Gå til innhold

Emma fikk feil baby på sykehuset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det burde ikke være mulig altså!

Nei, det er jo bare å sette merkebånd rundt babyens håndledd. Begge mine (født på 1990-tallet) hadde det mens vi var på sykehuset (som var stort, med mange fødsler): Jeg er NNs pike (evt. gutt). Båndet var på inntil vi dro hjem, jeg klippet det av selv. 

Jeg trodde det var en slags standard. Det er jo lett å forveksle nyfødte. 

Når det er sagt: Moren kommer nok til å oppleve verre ting enn en halvtimes forveksling / mangel på kontroll når barnet blir eldre.

Skrevet (endret)
laban skrev (3 minutter siden):

Nei, det er jo bare å sette merkebånd rundt babyens håndledd. Begge mine (født på 1990-tallet) hadde det mens vi var på sykehuset (som var stort, med mange fødsler): Jeg er NNs pike (evt. gutt). Båndet var på inntil vi dro hjem, jeg klippet det av selv. 

Når det er sagt: Moren kommer nok til å oppleve verre ting enn en halvtimes forveksling / mangel på kontroll når barnet blir eldre.

Det trodde jeg de gjorde i dag og dette med merkebånd tydelgivis ikke. 

Endret av Sakura
Skrevet
laban skrev (10 timer siden):

Sakura skrev (10 timer siden):

Det trodde jeg de gjorde i dag og dette med merkebånd tydelgivis ikke. 

Det gjøres i dag også, selvsagt, men av en eller annen grunn ble det "avglemt" på akkurat dette ene barnet. Emmas biologiske barn hadde vært hos sin far hele tiden.

Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det gjøres i dag også, selvsagt

Ja, det regnet jeg med. Fødeavdelingene blir jo bare større. 

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Emmas biologiske barn hadde vært hos sin far hele tiden.

Ja, det var ikke noe kidnappingsdrama akkurat. Som jeg skrev ovenfor: Det vil  komme flere halvtimer da hun ikke vet nøyaktig hvor barnet er. (Men ja, jeg skjønner at det ikke skal skje og at det ikke var noen positiv erfaring.)

Skrevet
laban skrev (3 minutter siden):

Ja, det regnet jeg med. Fødeavdelingene blir jo bare større. 

Alle som legges inn får armbånd med navn osv., man blir forevist armbåndet med detaljer og spurt om det stemmer. Jeg ble en gang forevist armbånd med feil opplysninger og da jeg svarte:"Nei, det er ikke meg", så fikk pleieren fart på seg! 😁

Skrevet
Lillemus skrev (2 timer siden):

Det gjøres i dag også, selvsagt, men av en eller annen grunn ble det "avglemt" på akkurat dette ene barnet. Emmas biologiske barn hadde vært hos sin far hele tiden.

Er det ikke egentlig moren som ble forvekslet med en annen pasient? Akkurat det skjer fra tid til annen på sykehus, dessverre. Min svigerinne ble oppringt fra sykehuset med beskjed om at hennes mor nok ikke hadde mange timer igjen å leve. Hun ringte så til meg som var tilstede på sykehuset, og jeg skjønte med en gang at legen hadde forvekslet svigermor med pasienten i nabosengen. Hun i nabosengen var nemlig døende, mens min svigermor var i ganske god form. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...