AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg går til dps for utredning/behandling. På grunn av komplisert bilde er det ikke så mange behandlere på dps som kan utrede/behandle meg. Han jeg har nå virker dyktig, men han er også veldig opptatt med ulike prosjekter. I perioder kan det derfor gå to uker mellom hver time. Det er vanskelig, og spesielt nå som spiralen går raskt nedover. Dessverre er jeg ikke god til å få gitt beskjed i timene om hvordan tingenes tilstand egentlig er nå. Han vet allerede at jeg har høyt symptomtrykk og at grensen er nådd for hvor mye jeg klarer å håndtere; det er det som er utgangspunktet for behandlingen. Men nå opplever jeg forverring som jeg ikke klarer å snu. Vurderer å ta en tur til fastlegen. Han har tidligere lagt meg inn akutt på sykehuset når det er slik som nå. Det var før dps kom inn i bildet. Jeg trives ikke med å være innlagt, men nå føles det som at det er akutt behov for det. Men hvordan er det nå som jeg er poliklinisk pasient på dps; kan man da likevel legges inn på sykehuset? Eller er det kun dps som skal følge opp? Har ikke snakket noe med behandler om dette. Blir det rot med utredning og diagnoser? Anonymkode: 5aadf...0dd 0 Siter
psykedeliker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vurderer å ta en tur til fastlegen. Gjør det, h*n kan svare deg på alt dette. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hvis du mener du trenger akutt innleggelse så gå til fastlegen. Det går helt fint å bli innlagt på sykehus selv om man er under utredning på dps. Alternativ kan du diskutere det med behandler og så kan han enten legge deg inn eller søke elektiv innleggelse. Jeg har vært pasient både på sykehus, sengepost dps og på poliklinikk mange ganger. Ofte så snakker behandlerne på de forskjellige stedene med hverandre. 0 Siter
munchin Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg går til dps for utredning/behandling. På grunn av komplisert bilde er det ikke så mange behandlere på dps som kan utrede/behandle meg. Han jeg har nå virker dyktig, men han er også veldig opptatt med ulike prosjekter. I perioder kan det derfor gå to uker mellom hver time. Det er vanskelig, og spesielt nå som spiralen går raskt nedover. Dessverre er jeg ikke god til å få gitt beskjed i timene om hvordan tingenes tilstand egentlig er nå. Han vet allerede at jeg har høyt symptomtrykk og at grensen er nådd for hvor mye jeg klarer å håndtere; det er det som er utgangspunktet for behandlingen. Men nå opplever jeg forverring som jeg ikke klarer å snu. Vurderer å ta en tur til fastlegen. Han har tidligere lagt meg inn akutt på sykehuset når det er slik som nå. Det var før dps kom inn i bildet. Jeg trives ikke med å være innlagt, men nå føles det som at det er akutt behov for det. Men hvordan er det nå som jeg er poliklinisk pasient på dps; kan man da likevel legges inn på sykehuset? Eller er det kun dps som skal følge opp? Har ikke snakket noe med behandler om dette. Blir det rot med utredning og diagnoser? Anonymkode: 5aadf...0dd Jeg ville ringt behandler på dps med disse spørsmålene. Det er jo derfor han er der. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Fru2020 skrev (13 minutter siden): Hvis du mener du trenger akutt innleggelse så gå til fastlegen. Det går helt fint å bli innlagt på sykehus selv om man er under utredning på dps. Alternativ kan du diskutere det med behandler og så kan han enten legge deg inn eller søke elektiv innleggelse. Jeg har vært pasient både på sykehus, sengepost dps og på poliklinikk mange ganger. Ofte så snakker behandlerne på de forskjellige stedene med hverandre. Jeg er bare redd for at det blir kluss med utredningen, hvis behandler på sykehus kommer med sine konklusjoner i en epikrise basert på den lille tiden de ser meg i en krisetilstand. Det er to uker til neste time på dps; tror ikke det er forsvarlig å vente så lenge. Kampviljen er på feil lag. munchin skrev (5 minutter siden): Jeg ville ringt behandler på dps med disse spørsmålene. Det er jo derfor han er der. Kan man det? Som sagt har vi ikke snakket noe om hvordan jeg skal håndtere dette mellom timene, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå som det er krise. Tror dps’en har en akuttelefon, men vet ikke hvordan den skal brukes. Det har skjedd litt glipper i slik informasjon ved behandlerbytte tidlig på grunn av behov for annen kompetanse. Hører ikke geografisk til denne dps’en heller, så derfor usikker på om jeg i det hele tatt skal forholde meg til dem når det oppstår noe akutt. Anonymkode: 5aadf...0dd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er bare redd for at det blir kluss med utredningen, hvis behandler på sykehus kommer med sine konklusjoner i en epikrise basert på den lille tiden de ser meg i en krisetilstand. Det er to uker til neste time på dps; tror ikke det er forsvarlig å vente så lenge. Kampviljen er på feil lag. Kan man det? Som sagt har vi ikke snakket noe om hvordan jeg skal håndtere dette mellom timene, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå som det er krise. Tror dps’en har en akuttelefon, men vet ikke hvordan den skal brukes. Det har skjedd litt glipper i slik informasjon ved behandlerbytte tidlig på grunn av behov for annen kompetanse. Hører ikke geografisk til denne dps’en heller, så derfor usikker på om jeg i det hele tatt skal forholde meg til dem når det oppstår noe akutt. Anonymkode: 5aadf...0dd Du kan absolutt ringe behandler imellom timene. Men de har telefontid på gitte tidspunkt, så bare ring resepsjonen og be de legge igjen en beskjed. Si at det haster. Anonymkode: 7653e...730 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.