Gå til innhold

Ville du ha likt en slik gave ?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Vi er flere venninner som fyller runddag i år. Alle skal ikke feire den, men min aller beste venninne som jeg har kjent fra jeg var 2 år skal feire. 

Vi skal gjennom et koselig program denne dagen og jeg tenker å holde en tale. Men er usikker på hva jeg skal kjøpe i gave ?  Jeg har tenkt litt på om jeg skal skrive på kortet at gaven kommer i ettertid. Det jeg tenker er å lage et fotoalbum fra selve dagen som jeg sender inn til Japan foto, hvor jeg tar bilder av alle gjestene og hva vi gjør denne dagen som er en liten fjelltur, bading, badstue og middag. Jeg tenker å bruke det aller største albumet fra Japan Foto, hvor jeg kan ha store bilder på hver side og den beste papirkvalitetet. Må regne med rundt 3000 kroner. 

Jeg har gjort dette før med stor suksess, men den personen fylte 90 år. Vi er " bare" 60 år. 

Jeg er klar over at alle ikke er like opptatt av fotografering som meg, så derfor spør jeg. Ville du satt pris på det eller har dere andre forslag til gave ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg. Spesielt fordi jeg vet at du tar gjennomtenkte kvalitetsbilder med et ordentlig kamera, ikke bare drar fram mobilen innimellom. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (53 minutter siden):

Vi er flere venninner som fyller runddag i år. Alle skal ikke feire den, men min aller beste venninne som jeg har kjent fra jeg var 2 år skal feire. 

Vi skal gjennom et koselig program denne dagen og jeg tenker å holde en tale. Men er usikker på hva jeg skal kjøpe i gave ?  Jeg har tenkt litt på om jeg skal skrive på kortet at gaven kommer i ettertid. Det jeg tenker er å lage et fotoalbum fra selve dagen som jeg sender inn til Japan foto, hvor jeg tar bilder av alle gjestene og hva vi gjør denne dagen som er en liten fjelltur, bading, badstue og middag. Jeg tenker å bruke det aller største albumet fra Japan Foto, hvor jeg kan ha store bilder på hver side og den beste papirkvalitetet. Må regne med rundt 3000 kroner. 

Jeg har gjort dette før med stor suksess, men den personen fylte 90 år. Vi er " bare" 60 år. 

Jeg er klar over at alle ikke er like opptatt av fotografering som meg, så derfor spør jeg. Ville du satt pris på det eller har dere andre forslag til gave ?

Jeg hadde elsket det! ❤️ 

Gjest Sakura
Skrevet

En fin gave som er personlig🙂

påskelilje
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad 😊

Til 30 årsdagen min fikk jeg en slags minnebok av min gode venninne fra barndommen, med bilder, dikt, utklipp og diverse ting som vi to hadde hatt sammen. Jeg er veldig glad i den, ikke mange ukene siden jeg så i den sist 💗 

Skrevet

Jøss, det høres kjempe flott ut. Jeg hadde blitt skikkelig glad.

Skrevet

Tanken er kjempegod, men siden du spør om "jeg ville ha likt en slik gave", så er svart nei 🙂 

emilie321
Skrevet

Synes dette var en fin gave. At en hadde gjort så mye for meg hadde varmet, så jeg hadde likt gaven.

stjernestøv
Skrevet

En super gave det med masse gode minner. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en super gave, forutsatt at mottaker liker slikt 😉 Jeg selv er lite opptatt av fotografier, og liker absolutt ikke å se meg selv på dem, så jeg ville ikke ønsket meg en slik gave selv - men jeg antar jeg er i mindretall.

Anonymkode: ed216...29b

• 1 måned senere...
Nicklusheletida
Skrevet

I dag hentet jeg albumet hos Japan foto. Om jeg selv skal si det, så ble det veldig fint :) Så litt selvskryt her altså. Jeg ble i hvert fall kjempefornøyd og jeg tror bursdagsbarnet blir fornøyd. 

Vi var jo heldige med været. Det var grønt og fint maivær i vakker natur. Bursdagsbarnet var så pen på alle bildene jeg valgte. Også etter at de ble blåst opp. Hun stilte villig opp som modell gjennom dagen. At hun var pen på bildene er ikke min fortjeneste, men jeg fikk valgt de riktige bildene av henne, så fikk det være litt mindre nøye med oss andre.

Jeg tror hun blir glad for dette :)

Skrevet
Nicklusheletida skrev (På 21.4.2026 den 11.53):

En super gave - men under forutsetning av at venninnen din er en sånn som trives med å bli tatt bilder av. Noen gjør jo ikke det - og da fungerer en slik gave mye dårligere. Noe av vitsen må jo være å få henne med på en del av bildene. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
frosken skrev (37 minutter siden):

En super gave - men under forutsetning av at venninnen din er en sånn som trives med å bli tatt bilder av. Noen gjør jo ikke det - og da fungerer en slik gave mye dårligere. Noe av vitsen må jo være å få henne med på en del av bildene. 

Ja, helt enig i det :) Hun er selvfølgelig i fokus gjennom hele albumet. Det er absolutt flest bilder av henne . Det er jo henne jeg vil glede. Hun visste hvorfor jeg tok bilder og hun gleder seg til å se det. Mange av bildene er kun av henne med natur i bakgrunnen. Vi var på en liten fjelltur. På noen har hun krone på hodet og prosseco og jordbær i glasset. Det hører jo med :)De ble så fine at flere bilder av henne ble blåst opp over en hel side og jeg har jo valgt det aller største albumet.Jeg redigerer og klipper bort det jeg ikke vil ha med og passer på at hun kommer godt frem i bildene. Etterpå badet vi. Jeg unngikk selvfølgelig bikinibilder, men det ble et fint bilde av henne nede i vannet også , som ble blåst opp. Og noen fine bilder hvor vi spiste middag på kanskje Norges flotteste hotell ? Så det er mange bilder av henne både i turklær og da hun var pyntet til middag. Selv er er kun med på 3 av bildene, da jeg holdt på å glemme at jeg selv også burde være med . Så jeg forsøkte å lage et album som både forteller hva vi gjør gjennom dagen, både fra fjellturen, bading, vorspiel før middag og selve middagen. Gjennom hele dagen et det hun som er i fokus og det er ingen tvil om at albumet handler om henne :)

Endret av Nicklusheletida

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...