Gå til innhold

Til dere som bruker Mental Helse sin telefon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å ringe dem med jevne mellomrom og ganske hyppig under dårlige perioder.
Er en som jobber der som er ufattelig dårlig å snakke med, når vedkommende jobber så er det ingen kø da det virker som om folk legger på når denne personen svarer. Har snakket med så mange der opp igjennom årene og alle har vært lyttende etc. , men dette menneske virker direkte avvisende. 

Noen som har opplevd det samme? Vurderte neste å sende inn en klage, men synes det ville vært ubehagelig..

Anonymkode: 5030a...b8a

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vurderte neste å sende inn en klage, men synes det ville vært ubehagelig..

I så fall er du en del av problemet selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker å ringe dem med jevne mellomrom og ganske hyppig under dårlige perioder.
Er en som jobber der som er ufattelig dårlig å snakke med, når vedkommende jobber så er det ingen kø da det virker som om folk legger på når denne personen svarer. Har snakket med så mange der opp igjennom årene og alle har vært lyttende etc. , men dette menneske virker direkte avvisende. 

Noen som har opplevd det samme? Vurderte neste å sende inn en klage, men synes det ville vært ubehagelig..

De hadde nok satt pris på en tilbakemelding slik at de kan gi vedkommende veiledning. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må gi tilbakemelding om dette.

Anonymkode: 60d59...8b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette ville jeg ha gid beskjed om slik skal det ikke være på en slik tlf. Bare klag dette inne du send de en Mail. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vet ikke om dette her da, men har prøvd mental helse telefon og syns det er helt elendig. Kirkens sos er MYE bedre 

Anonymkode: 4aea8...256

Worrisome_plenty
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vet ikke om dette her da, men har prøvd mental helse telefon og syns det er helt elendig. Kirkens sos er MYE bedre 

Jeg synes også kirkens sos er bedre. Selv om de ber for deg. Jeg liker ikke å bli bedt for. Siden jeg ikke liker Gud og han sikker ikke liker meg. Nå har jeg ikke ring en slikntjeneste på sikkert 30 år.

Endret av Worrisome_plenty
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (39 minutter siden):

Jeg synes også kirkens sos er bedre. Selv om de ber for deg. Jeg liker ikke å bli bedt for. Siden jeg ikke liker Gud og han sikker ikke liker meg. Nå har jeg ikke ring en slikntjeneste på sikkert 30 år.

Kirkens SOS ber ikke for deg med mindre du ber dem om det.

AnonymBruker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (5 timer siden):

Aldri opplevd. Bare opplevd fine samtaler hvor de tok seg god tid og faktisk bidro med støtten man trengte . I motsetning til mental helse telefon som hadde ti min og bare ramsa opp selvfølgeligheter man kan google seg til 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri opplevd. Bare opplevd fine samtaler hvor de tok seg god tid og faktisk bidro med støtten man trengte . I motsetning til mental helse telefon som hadde ti min og bare ramsa opp selvfølgeligheter man kan google seg til 

Jeg er selv frivillig der, jeg tror nok at vi i litt større grad er medmennesker og aktivt lyttende enn Mental Helse (mest min teori), som nok ligger nærmere behandlingsrollen enn medmenneskerollen.

Så må det jo bli opp til den enkelte hva man foretrekker. 

Skrevet
ISW skrev (2 timer siden):

Jeg er selv frivillig der, jeg tror nok at vi i litt større grad er medmennesker og aktivt lyttende enn Mental Helse (mest min teori), som nok ligger nærmere behandlingsrollen enn medmenneskerollen.

Så må det jo bli opp til den enkelte hva man foretrekker. 

Er kirkens SOS basert på frivillighet? Jeg tror at ingen mental helse er det lønnet arbeid. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Er kirkens SOS basert på frivillighet? Jeg tror at ingen mental helse er det lønnet arbeid. 

Begge er basert på frivillig arbeid

Anonymkode: b19b6...4b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også brukt de av og til, i perioder, men dessverre blir jeg bare mer og mer skuffet og har gått over til å bruke andre telefonlinjer ved behov. 

Nå hadde de jo nylig også en sak om grooming om jeg husker rett. En mannlig frivillig, som hadde brukt telefonen / si det med ord til å bli kjent med unge jenter 😕 

Det er vel over ett år siden at jeg snakket med noen hos mht som hadde evne til samtale og hørtes ut som de faktisk er interessert i å hjrlpe et medmenneske. Nå til dags føler man at man snakker med en robot som da på en uinteressert måte avslutter innenfor tidsrammen som er gitt. Når jeg ringer andre hjelpetelefonen føles det mer som å snakke med en venn/støtte person. Hos mhht per i dag føles det som man er til bry  eller snakker med noen som er der for tidtrøyte 7 ut av 10 ggr. Nå snakker jeg litt "rett fra levra" fordi jeg var veldig ensom, og har hatt litt å gjøre med disse telefonene. Hver gang jeg har ting mhht har det vært fordi jeg tenker jeg gir de en sjanse til, hver gang blitt skuffet. Beklager og føler meg trist med å si det, men er sant. 

Men for all del kontakt linja om du har behov. Bedre å snakke med noen enn ingen, har nan behov så gjør man jo dette bare. 

Sist jeg skrev på sidetmedord, ville jeg legge inn en kommentar om hvordan det føles, når man blir avbrutt på noe viktig at de kanskje bør være mindre strenge på dette med minutter er det boe vikti, de første 10.min går jo på introduksjon. Men, tok meg for lang tid å skrive, så klagemuligheten forsvant også, etter kanskje ett min???

Anonymkode: b20f3...58d

AnonymBruker
Skrevet

Er det like lang ventetid hos kirkens sos? Mental Helse fjernet også muligheten til å vite hvor du er i køen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...