Gå til innhold

Er jeg kjip om jeg ikke blir med mannen for å besøke hans gamle foreldre i sommer?

Anbefalte innlegg

Worrisome_plenty
Skrevet

Jeg har en onkel som har spurt meg, hvor mye veier du nå NN? Det er frustrerende jeg vet. Skjønner du kvier deg, men angst blir ikke bedre av unnvikelse. 

Jeg har isolert meg mye de siste månedene og har begynt å gå igjen, bli kvitt rot og å gå på butikken i tillegg til å bestille hjem. Jeg må innrømme det koster, angsten river og sliter. Jeg er verre nå en før isolasjonen, men gjør jeg ikke noe så ender jeg opp som eremitt. Det er helt klart mest behagelig på kort sikt, men ikke i lengden. Angst er noe som spiser seg inn på stadig nye områder, der den ødelegger livet ditt. Den må trosses, ellers tar den bare mer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg vil si du framstår  som kjip om du dropper å besøke dem ut i fra det du beskriver.

Skjønner det er sårt om det kommer ubetenksomme kommentarer som sårer, men i det store bildet er det vel ikke så farlig, om de i bunn og grunn er snille og greie. Og både din mann og dine svigerforeldre vil nok sette stor pris på at du er med? Kanskje det til og med går mye bedre enn du tror? 

Anonymkode: 7993b...26a

Mulig jeg er kjip da, ja. Jeg tror ikke det betyr noe spesielt for dem om jeg er med. Det er jo sønnen sin de vil treffe.

Anonymkode: 8b384...df0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, det er opp til hver enkelt hva man vil gjøre. Jeg har sosial angst og unnvikende pf. Er ikke god på å utfordre meg selv i denne tilstanden.

Du vet at alle folk slenger et eller annet ut av seg som de ikke burde, dine svigerforeldre er ikke de eneste. Noen ganger må en liksom bare ha litt tålmodighet med folk :) de virker jo som greie folk ellers, så kanskje kan det bli litt ok for deg likevel å komme deg vekk litt.

Anonymkode: 0fefa...bc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

På bakgrunn av at jeg rett og slett ikke har lyst? Svigers er gamle og snille. Jeg har gått veldig mye opp i vekt de siste årene,  og det kommenterer de villig. Jeg har unnvikende pf og depresjon så slike direkte konfrontasjoner er vanskelige for meg. 

Jeg tenker at du kan si til dem at du blir veldig lei deg for kommentarer på kropp og vekt, og at du ønsker at de prøver å unngå det. Dette kan du da evt. få sagt til dem før dere reiser dit, enten på sms eller i en telefonsamtale. Skjønner at det er ubehagelig, men løsningen er ikke å bli hjemme, slik jeg ser det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du vet at alle folk slenger et eller annet ut av seg som de ikke burde, dine svigerforeldre er ikke de eneste. Noen ganger må en liksom bare ha litt tålmodighet med folk :) de virker jo som greie folk ellers, så kanskje kan det bli litt ok for deg likevel å komme deg vekk litt.

Anonymkode: 0fefa...bc3

Hmm, jeg er en særdeles tålmodig sjel. Det eneste jeg vet er at jeg ville blitt veldig bundet og stressa under oppholdet fordi jeg venter på neste kommentar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...