AnonymBruker Skrevet 25. april Skrevet 25. april Det burde ikke være mulig altså! Hold dere unna sykehuset på Kalnes. https://www.nettavisen.no/nyheter/fikk-feil-baby-pa-fodestua-veldig-tungt/s/5-95-2998365 Anonymkode: 3d43c...a9a 0 Siter
laban Skrevet 25. april Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det burde ikke være mulig altså! Nei, det er jo bare å sette merkebånd rundt babyens håndledd. Begge mine (født på 1990-tallet) hadde det mens vi var på sykehuset (som var stort, med mange fødsler): Jeg er NNs pike (evt. gutt). Båndet var på inntil vi dro hjem, jeg klippet det av selv. Jeg trodde det var en slags standard. Det er jo lett å forveksle nyfødte. Når det er sagt: Moren kommer nok til å oppleve verre ting enn en halvtimes forveksling / mangel på kontroll når barnet blir eldre. 0 Siter
Sakura Skrevet 25. april Skrevet 25. april (endret) laban skrev (3 minutter siden): Nei, det er jo bare å sette merkebånd rundt babyens håndledd. Begge mine (født på 1990-tallet) hadde det mens vi var på sykehuset (som var stort, med mange fødsler): Jeg er NNs pike (evt. gutt). Båndet var på inntil vi dro hjem, jeg klippet det av selv. Jeg trodde det var en slags standard. Det er jo lett å forveksle nyfødte. Når det er sagt: Moren kommer nok til å oppleve verre ting enn en halvtimes forveksling / mangel på kontroll når barnet blir eldre. Det trodde jeg de gjorde i dag og dette med merkebånd tydelgivis ikke. Endret 25. april av Sakura 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. april Skrevet 26. april laban skrev (10 timer siden): Nei, det er jo bare å sette merkebånd rundt babyens håndledd. Begge mine (født på 1990-tallet) hadde det mens vi var på sykehuset (som var stort, med mange fødsler): Jeg er NNs pike (evt. gutt). Båndet var på inntil vi dro hjem, jeg klippet det av selv. Jeg trodde det var en slags standard. Det er jo lett å forveksle nyfødte. Når det er sagt: Moren kommer nok til å oppleve verre ting enn en halvtimes forveksling / mangel på kontroll når barnet blir eldre. Sakura skrev (10 timer siden): Det trodde jeg de gjorde i dag og dette med merkebånd tydelgivis ikke. Det gjøres i dag også, selvsagt, men av en eller annen grunn ble det "avglemt" på akkurat dette ene barnet. Emmas biologiske barn hadde vært hos sin far hele tiden. 0 Siter
laban Skrevet 26. april Skrevet 26. april Lillemus skrev (1 minutt siden): Det gjøres i dag også, selvsagt Ja, det regnet jeg med. Fødeavdelingene blir jo bare større. Lillemus skrev (2 minutter siden): Emmas biologiske barn hadde vært hos sin far hele tiden. Ja, det var ikke noe kidnappingsdrama akkurat. Som jeg skrev ovenfor: Det vil komme flere halvtimer da hun ikke vet nøyaktig hvor barnet er. (Men ja, jeg skjønner at det ikke skal skje og at det ikke var noen positiv erfaring.) 1 Siter
Lillemus Skrevet 26. april Skrevet 26. april laban skrev (3 minutter siden): Ja, det regnet jeg med. Fødeavdelingene blir jo bare større. Alle som legges inn får armbånd med navn osv., man blir forevist armbåndet med detaljer og spurt om det stemmer. Jeg ble en gang forevist armbånd med feil opplysninger og da jeg svarte:"Nei, det er ikke meg", så fikk pleieren fart på seg! 😁 1 Siter
frosken Skrevet 26. april Skrevet 26. april Lillemus skrev (2 timer siden): Det gjøres i dag også, selvsagt, men av en eller annen grunn ble det "avglemt" på akkurat dette ene barnet. Emmas biologiske barn hadde vært hos sin far hele tiden. Er det ikke egentlig moren som ble forvekslet med en annen pasient? Akkurat det skjer fra tid til annen på sykehus, dessverre. Min svigerinne ble oppringt fra sykehuset med beskjed om at hennes mor nok ikke hadde mange timer igjen å leve. Hun ringte så til meg som var tilstede på sykehuset, og jeg skjønte med en gang at legen hadde forvekslet svigermor med pasienten i nabosengen. Hun i nabosengen var nemlig døende, mens min svigermor var i ganske god form. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.