Sjø Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg får for tiden ketamin behandling mot depresjon og psykiater har foreslått å øke dose til 1 hvis jeg ville og jeg sa først ja men nå har jeg begynt å få kalde føtter, skal forsøke forklare kort hvorfor også litt om behandlingen jeg har fått hittil så det blir lettere å skjønne. Første behandling fikk jeg 0,5 og merket ingen effekt. Andre behandling fikk jeg 0,75 og hadde ganske mye effekt, begynte bl.a hyperventilere og sa høyt "hjelp" flere ganger og da føltes det som jeg var vekke da ettersom at jeg klarer ikke selv huske eller skjønne helt hvorfor jeg hyperventilerte eller sa hjelp. Hadde ingen tanker eller minner. Har tenkt det er mulig det var at jeg følte at jeg "mistet meg selv"? Tredje behandling fikk jeg også dose 0,75 hyperventilerte jeg også litt og sa hjelp, samme opplevelse som andre gangen bare ikke like sterk. Følte alt i alt at jeg hadde svakere effekt enn gang nummer 2. Fjerde behandling fikk jeg også dose 0,75 men hyperventilerte ikke og sa ikke hjelp, jeg merket effekt men svakere enn sist gang. Psykiaters argument for å øke dose er at man kan tilvenne seg en dose og det at jeg tenker lite og visualiserer ingenting (hun sa kanskje det ble mer av det hvis vi økte dose). Så (endelig) til poenget: Jeg er litt nervøs for at dette med hyperventileringen og redsel/spørsmål om hjelp kommer til å forverre seg dersom dosen blir økt, er redd jeg ikke kommer til å komme til meg selv igjen eller komme meg ut av det igjen (selv om det sikkert ikke er så sannsynlig?). Også er jeg også redd for at jeg kanskje når jeg får ketamin egentlig husker et vanskelig minne og at det er det som gjør at jeg hyperventilerer og ber om hjelp men ikke husker/visualiserer det i øyeblikket og dermed ikke husker det når jeg "kommer til meg selv"/behandlingen med ketamin blir avsluttet. Vet ikke om dette er realistisk eller bare noe jeg vås jeg selv finner opp? Og hva ville dere gjort hvis dere var meg? Fortsatt med dose på 0,75 eller økt til 1? Jeg burde sikkert egentlig tatt dette opp med psykiater men tør ikke. Redd for hva hun vil tenke om meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg ville aldri tatt ketamin i utgangspunktet Anonymkode: 024b3...5ba 0 Siter
Sjø Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden @nachnoo Vet ikke hvilken erfaring du har med ketamin, men har du noen tanker om dette? Hadde satt pris på svar. 0 Siter
Sjø Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville aldri tatt ketamin i utgangspunktet Anonymkode: 024b3...5ba Kunne du sagt litt om hvorfor? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville aldri tatt ketamin i utgangspunktet Anonymkode: 024b3...5ba Hvorfor ikke? Anonymkode: 1817e...14e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Sjø skrev (5 minutter siden): Kunne du sagt litt om hvorfor? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 1817e...14e Fordi jeg ikke liker å miste kontrollen over meg selv. Anonymkode: 024b3...5ba 0 Siter
Sjø Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg ikke liker å miste kontrollen over meg selv. Anonymkode: 024b3...5ba Da kan jeg skjønne det. 0 Siter
munchin Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden Sjø skrev (37 minutter siden): Jeg får for tiden ketamin behandling mot depresjon og psykiater har foreslått å øke dose til 1 hvis jeg ville og jeg sa først ja men nå har jeg begynt å få kalde føtter, skal forsøke forklare kort hvorfor også litt om behandlingen jeg har fått hittil så det blir lettere å skjønne. Første behandling fikk jeg 0,5 og merket ingen effekt. Andre behandling fikk jeg 0,75 og hadde ganske mye effekt, begynte bl.a hyperventilere og sa høyt "hjelp" flere ganger og da føltes det som jeg var vekke da ettersom at jeg klarer ikke selv huske eller skjønne helt hvorfor jeg hyperventilerte eller sa hjelp. Hadde ingen tanker eller minner. Har tenkt det er mulig det var at jeg følte at jeg "mistet meg selv"? Tredje behandling fikk jeg også dose 0,75 hyperventilerte jeg også litt og sa hjelp, samme opplevelse som andre gangen bare ikke like sterk. Følte alt i alt at jeg hadde svakere effekt enn gang nummer 2. Fjerde behandling fikk jeg også dose 0,75 men hyperventilerte ikke og sa ikke hjelp, jeg merket effekt men svakere enn sist gang. Psykiaters argument for å øke dose er at man kan tilvenne seg en dose og det at jeg tenker lite og visualiserer ingenting (hun sa kanskje det ble mer av det hvis vi økte dose). Så (endelig) til poenget: Jeg er litt nervøs for at dette med hyperventileringen og redsel/spørsmål om hjelp kommer til å forverre seg dersom dosen blir økt, er redd jeg ikke kommer til å komme til meg selv igjen eller komme meg ut av det igjen (selv om det sikkert ikke er så sannsynlig?). Også er jeg også redd for at jeg kanskje når jeg får ketamin egentlig husker et vanskelig minne og at det er det som gjør at jeg hyperventilerer og ber om hjelp men ikke husker/visualiserer det i øyeblikket og dermed ikke husker det når jeg "kommer til meg selv"/behandlingen med ketamin blir avsluttet. Vet ikke om dette er realistisk eller bare noe jeg vås jeg selv finner opp? Og hva ville dere gjort hvis dere var meg? Fortsatt med dose på 0,75 eller økt til 1? Jeg burde sikkert egentlig tatt dette opp med psykiater men tør ikke. Redd for hva hun vil tenke om meg. Jeg ville fulgt behandlers anbefaling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.