AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april Er det noen øvelser man kan gjøre som demper angst symptomer , uten at man aktivt må endre tankene og reversere det via kognngiv og atferd? håper noen skjønner hva jeg spør om 😀 Anonymkode: 9dafd...447 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. april Skrevet 21. april (endret) For mange hjelper det med fysisk aktivitet. Både når angsten river, men også som ren forebygging kan aktivitet være en ufattelig god medisin. Noen må ta seg helt ut og bli gjennomvåt av svette, for andre er det nok å gå en god tur med lydbok på øret. Andre har nytte av å oppsøke venner og tvinge seg selv til å gjøre noe sosialt, mens noen har mer nytte av å ta en varm dusj og se en god film. Jeg husker en ung jente på dette forumet som systematiserte cd-samlingen på flere hundre cd`er hver gang hun ble urolig fordi hun ikke orket gå ut. Det funket for henne. Endret 21. april av XbellaX 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april XbellaX skrev (1 time siden): For mange hjelper det med fysisk aktivitet. Både når angsten river, men også som ren forebygging kan aktivitet være en ufattelig god medisin. Noen må ta seg helt ut og bli gjennomvåt av svette, for andre er det nok å gå en god tur med lydbok på øret. Andre har nytte av å oppsøke venner og tvinge seg selv til å gjøre noe sosialt, mens noen har mer nytte av å ta en varm dusj og se en god film. Jeg husker en ung jente på dette forumet som systematiserte cd-samlingen på flere hundre cd`er hver gang hun ble urolig fordi hun ikke orket gå ut. Det funket for henne. Tenkte egentlig ikke som en coping teknikk eller roe seg i øyeblikket, men mer øvelser eller noe man kan gjøre for å bli kvitt at kroppen og systemet er i helspenn hele tiden og i angst og beredskap. Altså isteder for feks kogntitiv terapi eller at man aktivt må endre tanker og atferd, for jeg føler ikke min «angst» kommer pga tanker og atferd Anonymkode: 9dafd...447 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte egentlig ikke som en coping teknikk eller roe seg i øyeblikket, men mer øvelser eller noe man kan gjøre for å bli kvitt at kroppen og systemet er i helspenn hele tiden og i angst og beredskap. Altså isteder for feks kogntitiv terapi eller at man aktivt må endre tanker og atferd, for jeg føler ikke min «angst» kommer pga tanker og atferd Anonymkode: 9dafd...447 Jeg forstår ikke hvorfor du spør, for du kommeer aldri til å gjøre noen av de øvelsene du ber om. Hvis noen gir deg øvelser så vil du bare stille flere spørsmål. Jo flere svar, jo flere spørsmål. Du har fått så mange svar over så mange forum over så lang tid. Kan du ikke gjøre noen av de øvelsene heller? Anonymkode: 7824a...06b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.