Gå til innhold

Ta mer eller?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det var en ting jeg glemte å spør psykiater om, hvis jeg våkner etter en time i kveld kan jeg da ta mer imovane og seroquel for å prøve å sovne igjen? Har gjort det før men fikk råd her inne om å ikke gjøre det og en gang jeg gjorde det sovnet jeg ikke igjen likevel, men går det an å prøve det? Skulle virkelig ønske jeg fikk sove i natt, har lyst å lese det diktet selv. Kommer ikke til å gjenta seg da, tenker bare på i natt. Våkner jeg fire er det ok men ikke bare sove en time. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en vival vil hjelpe? Den fungerer litt raskere kanskje? 

Anonymkode: a11bf...5ee

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje en vival vil hjelpe? Den fungerer litt raskere kanskje? 

Anonymkode: a11bf...5ee

Blir ikke trøtt av vival jeg men blir trøtt av imovane og seroquel, føler heller at jeg blir mer skjerpet av vival. 

stjernestøv
Skrevet

Våknet selvsagt elleve så nå er det annahver natt igjen. 

stjernestøv
Skrevet

Trodde jeg skulle bli støttet av ubiverset. 

Nicklusheletida
Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Våknet selvsagt elleve så nå er det annahver natt igjen. 

Kanskje du legger deg for tidlig ?

stjernestøv
Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Kanskje du legger deg for tidlig ?

Sovnet vel i ti tiden,nei det er nok ikke det. Før var jeg b menneske og hadde samme problem. 

stjernestøv
Skrevet

Sa til presten jeg ikke hadde sovet i natt og det var normalt det sa han, jaja sliter jo med det ellers og jeg men det vet jo ikke han. Han ville helst jeg skulle lese diktet selv og det klarte jeg,alt for min mor ❤️ 

Skrevet
stjernestøv skrev (På 23.4.2026 den 19.02):

Blir ikke trøtt av vival jeg men blir trøtt av imovane og seroquel, føler heller at jeg blir mer skjerpet av vival. 

Jeg sover generelt dårligere på vival enn imovane. Jeg har dårlig erfaring med å ta mere enn 7,5mg imovane. Da supplerer jeg heller med 200mg seroquel f. eks. Jeg Brukte imovane og seroquel før og når jeg våkna på natta tok jeg enda en dose seroquel.

stjernestøv
Skrevet
Ftss skrev (11 timer siden):

Jeg sover generelt dårligere på vival enn imovane. Jeg har dårlig erfaring med å ta mere enn 7,5mg imovane. Da supplerer jeg heller med 200mg seroquel f. eks. Jeg Brukte imovane og seroquel før og når jeg våkna på natta tok jeg enda en dose seroquel.

Ok. Så mye seroquel tør jeg ikke ta, får sånn hjertebank av det. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Ok. Så mye seroquel tør jeg ikke ta, får sånn hjertebank av det. 

Ja, det er en del bivirkninger men slapp unna en del siden jeg trappa opp. Begynte på 25mg men får hver dag måtte jeg nesten doble dosen.

stjernestøv
Skrevet
Ftss skrev (2 minutter siden):

Ja, det er en del bivirkninger men slapp unna en del siden jeg trappa opp. Begynte på 25mg men får hver dag måtte jeg nesten doble dosen.

Ok jeg var oppe i 300 mg for søvn men det gikk bare ikke, fikk sånn hjertebank at jeg ble redd av det. 

Skrevet
stjernestøv skrev (På 23.4.2026 den 18.01):

Det var en ting jeg glemte å spør psykiater om, hvis jeg våkner etter en time i kveld kan jeg da ta mer imovane og seroquel for å prøve å sovne igjen? Har gjort det før men fikk råd her inne om å ikke gjøre det og en gang jeg gjorde det sovnet jeg ikke igjen likevel, men går det an å prøve det? Skulle virkelig ønske jeg fikk sove i natt, har lyst å lese det diktet selv. Kommer ikke til å gjenta seg da, tenker bare på i natt. Våkner jeg fire er det ok men ikke bare sove en time. 

Jeg tar av og til en ekstra tablett med 25 mg quetiapin hvis jeg ikke får sove (gjentar hvis det ikke funker). Jeg blir mest trøtt akkurat idet medisinen «slår inn» så da får jeg liksom en ny sjanse til å sovne hvis jeg har holdt meg våken forbi det tidspunktet da jeg er trøttest. 

stjernestøv
Skrevet
Sokk skrev (10 minutter siden):

Jeg tar av og til en ekstra tablett med 25 mg quetiapin hvis jeg ikke får sove (gjentar hvis det ikke funker). Jeg blir mest trøtt akkurat idet medisinen «slår inn» så da får jeg liksom en ny sjanse til å sovne hvis jeg har holdt meg våken forbi det tidspunktet da jeg er trøttest. 

Ok kan jo prøve det da. 

Skrevet

For meg har det hjulpet å stresse mindre med søvnen. Jeg våkner ofte om natten, tidligere vaset jeg meg veldig opp over det og var redd det skyldtes sykdom, osv. Nå lever jeg bedre med det og er så vant med det at jeg bare tenker "jaja, da våknet jeg" og prøver å tenke på noe hyggelig fram til jeg eventuelt får sove igjen. Får jeg ikke det, så står jeg opp, setter meg foran PCen eller drar tidlig på jobb.

Jeg tror kanskje ikke alt kan løses med medisiner. Nå har du hatt mye å tenke på den senere tid, kanskje dette er normalt?

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (31 minutter siden):

For meg har det hjulpet å stresse mindre med søvnen. Jeg våkner ofte om natten, tidligere vaset jeg meg veldig opp over det og var redd det skyldtes sykdom, osv. Nå lever jeg bedre med det og er så vant med det at jeg bare tenker "jaja, da våknet jeg" og prøver å tenke på noe hyggelig fram til jeg eventuelt får sove igjen. Får jeg ikke det, så står jeg opp, setter meg foran PCen eller drar tidlig på jobb.

Jeg tror kanskje ikke alt kan løses med medisiner. Nå har du hatt mye å tenke på den senere tid, kanskje dette er normalt?

Åja, jeg må bare stå opp når jeg våkner samme når det er for jeg klarer ikke slappe av i sengen, slapper mer av når jeg sitter i sofaen. Men det har skjedd mye i det siste ja så kanskje det er normalt, for meg er det en lettelse at bisettelsen er over og at den var verdig og fin. Og jeg tror virkelig min mor har det godt nå og er med sine kjære på den andre siden ❤️ 

Skrevet (endret)

Nei, ikke vis du har tatt din daglig dose som legen din har skreve ut til deg. Da ville ikke jeg tatt mer jeg kjenner ikke til de medisinene. Tenker bare ut fra hva legen din har skreve ut. 

Endret av Sakura
stjernestøv
Skrevet
Sakura skrev (42 minutter siden):

Nei, ikke vis du har tatt din daglig dose som legen din har skreve ut til deg. Da ville ikke jeg tatt mer jeg kjenner ikke til de medisinene. Tenker bare ut fra hva legen din har skreve ut. 

Psykiateren er litt fleksibel og stoler på mine vurderinger når det gjelder medisiner, seroquel kan jeg ta så mye jeg vil av men vil ikke ta mye av det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...