Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har det? Kan de bestemme over hvilke valg jeg tar? Eller er det kun økonomi?

Hvordan synes dere det var?

Anonymkode: 545b5...966

Videoannonse
Annonse
Eva Sofie
Skrevet

Jeg kjenner et par personer som har og har hatt økonomisk verge. Det er en frivillig ordning å både gå inn og ut av.

H*n som har økonomisk verge, ønsket det etter å ha opplevd svindel og sosial manupilasjon. Som en økonomisk sparringspartner og støtte til å ta riktige beslutninger, særlig ved større innkjøp.

En venn hadde det som egen støtte, for å ikke svi av hele buffer-kontoen sin på én kveld. Forhindre impulsive innkjøp og for høyt forbruk over tid.

Jeg tenker det er modent gjort å innrømme at "jeg trenger veiledning og støtte". Ikke noe nederlag i det. Det er uansett du som har råderett, men du har en som bistår. En å spørre...

stjernestøv
Skrevet

Min bror har økonomisk verge og det fungerer bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun økonomi. Jeg måtte aldri sette ned foten da jeg var verge. Men det kommer jo an på grunnen til at man har verge.

Jeg har en kamerat som burde hatt verge, men han endte opp på hospits og fikk ett lite beløp hver uke. Ikke en situasjon jeg unner noen. Da er det bedre med verge. Interim konto tror jeg det han har heter.

Anonymkode: 93a26...078

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...