borti ting de ikke har noe med.

Anonymkode: 8b384...df0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er langt fra senile. De er varme mennesker, men de blander seg borti ting de ikke har noe med.

Å blande seg bort i ting de ikke har noe med gjør de aller fleste mennesker :) husk det. 

Anonymkode: 0fefa...bc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mange som blir nokså "frittalende" når de blir gamle, og blander seg i det meste. Samtidig er det naturlig at man tåler mer fra egne foreldre enn fra svigerforeldre, så jeg skjønner at dette er ubehagelig. Men det høres ut som mannen din gjerne vil ha deg med, så for hans skyld synes jeg du bør svelge kameler et par dager. 

AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (5 minutter siden):

Det er mange som blir nokså "frittalende" når de blir gamle, og blander seg i det meste. Samtidig er det naturlig at man tåler mer fra egne foreldre enn fra svigerforeldre, så jeg skjønner at dette er ubehagelig. Men det høres ut som mannen din gjerne vil ha deg med, så for hans skyld synes jeg du bør svelge kameler et par dager. 

Det som gjør det ekstra ubehagelig er at jeg er så stygg og tykk at jeg nesten ikke viser meg utfor døra. Og når jeg da først tar steget så er disse kommentarene de første jeg møter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det som gjør det ekstra ubehagelig er at jeg er så stygg og tykk at jeg nesten ikke viser meg utfor døra. Og når jeg da først tar steget så er disse kommentarene de første jeg møter.

Jeg forstår at du reagerer på deres litt ufine kommentarer, men din holdning til deg selv er kun ditt ansvar. 

Anonymkode: 25877...271

Skrevet

Men kan du ikke be mannen din si fra til dem på en pen måte at du tar deg nær av slike kommentarer? Hvis de (ellers) er snille og gode, mener de vel ikke å såre deg? Det kan jo være bare ubetenksomhet, kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår at du reagerer på deres litt ufine kommentarer, men din holdning til deg selv er kun ditt ansvar. 

Ja, det er mitt ansvar hvordan jeg tenker om meg selv. De fyrer opp under selvhatet. 

AnonymBruker
Skrevet
Babette skrev (7 minutter siden):

Men kan du ikke be mannen din si fra til dem på en pen måte at du tar deg nær av slike kommentarer? Hvis de (ellers) er snille og gode, mener de vel ikke å såre deg? Det kan jo være bare ubetenksomhet, kanskje?

Mannen min er konfliktsky som det holder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er mitt ansvar hvordan jeg tenker om meg selv. De fyrer opp under selvhatet. 

Men løsningen er vel ikke å unngå all kontakt å sperre deg inne fordi du selv synes du er feit 😕 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du sperrer deg selv inne så nører du bare opp om angsten og selvhatet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mannen min er konfliktsky som det holder. 

Det er dessverre nokså vanlig at menn er konfliktsky i større eller mindre grad, kanskje særlig i forhold til mødrene sine. Men nå gruer du deg veldig og ser for deg at besøket blir en prøvelse. Så kanskje går alt mye bedre enn du frykter. Og dere skal vel ikke tilbringe all tid bare sammen med de to under oppholdet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du sperrer deg selv inne så nører du bare opp om angsten og selvhatet. 

Litt overdrevet. Jeg går på jobb, men har kuttet ut venner.

AnonymBruker
Skrevet

Gir et todelt svar. Siden du isolerer deg fordi du føler deg tykk (?) - gjør du noe for å komme ned i vekt, og får du behandling for depresjonen?

Ellers mener jeg at mannen din burde ta en prat med foreldrene sine om dette her hvis han vil du skal bli med, eller du selv. Kanskje er de ubetenksomme, men du skal jo ikke måtte tåle disse kommentarene, - for deg er det vel neppe humor. 

Anonymkode: 6527b...3b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke sagt i omsorg.

Da er de onde mennesker🤭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gir et todelt svar. Siden du isolerer deg fordi du føler deg tykk (?) - gjør du noe for å komme ned i vekt, og får du behandling for depresjonen?

Ellers mener jeg at mannen din burde ta en prat med foreldrene sine om dette her hvis han vil du skal bli med, eller du selv. Kanskje er de ubetenksomme, men du skal jo ikke måtte tåle disse kommentarene, - for deg er det vel neppe humor. 

Jeg får behandling for depresjonen. Jeg har det ikke i meg å gjøre noe med spisemønsteret mitt nå, jeg spiser på vonde følelser. Har tidligere gått ned 40-50 kg, gikk opp igjen da jeg begynte på Zyprexa.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg føler meg ikke bare tykk, jeg har fedme.

AnonymBruker
Skrevet

det er vi mange som har, men vi kan ikke unngå familie og venner fordi om :) 

jeg tror ikke at det å unngå familietilstelninger og ferier på denne måten gjør deg noe bedre. du lukker deg jo helt inne nesten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil reist å vært litt og sett hvordan det gikk. Tror ikke det er å stengt seg inne. 

Anonymkode: 757cb...611

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er vi mange som har, men vi kan ikke unngå familie og venner fordi om :) 

jeg tror ikke at det å unngå familietilstelninger og ferier på denne måten gjør deg noe bedre. du lukker deg jo helt inne nesten.

Vel, det er opp til hver enkelt hva man vil gjøre. Jeg har sosial angst og unnvikende pf. Er ikke god på å utfordre meg selv i denne tilstanden.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil si du framstår  som kjip om du dropper å besøke dem ut i fra det du beskriver.

Skjønner det er sårt om det kommer ubetenksomme kommentarer som sårer, men i det store bildet er det vel ikke så farlig, om de i bunn og grunn er snille og greie. Og både din mann og dine svigerforeldre vil nok sette stor pris på at du er med? Kanskje det til og med går mye bedre enn du tror? 

Anonymkode: 7993b...26a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...